    From: Monika Głowacka <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: AI - prawo autorskie.
    Date: Mon, 30 Oct 2023 22:35:20 +0100

    Czy jeśli opublikujemy utwór, artykuł, książkę pod swoim nazwiskiem, a
    napisała to AI sztuczna inteligencja, to będzie to oszustwo?

    Zapytałam sztuczną inteligencję:
    Ja: Cześć! Chcę użyć sztucznej iteligencji, aby napisać książkę,
    poradnik na jakiś określony temat. Studiowałam to na Uniwersytecie
    Łódzkim. Czy treść wygenerowaną przez sztuczną inteligencję, mogę uznać
    za swoją? Czy mogę się pod tym podpisać?

    AI: Cześć! To jest bardzo interesujące pytanie. Zgodnie z obecnymi
    przepisami prawa autorskiego, sztuczna inteligencja (AI) nie jest
    uznawana za "autora" i nie może posiadać praw autorskich?. Prawo
    autorskie chroni tylko te aspekty dzieła, które zostały stworzone przez
    człowieka?.
    Jeśli chodzi o treść wygenerowaną przez AI, to zazwyczaj jest uważana za
    własność osoby lub organizacji, która używała AI do jej stworzenia.
    Jednakże, to jest skomplikowane i nadal jest przedmiotem debat prawnych??.
    W przypadku tworzenia książki za pomocą AI, prawdopodobnie będziesz
    mogła podpisać się pod nią jako osoba, która używała narzędzia AI do jej
    stworzenia. Ale zawsze warto skonsultować się z prawnikiem lub ekspertem
    ds. praw autorskich, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne z prawem.
    Pamiętaj, że te informacje są aktualne do roku 2023 i mogą ulec zmianie.

    Ja: Czy jeśli napiszę na końcu książki, w stopce, że napisano, przy
    pomocy sztucznej inteligencji, to będzie to w porządku?

    AI: Tak, to jest dobrym pomysłem. Ujawnienie, że używałeś sztucznej
    inteligencji do pomocy w tworzeniu twojej książki, jest uczciwe i
    transparentne. Może to również dodać wartości twojej pracy, pokazując,
    że korzystasz z najnowszych technologii. Jednakże, jak wcześniej
    wspomniałem, zawsze warto skonsultować się z prawnikiem lub ekspertem
    ds. praw autorskich, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne z prawem.

    Źródło: Konwersacja za pomocą usługi Bing, 30.10.2023
    (1) AI Content and Copyright: Everything We Know (and What We Don't).
    https://www.verblio.com/blog/ai-content-copyright.
    (2) Copyright Registration Guidance: Works Containing Material Generated
    by ....
    https://www.federalregister.gov/documents/2023/03/16
    /2023-05321/copyright-registration-guidance-works-co
    ntaining-material-generated-by-artificial-intelligen
    ce.
    (3) Generative Artificial Intelligence and Copyright Law.
    https://crsreports.congress.gov/product/pdf/LSB/LSB1
    0922.
    (4) Generative AI Has an Intellectual Property Problem.
    https://hbr.org/2023/04/generative-ai-has-an-intelle
    ctual-property-problem.
    (5) Artificial Intelligence (AI) and Copyright - Arts Law Centre of
    Australia.
    https://www.artslaw.com.au/information-sheet/artific
    ial-intelligence-ai-and-copyright/.
    (6) undefined. https://crsreports.congress.gov.

    Brałam udział w webinarach o sztucznej inteligencji, jako pomysł na
    zarabianie pieniędzy, że oszczędza czas, że można tworzyć, sprzedawać,
    zarabiać miliony. Nie bardzo chce mi się w to wierzyć. Zastanawiałam się
    też nad aspektem prawny, bo zrobię, zainkasuję pieniądze, a potem...