  • 31. Data: 2018-03-01 19:38:42
    Temat: Re: 62 lata
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p79f0d$a32$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 01.03.2018 o 15:08, J.F. pisze:

    >A co jeśli poseł sprawozdawca świadomie i z premedytacją okłamuje
    >członków komisji?

    Niekoniecznie swiadomie i premedytacja, bo moze nieswiadomie, gdyz
    jego tez oklamali.

    W komisji jednak powinni zasiadac fachowcy, co sie na danej branzy
    znaja.
    A w innych sprawach sie nie znaja, wiec glosuja jak partia kaze.

    Tylko ze ... to pewnie jakas komisja ogolna od spraw spolecznych czy
    prawa pracy, bo jak znalezc w Sejmie choc 5 zawodowych nurkow, co beda
    znali sprawe z praktyki ?

    No ale tez jest obowiazek pozyskania roznych opinii wlasciwych
    srodowisk w procesie legislacyjnym ... ha, ha, nie dotyczy projektow
    poselskich.

    J.

  • 32. Data: 2018-03-01 20:05:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2018 o 19:38, J.F. pisze:

    > Niekoniecznie swiadomie i premedytacja, bo moze nieswiadomie, gdyz jego
    > tez oklamali.

    Pozostańmy przy przypadku gdy swiadomie "rozminął się w stopniu
    znaczącym z prawdą". Na przykład mówił, ze nie wyobraża sobie żeby
    ustawa została w ten sposób zastosowana i zapewnia jako strona rządowa,
    że tak nie będzie, po czym własnoosobowo robi to, o czym zapewniał, że
    się nie stanie.

    > W komisji jednak powinni zasiadac fachowcy, co sie na danej branzy znaja.

    LOL;)

    Shrek.

  • 33. Data: 2018-03-01 20:11:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ustawa została w ten sposób zastosowana i zapewnia jako strona
    >rządowa, że tak nie będzie, po czym własnoosobowo robi to, o czym

    No to poslowie, skoro juz problem dostrzegli, powinni sie zabezpieczyc
    odpowiednim zapisem :-)

    >LOL;)

    No ale po to sa komisje.

    J.

  • 34. Data: 2018-03-01 20:25:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2018 o 20:11, J.F. pisze:

    > No to poslowie, skoro juz problem dostrzegli, powinni sie zabezpieczyc
    > odpowiednim zapisem :-)

    Powinni albo nie powinni. Zresztą nie zawsze się da z powodów
    proceduralnych. Ale tu się sypie koncepcja, że posłowie powinni się
    kierować rekomendacjami komisji, gdyż siedzą tam wybitrni fachowcy. Tam
    siedzą politycy, a wiadomo po czym poznać, że polityk kłamie.

    > No ale po to sa komisje.

    Coś ty. Komisje są po to, zeby pobierać diety za posiedzenia komisji.

    Shrek

  • 35. Data: 2018-03-02 03:21:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.zwierzaki.org/index.php?topic=33321.20;wa
    p2

    > "Nawet 5 tysięcy złotych grzywny grozi Z.M., mieszkańcowi podkęckiej
    > Nowej Wsi za to, że miał - jak twierdzi - dobre serce. Jak to możliwe?
    > Kilka miesięcy temu Z.M. zauważył przy drodze potrąconą sarnę.
    > Przygarnął ją i wyleczył. Po kilku tygodniach dowiedział się, że, aby
    > ją przetrzymywać musi mieć specjalne zezwolenie. Otrzymał je od
    > starosty oświęcimskiego Józefa Kały. Okazało się jednak, że dostał je
    > za późno i teraz Z.M. będzie się musiał tłumaczyć przed sądem z
    > nielegalnej hodowli dzikiej zwierzyny. Grozi mu za to do 5 tysięcy
    > złotych grzywny. "

    A hodowla nie implikuje rozmnażania i czy hodowla nie implikuje też
    gatunków udomowionych? :)

    > P.S. Zdarza ci sie zaparkowac samochod tylem do budynku ?
    > Nie wolno. A moze wolno. Nie pamietam przepisu :-)

    Na ogól parkuje przodem, bo nie chce ludziom smrodzić.

    > Urzad ... hm, jaki, geodezyjny ? odwiedzasz regularnie ?
    > http://www.dziennikwschodni.pl/lubelskie/urzednicy-o
    dpowiedza-przed-sadem-doszlo-do-wypadku-bo-nie-posta
    wili-znaku,n,140119777.html

    To są przykłady ze współczynnikiem trafienia odpowiadającym ilości
    wszyskich dokumentów prawnych do tych, które moich działań dotycza.
    Jasne, że może i mnie trafić cos przypadkowego. Takoz cegła z dachu i
    samochód na przejściu.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2018-03-02 03:28:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No widzisz, zaczynasz gadać jak człowiek. Problem w tym, że ta fizyczna
    > niemożliwość wcale cię nie usprawiedliwia;)

    Ale to oczywiste, natomiast mi chodzi o to, że nie ma co dostawac
    kociokwiku z powodu ilosci dokumentów bo nie jest to żadna sytuacja
    wyjątkowa :)

    > Dopóki się coś nie zjebie inie wezmą się za to prawnicy.

    To tak jak napisałem JF - cegła tez może na mnie zleciecie, ale nie jest
    to wystarczający powód abym MUSIAŁ poznać stan faktyczny wszystkich
    budynków, obok których przechodzę.

