  • 31. Data: 2023-10-19 14:04:20
    Temat: Re: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia.

    Uwierz, że akurat mam.

    > Po pierwsze
    > nie ma żadnego dowodu, że ktokolwiek Policję o problemie kiedykolwiek
    > powiadomił, co by ewentualnie mogło zostać "spuszczone na drzewo".

    Dowodu nie ma, bo zostali spuszczeni na drzewo. Ja mam sprawę gdzie było
    setki zgłoszeń, a policja ma to w dupie. Jak się nie dało dalej
    spuszczać bo wysłałem zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia, to w
    końcu poszło do sądu - niepoczytalny i dalej nic. Okazuje się że
    dzielnicowy nie dokumentował nawet zgłoszeń telefonicznych że były.
    Przyszedł nowy i nic nie wiedział.

    > Ale ładniej w artykule wygląda, ze "służby"
    > wiedziały i nic nie zrobiły. Jeszcze by wyszło, że po prostu dziadek
    > miał chwilowe załamanie nerwowe.

    Mój ma załamanie chwilowe od 15 lat.

    > Po drugie mamy RODO i co za tym idzie musimy mieć podstawę prawną do
    > przetwarzania danych osobowych - również oszołomów. Telefon sąsiadki, że
    > sąsiad wrzeszczy coś z balkonu nią nie jest. W efekcie, o ile w
    > mniejszych miejscowościach, gdzie jest niewielu policjantów dość szybko
    > ktoś skojarzy, że dziadek jest niebezpieczny, bo to nie chwilowa
    > niedyspozycja, ale w nawyk wrzaski mu weszły, to w dużych gorzej.
    > Obsługują to różni policjanci, którzy o poprzednich interwencjach po
    > prostu nie wiedzą.

    Dlatego dzwoniono do dzielnicowego.

    > rzeczy, ale tak czy siak, jeśli by nawet były interwencji, to tego tam
    > nie ma.

    No przecież piszę - ludziki zgłaszają, kartoteka czysta, policja nic nie
    wie.

    > Tak naprawdę, to takim oszołomem powinien się dzielnicowy zająć, o ile
    > ktoś by mu powiedział, że jest problem.

    O - i co dzielnicowy powienien zrobić oprócz spławiania klientów, że jak
    niepocztalny to mu wolno?

    > Przyjdzie pogadać, trafi na osobę pokroju Shreka i już gotowa pogadanka
    > o Konstytucji, nieudolności organów, itp.

    No tak...

    > albo po prostu
    > dziadkowi w danym momencie odbiło i nikt (Policja również) nie był w
    > stanie tego przewidzieć.

    Dzidkowi ponoć odbijało już wcześniej. I ja w to wierzę, bo z pierwszej
    ręki mam ogląd jak to działa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-10-19 14:09:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Już wiele razy proponowałem, byś raz w życiu przeczytał kodeks karny w
    > części ogólnej. Niepoczytalny nie ponosi winy, ale to nie znaczy, że
    > działa nieumyślnie.

    Ale jak jest chory psychicznie to czyny wynikają z jego choroby a nie
    zamiaru więc nie są umyślna. Tak czy inaczej bez znczenia bo w wypadku
    braku poczytalności postępowania nie wszczyna się, więc zostaje bez
    śladu o ile policja nie poinformuje na przykład prokuratora o
    przesłanakach do uneswłasnowlnienia albo sadu rodzinnego do jakiść działań.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-10-19 14:10:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 13:28, J.F pisze:

> [...]
    -przedszkolakow-w-poznaniu-71letni-mezczyzna-ugodzil
    -5latka-nozem-dziecko-nie-zyje/ar/c1-17994507

    > Gaz w budynku jest?
    >
    > No ale groził, groził, a nie wysadził :-)

    No dokładnie - potem groził że zabije ale tez nie zabił dopóki nie zabił.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-10-19 14:12:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 13:26, J.F pisze:

    > Taaa, a co proponujesz, aby policja zrobiła?

    Podejmowała czynności do skutku. Każde naruszenie - pismo do sądu
    rodzinnego.

    Nie powinno być tak że choroba psychiczna gwarantuje instytucjonalną
    bezkarność dopóki kogoś nie zabije.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-10-19 14:36:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zajrzyj do Ustawy, kto taki wniosek może złożyć. Albo prościej, weź w
    > Ustawie o ochronie zdrowia psychicznego znajdź słowo Policja. Potem
    > poczytaj, w jaki jest kontekście, bo jest tam dwa razy użyte.

    2. Do podstawowych zadań Policji należą:
    1) ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachami
    naruszającymi te dobra;
    2) ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zapewnienie
    spokoju w
    miejscach publicznych oraz w środkach publicznego transportu i komunikacji
    publicznej, w ruchu drogowym i na wodach przeznaczonych do powszechnego
    korzystania;
    3) inicjowanie i organizowanie działań mających na celu zapobieganie
    popełnianiu
    przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w
    tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami
    społecznymi;

    W punkcie trzecim masz to co cię interesuje. A jeszcze nie doszliśmy do
    ścigania przestępstw!
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-10-19 18:11:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 11:45, Shrek pisze:

    > Napisałem - to właśnie policja ma pilnować żeby notorycznie rozrabiający
    > kolo nie miał czystej kartoteki i słać pisma aż nie da się zaprzeczyć że
    > jest problem. A nie że on jest jebnięty, to nic nie da się zrobić i
    > nakwet papiery ma czyste.

    Potrafią miesiącami obstawiać całodobowo schody, które nikomu nie
    zagrażają. Jak się boją, że ktoś z nich spadnie, to niech na szczycie
    barierki zrobią.
    Albo niech te schody przeniosą (w nagrodę) do gminy, w której pislam
    zdobył najwyższe poparcie.

    Ciekawe, ilu takich potencjalnie niebezpiecznych świrów biega po kraju,
    a ilu funkcjonariuszy pilnuje tego stosu kamieni?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2023-10-19 18:22:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Policja jest od tego, od czego jest. Takich świrów są tysiące i nie da
    > się zamknąć ich wszystkich tylko z tego powodu8, że jeden kogoś zabił.

    Ale można się "zaopiekować" tymi najbardziej agresywnymi. Schodami można
    się opiekować, to ludźmi tym bardziej.
    Jakąś selekcję chyba potraficie zrobić? Czy tego też nie?
    Choćby po ilości zgłoszeń sąsiadów.
    Tych mniej agresywnych można przynajmniej spróbować zniechęcić wykazując
    im zainteresowanie, przynajmniej od czasu do czasu.
    Ale to trzeba chcieć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 38. Data: 2023-10-19 18:24:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

  • 39. Data: 2023-10-19 18:26:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Policja jest od tego, od czego jest. Takich świrów są tysiące i nie da
    > się zamknąć ich wszystkich tylko z tego powodu8, że jeden kogoś zabił.

    Ale można się "zaopiekować" tymi najbardziej agresywnymi. Schodami można
    się opiekować całodobowo, to ludźmi tym bardziej. Wystarczy tylko
    prawidłowo ustawić priorytety.
    I jakąś selekcję chyba potraficie zrobić? Czy tego też nie?
    Choćby po ilości zgłoszeń sąsiadów.
    A tych mniej agresywnych można przynajmniej spróbować zniechęcić

  • 40. Data: 2023-10-19 18:26:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>