  • 21. Data: 2023-10-19 11:45:54
    Temat: Re: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 10:55, rowerex rowerex pisze:

    > Pisma napisane, wysłane, odebrane. Jak powinno wyglądać ruszenie
    > 4 liter przez te instytucje? Nie wymieniłeś Policji, dlaczego?

    Napisałem - to właśnie policja ma pilnować żeby notorycznie rozrabiający
    kolo nie miał czystej kartoteki i słać pisma aż nie da się zaprzeczyć że
    jest problem. A nie że on jest jebnięty, to nic nie da się zrobić i
    nakwet papiery ma czyste.

    > Nie wiem, dlatego chcę ustalić racjonalny schemat postępowania,
    > nawet czysto teoretyczny, ale zdecydowanie bardziej minimalizujący
    > ryzyko takich tragedii, niż obecnie istniejące schematy.

    No to masz powyżej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-10-19 11:46:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 09:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > No dobrze, ale proponujesz wszystkich podobnych zamykać u czubków?
    > Natomiast wielkie nieszczęście się stało.

    Wszystkich nie - rozrabijących i nie chcących się leczyć - jak najbardziej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-10-19 13:26:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 18:55:19 +0200, Shrek wrote:
    > Dobra robert.
    > Zakładasz się w ciemno, że kolo był niepoczytalny, znany policji,
    > zaczepiał ludzi wcześniej, nawet pewnie miał jakieś interwencje z
    > lekarzami być może żółte papiery, ale w papierach się niewiele się

    Mowią "leczony neurologicznie".

    > zachowało, bo zgłoszenia do dzielnicowego nie są dokumentowane, a
    > wcześniejsze przypadku agresji policja spiszczała na drzewo "to się
    > sciga z powództwa prywatnego"? Być może nawet były jakieś pisma i są
    > odpowiedzi że policja i opieka społeczna działają w ramach swoich
    > kompertencji i możliwości czyli nie robią nic.
    >
    > Dzieciak jest kolejną ofiarą antyspołecznego systemu która broni
    > patologi... albo wręcz ją gloryfikuje.

    Taaa, a co proponujesz, aby policja zrobiła?

    -zamknęłą w wiezieniu? Sąd skaże? A jakby to twój ojciec był
    A wiezienie wyleczy tak jak tego z Gdanska?

    -zamknęła w areszcie? Kiedys trzeba wypuscic.

    -zamknęła w psychiatryku? Do tego pewnie doprowadzić może,
    ale czy nie wypuszczą? Albo czy przyjmą ... miejsc nie ma,
    wszystkie zajęte.

    -noże wszystkie mu zabrała?

    -pałką, kajdankami i taserem go.

    A tu jeszcze
    -jak interwencja była jedna, to "nie wydawało się, ze stanowi
    zagrożenie",
    -jak więcej, to "interwencji było dużo, ale groził, groził, a nikomu
    nic nie zrobił, to uznalismy za niegroźnego ...

    J.

  • 24. Data: 2023-10-19 13:28:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 19:08:34 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Zachowało. Straż miejska była często do niego wzywana.
    >
    > https://gloswielkopolski.pl/tragedia-podczas-spaceru
    -przedszkolakow-w-poznaniu-71letni-mezczyzna-ugodzil
    -5latka-nozem-dziecko-nie-zyje/ar/c1-17994507

    Gaz w budynku jest?

    No ale groził, groził, a nie wysadził :-)

    J.

  • 25. Data: 2023-10-19 13:29:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 19:17:22 +0200, Shrek wrote:

    -przedszkolakow-w-poznaniu-71letni-mezczyzna-ugodzil
    -5latka-nozem-dziecko-nie-zyje/ar/c1-17994507

    > Na pewno - tu jest napisane, że nigdy nie notowany?
    >
    > "- Znamy tożsamość tego mężczyzny. Wcześniej nigdy nie był notowany w
    > policyjnych rejestrach.

    przyjezdzała SM, to w policyjnych nie był :-)

    J.

  • 26. Data: 2023-10-19 13:33:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 11:32, Shrek pisze:

    > Dokładnie tak jest - pisałem - nie da się zrobić aktu oskarżenia to
    > policja ma to w dupie, bo uważa że jest od karania a nie zapobiegania.

    Policja jest od tego, od czego jest. Takich świrów są tysiące i nie da
    się zamknąć ich wszystkich tylko z tego powodu8, że jeden kogoś zabił.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 27. Data: 2023-10-19 13:56:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dokładnie - ktoś musi. Ale skoro policja mówi, że koleś ma czystą
    > kartotekę, bo wszystkich informujących spuszcza na drzewo...

    Piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia. Po pierwsze
    nie ma żadnego dowodu, że ktokolwiek Policję o problemie kiedykolwiek
    powiadomił, co by ewentualnie mogło zostać "spuszczone na drzewo".
    Podobno była Straż Miejska. Sam jestem ciekaw, czemu oni. Bo groźby
    karalne nie są w ich właściwości. Chyba, że nikt nie sprawdził, po co
    byli i przykładowo wezwano ich do rzucania papierkami przez balkon.
    Interwencja by była, tyle, że nie wiem, co by to miało wnieść w
    kontekście tej zbrodni. Ale ładniej w artykule wygląda, ze "służby"
    wiedziały i nic nie zrobiły. Jeszcze by wyszło, że po prostu dziadek
    miał chwilowe załamanie nerwowe.

    Po drugie mamy RODO i co za tym idzie musimy mieć podstawę prawną do
    przetwarzania danych osobowych - również oszołomów. Telefon sąsiadki, że
    sąsiad wrzeszczy coś z balkonu nią nie jest. W efekcie, o ile w
    mniejszych miejscowościach, gdzie jest niewielu policjantów dość szybko
    ktoś skojarzy, że dziadek jest niebezpieczny, bo to nie chwilowa
    niedyspozycja, ale w nawyk wrzaski mu weszły, to w dużych gorzej.
    Obsługują to różni policjanci, którzy o poprzednich interwencjach po
    prostu nie wiedzą.

    Po trzecie ta enigmatyczna "kartoteka" zawiera określony zasób
    informacji i nie ma tam zgłoszeń o wrzeszczeniu. Są informacje o
    przestępstwach oraz niektórych wykroczeniach. Jest jeszcze kilka innych
    rzeczy, ale tak czy siak, jeśli by nawet były interwencji, to tego tam
    nie ma.

    Tak naprawdę, to takim oszołomem powinien się dzielnicowy zająć, o ile
    ktoś by mu powiedział, że jest problem. Ale też nie oczekujmy cudów.
    Przyjdzie pogadać, trafi na osobę pokroju Shreka i już gotowa pogadanka
    o Konstytucji, nieudolności organów, itp. Dzwoniący z obawy o odwet ze
    strony oszołoma proszą o anonimowość. Oszołom żąda dowodów, że
    wrzeszczy przez okno. Tak, czy siak trudno wydedukować z agresywnego
    wrzeszczenia z balkonu, że gościowi odwali i za dzieckiem z nożem będzie
    biegał. No chyba, że jest coś, o czym nie wiemy.

    Może tam był jakiś konflikt? Może to nie przypadek i dało się
    przewidzieć, że dziadek dzieci zaatakuje? Ale nikt o tym nic nie pisze,
    więc albo, ci co wiedzą, to zdają sobie sprawę, że wezwanie Straży
    Miejskiej nie było odpowiednim sposobem reakcji, albo po prostu
    dziadkowi w danym momencie odbiło i nikt (Policja również) nie był w
    stanie tego przewidzieć.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-10-19 13:58:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Policja jest od tego, od czego jest.

    Od czego jest to jest w ustawie o policji - przeczytaj, będziesz zaskoczony.

    > Takich świrów są tysiące i nie da
    > się zamknąć ich wszystkich tylko z tego powodu8, że jeden kogoś zabił.

    Na razie to nikt nie mówi od razu o zamykaniu a o zgłoszeniu do sądu
    rodzinnego i dostarczeniu materiału, ze kolo rzeczywiście świruje.'
    '
    Ogólnie cięzko w tej policji świrów tysiące, wykroczeń setki tysięcy,
    przestępstw dziesiątki - nic nie da się zrobić trzeba olać. A i notować
    zgłaszających - może im pierdolną moto, to jak będzie na liście to
    tracimy zapał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-10-19 13:58:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 11:34, Shrek pisze:

    > Można - jest niepocztralny bo jest chory, więc nie ma umyślności.

    Już wiele razy proponowałem, byś raz w życiu przeczytał kodeks karny w
    części ogólnej. Niepoczytalny nie ponosi winy, ale to nie znaczy, że
    działa nieumyślnie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2023-10-19 14:03:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 13:58, Shrek pisze:

    > Na razie to nikt nie mówi od razu o zamykaniu a o zgłoszeniu do sądu
    > rodzinnego i dostarczeniu materiału, ze kolo rzeczywiście świruje.'

    Zajrzyj do Ustawy, kto taki wniosek może złożyć. Albo prościej, weź w
    Ustawie o ochronie zdrowia psychicznego znajdź słowo Policja. Potem
    poczytaj, w jaki jest kontekście, bo jest tam dwa razy użyte.
    --
    (~) Robert Tomasik