  • 21. Data: 2018-03-01 13:49:14
    Temat: Re: 62 lata
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p78l1m$dkt$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 01.03.2018 o 11:16, J.F. pisze:

    >Jeśli chodzi o płatne, to w mojej branży Polskie Normy. Są powołane w
    >rozporządzeniu, więc stanowią obowiązujące prawo, ale ustawa o
    >normalizacji mówi, że normy są do dobrowolnego stosowania.

    >Sąd najwyższy zbadał sprawę i doszedł do wniosku, że są to... utwory
    >literackie. Na temat obowiązkowości się nie wypowiedział, bo
    >wyszłoby, że te utwory literacjkie są informacja publiczną a minister
    >łamie prawo, bo próbuje aktem niższego rzędu zmieniać ustawę. Ale
    >defacto są obowiązujące...

    Zebyz to bylo takie proste
    https://wiedza.pkn.pl/web/wiedza-normalizacyjna/jak-
    powinny-byc-powolywane-normy-w-przepisach-

    no i wychodzi pare dodatkowych przepisow, ktore powinienes przeczytac
    uwaznie, zeby ocenic czy sie PKN nie pomylil :-)

    Przy czym nie bardzo rozumiem, dlaczego minister nie moze nakazac
    poslugiwania sie normą X, i zaleca mu sie konstrukcje

    -"Obudowy należy wykonać zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy i
    najlepszą praktyką.
    Aktualny poziom wiedzy jest między innymi opisany w odpowiednich
    Polskich Normach."
    -"Obudowy należy wykonać zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy i
    najlepszą praktyką,
    w szczególności jak przedstawiono w PN-M-01345:2001."
    -"Sprzęt elektryczny powinien być wykonany w sposób zapewniający
    bezpieczeństwo w czasie pracy i konserwacji.
    Wykonanie sprzętu zgodnie z wymaganiami odpowiednich Polskich Norm
    stwarza domniemanie, że wyrób jest bezpieczny."

    a zaraz potem
    -"Poziom zawartości ołowiu w wodzie pitnej nie powinien przekraczać X
    mg/m3,
    wyznaczony metodą przedstawioną w PN-Z-12345:2002."

    >Na dodatek okazuje się często, że polska norma ma tylko stronę
    >tytułową przetłumaczoną.

    To i lepiej, bo bledow mniej, ale jest jakis tam przepis o jezyku
    polskim i normach :-)

    A prawa autorskie pozostaja, tylko ma je EN :-)

    J.

  • 22. Data: 2018-03-01 13:53:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale po co?

    Żeby wiedzieć czy postępujesz zgodnie z prawem?

    > Albo zlecę opracownie prawnikowi, który się na tym zna i
    > będzie musiał zadanie wykonać należycie pod rygorem odpowiedzialności
    > za nienależyte wykonanie zobowiązań umownych, albo przeszukam po
    > słowach kluczowych.

    I tak przy każdej czynności? Ja rozumiem, że postępujesz racjonalnie,
    tylko że to żadne tłumaczenie. W razie czego nieznajomość paragrafu 22 z
    niczego cię nie zwalnia;)

    > Ale moją bieżącą czynnością nie jest kolizja a poruszanie się pojazdem
    > po drogach publicznych.

    A to spoko. Nawet PoRd nie musisz czytać. W końcu twoją czynnością jest
    poruszanie się pojazdem a nie znajomośc PoRD:P

    > tam na suficie będzie czujka p.poż z materiałem radiaktywnym
    > (tak, są takie)?

    Są - a jakże. Zupełenie bezpieczne, ale jest oddzielne rozporządzenie,
    że jak wieszasz to możesz wyjąć z pudełka i powiesić, ale jak już
    zdejmujesz to do specjalnej beczki - jakby co to nie wiem gdzie
    dokładnie ten obowiązek jest określony;)

    > Jak podpisujesz umowę to jest tam zapewne zobowiązanie. Słuchanie
    > policjanta nie generuje z mojej strony żadnych zobowiązań, a tylko
    > sympatię i nić porozumienia skutkującym szczęśliwszym życiem szerokiego
    > grona obywateli.

