  • 11. Data: 2021-03-03 07:24:15
    Temat: Re: A policja ma gdzieś nowe obostrzenia antywirusowe...
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 02-03-2021 o 23:03, Zbynek Ltd. napisał:

    > Że dała nam uszy? ;-)
    >
    > Obecnie jest w ustawie napisane "maseczki".
    > Domyślnie maseczka to coś zaczepiane o uszy :-)

    nie, maseczka wg słownika, to albo zdrobnienie od maski, albo okład na
    twarz z ziół, kremu itp. stosowany w celu odświeżenia i ujędrnienia
    skóry. Ja wychodzę z założenia, że prawodawca nie jest infantylny i nie
    używa zdrobnień w aktach, natomiast innej definicji maseczki nie
    wprowadził....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 12. Data: 2021-03-03 10:48:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Mar 2021 07:24:15 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > maseczka wg słownika, to albo zdrobnienie od maski, albo okład na
    > twarz z ziół, kremu itp. stosowany w celu odświeżenia i ujędrnienia
    > skóry.

    Słownik idzie jeszcze dalej:
    maska
    3. <<twarz zniekształcona, zastygła w jakimś grymasie>>

    https://sjp.pwn.pl/sjp/maska;2481605.html

    Czyli wystarczy się, przykładowo, naburmuszyć i już mamy maskę na stanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-03-03 11:09:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2021 o 10:48, Olin pisze:

> [...]
    >
    > https://sjp.pwn.pl/sjp/maska;2481605.html
    >
    > Czyli wystarczy się, przykładowo, naburmuszyć i już mamy maskę na stanie.

    To by wyjaśniało czemu prezes ryja nie zasłania. On po prostu cały czas
    maseczkę nosi. Nosił ją nawet przed tym jak chińczycy wpierdolili tego
    nietoperza;)

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-03-03 14:07:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale nie każdy jest Szrekiem.

    -----

  • 15. Data: 2021-03-03 14:18:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2021 o 14:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale nie każdy jest Szrekiem.

    Od szreka to ty wiesz co. Szrek nosi komin i to wewnątrz albo jak się
    nie da odstępów zachować. Szrek swój rozum ma.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-03-03 15:09:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W mojej placówce oświatowej Twoje azbesty poszłyby się w ch__ __ać, za to nauszniki z
    błękitnego srajpapieru git.
    "zgodnezroporzadzeniembozgodnezrozporzadeniembozgodn
    e".
    To taka współczesna wersja Marysiek.

    Byłem dziś w Biedronie, tam to dopiero zatoka low-endu, zaciągnąłem komin bo w
    chirurgicznej byłby obciach ;-))

    -----