    > Tak ci się wydaje, zanim zabiorą się za to prawnicy. Zresztą to że tego
    > prawa się tworzy tyle, że nie da się go przeczytać, to tylko początek
    > problemu. Możesz nawet przeczytać co trzeba. Może to być nawet aktualne
    > w momencie podejmowania decyzji czy popełniania czynu. Potem prawodawca
    > wysra inną ustawę i okaże się że byłeś w mylnym błędzie - poczytaj kiedy
    > prawo nie działa wstecz.

    Tak jest w każdej dziedzinie.

    > Pouczy. Pouczy cię też że popełniłeś wykroczenie. No skoro mu ufasz i
    > wierzysz (bo kulsony to niby elita i przepisy czytają;), to czemu nie
    > podpiszesz.

    Bo mam swój rozum i korzystając z tego narzedzia dokonuje oceny
    sytuacji, zarówno w zakresie merytorycznej jak i profilowania pana
    policjanta. Natura jest jednak dość łaskawa i daje kupe wskazówek.

    Wiedziałem, że to wyciągniesz :)

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2018-03-02 07:26:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2018 20:25:52 +0100, Shrek napisał(a):

    > Coś ty. Komisje są po to, zeby pobierać diety za posiedzenia komisji.

    Ktos tam jednak te ustawy przygotowal.
    Przeciez nie caly Sejm w skladzie 460 osob pisal.

    J.

  • 38. Data: 2018-03-02 09:52:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to oczywiste, natomiast mi chodzi o to, że nie ma co dostawac
    > kociokwiku z powodu ilosci dokumentów bo nie jest to żadna sytuacja
    > wyjątkowa :)

    Ale czy ja dostaje? Ja piszę, że jest to złe. BTW - w indeksie stałości
    prawa jesteśmy na ostatnium miejscu w Europie (albo UE nie pamiętam).

    Za komuny też żyliśmy. Mimo, że teoretycznie nie było nas na to stać.
    Żaden argument.

    > To tak jak napisałem JF - cegła tez może na mnie zleciecie, ale nie jest
    > to wystarczający powód abym MUSIAŁ poznać stan faktyczny wszystkich
    > budynków, obok których przechodzę.

    Różnica jest taka, że jak ci cegła na łeb spadnie to odpowiedzialny jest
    właściciel bydynku (wiem, że słabe pocieszenie). Jak nie przeczytasz
    załącznika 16.c1 nadającyego paragrafowi brzmienie "tu wstaw prawniczy
    bełkot z odnośnikami do innych aktów prawnych" "bardzo ważnej ustawy",
    która wbrew nazwie dotyczy również innych rzeczy, to jesteś winny ty. I
    może się okazać, że twoim obowiązkiem było coś co przekraczało granice
    zdrowego rozsądku i teraz masz płacić odszkodowanie. Mało to firm padło,
    bo jakiś gówno przepis został gdzieś ukryty a potem jeszcze
    reinterpretowany w karkołomny sposób?

    Problem jest to, że w takiej sytuacji jak obecnie nie możesz mieć
    zaufania do państwa i jego prawa. Co zresztą w jednym z wyroków (od
    czytania którego mozna dostać raka oczu) napisał TK, jeszcze za
    niepodległości - w skrócie nie może być mowy o podważeniu zaufania
    obywatela do państwa i jego prawodawstwa, gdyż rozsądny obywatel wie, że
    państwo może go wydymać i jeśli tylko obywatel ma śladowe ilości
    inteligencji to o żadnym zaufaniu nie może być mowy i obywatel powinien
    spodziewać się organów państwa w swoim odbycie w każdym momencie. A co
    za tym idzie o podważeniu zaufania również nie ma mowy;)

    No a ja właśnie się sądzę, bo okazało się, że nie dość, że nie jest
    zdroworozsądkowe, to jeszcze działa wstecz. Więc wybacz ale nie kupuje
    tego, że prawo jest zdroworozsądtkowe. Powinno być ale z zasady nie
    jest. Zadaniem prawnika z definicji jest zrobienie kurwy z logiki na
    korzyść swojego klienta.

    > Wiedziałem, że to wyciągniesz :)

    No sorry, ale jeśli piszesz, że oprócz złych kulsonów są jeszcze dobre
    Roberty, które charakteryzują się tym, że stawiałyby zarzuty świadkom i
    pokrzydzonym, więc nie ma się czego bać w kontaktach z policją a więc
    nie ma również potrzeby znania swoich praw na zapas... No sam się prosiłeś:P

    Shrek

  • 39. Data: 2018-03-02 09:52:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2018 o 07:26, J.F. pisze:

    > Ktos tam jednak te ustawy przygotowal.
    > Przeciez nie caly Sejm w skladzie 460 osob pisal.

    Biuro legislacyjne?

    Shrek

  • 40. Data: 2018-03-02 09:57:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A hodowla nie implikuje rozmnażania i czy hodowla nie implikuje też
    > gatunków udomowionych? :)

    No jak przeczytasz odpowiednie ustawy to będziesz wiedział. Ten
    konkretny Z.M. postąpił zgodnie z twoją radą i na zapas nie czytał. Co
    więcej zamiast przeczytać na poboczu, to wziął idiota tą sarnę. No i
    teraz beknie - nieznajomośc prawa szkodzi:P

    Shrek