    LOL. Zwłaszcza jak podpiszesz mandat, albo zgodnie z życzeniem kulsona
    udasz się z nim na posterunek w celu złożenia wyjaśnien. A potem zabiorą
    ci telefon i zamkną z jakimiś patolami;) Przecież kulson nie jest po to,
    żeby ci pomóc, a po to żeby być i wypełniać ustawowe czynności, czyli po
    ludzku pisząc nabijać statystyki. Zupełnie jak bankier;)

    Shrek.

  • 23. Data: 2018-03-01 13:56:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-01, Wojtek <w...@o...pl> wrote:
    > A gdybyś miał sprawę w sądzie przeciwko policjantom, też byś uwierzył
    > policjantowi?

    Ale ja nie mam sprawy przeciwko policjantom. Będę miał, to się
    wtedy dokształcę.

    > I dlatego z całego prawa należy wyłuskać te 5%. A w jaki sposób? Poprzez
    > zapoznanie się z całym prawem i wybraniem z całości tych 5%.

    Nie, przez zapoznanie się wyłącznie z tym co mnie dotyczy. Nie trzeba
    wsyztskiego czytać, sa inne sposoby - reszta i reszta w odpowiedzi
    Shrekoi, bo sie trochę pokrywacie.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2018-03-01 14:03:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-03-01, Shrek <...@w...pl> wrote:
    >cały?

    Calutki. Poki nie przeczytasz, to skad wiesz, czy cie nie dotyczy ?

    Poza tym pamietaj, ze zawsze moze cie komornik zatrzymac i zajac auto
    :-)

    >cały?

    calutki. Z KPW i dodatkowymi.

    >cały?

    Calutki. z KPK i KKW

    >Po co mam znać Konwencje Wiedeńską poruszając się w Polsce?

    Bo obowiazuje.

    >Po co? Mogę zaufać policjantowi, bo skoro to on mnie do czegoś zmusza
    >to on musi wiedzieć. Będę miał wątpliwości, sprawdzę potem.

    A jak sie okaze, ze nie mal prawa cie zatrzymac, wiec zatrzymales sie
    dobrowolnie, a w tym miejscu jest zakaz zatrzymywania ? :-)

    >W jakim zakresie?

    Przeczytasz, to sie dowiesz :-)

    >Jak wyżej, czyli w jakim zakresie?

    Pracujesz, to w calosci.
    Tam ciekawe rzeczy pisza :-)

    >To co się pochowało, w 99% trzeba wiedzieć jeśli zaistnieje konkretna
    >sytuacja.

    Wtedy to juz moze byc za pozno.
    Lepiej wiedziec przed :-)

    >Dodatkowo Ustawodawca słusznie nam nie ufa i będąc np.
    >instalatorem urządzń sieciowych, wcale nie musisz wiedzieć jakie
    >zakresy częstotliwości wifi obowiązują w Polsce o ile tylko kupisz
    >urządzenia dopuszczone do obrotu na tereie Polski itd itp.

    To "dopuszczenie" sie troche zmienilo.
    A potem sie okaze, ze jednak nie spelnia, i jestes podejrzany o
    wspoludzial :-)

    >To co ciebie bezposrednio dotyczy i co skutkuje w sposób mniej lub
    >bardzo przyjemny prawnie to pewnie z 5%% wszystkiego (w danym
    >momencie).

    http://www.zwierzaki.org/index.php?topic=33321.20;wa
    p2

    "Nawet 5 tysięcy złotych grzywny grozi Z.M., mieszkańcowi podkęckiej
    Nowej Wsi za to, że miał - jak twierdzi - dobre serce. Jak to możliwe?
    Kilka miesięcy temu Z.M. zauważył przy drodze potrąconą sarnę.
    Przygarnął ją i wyleczył. Po kilku tygodniach dowiedział się, że, aby
    ją przetrzymywać musi mieć specjalne zezwolenie. Otrzymał je od
    starosty oświęcimskiego Józefa Kały. Okazało się jednak, że dostał je
    za późno i teraz Z.M. będzie się musiał tłumaczyć przed sądem z
    nielegalnej hodowli dzikiej zwierzyny. Grozi mu za to do 5 tysięcy
    złotych grzywny. "

    P.S. Zdarza ci sie zaparkowac samochod tylem do budynku ?
    Nie wolno. A moze wolno. Nie pamietam przepisu :-)

    Urzad ... hm, jaki, geodezyjny ? odwiedzasz regularnie ?
    http://www.dziennikwschodni.pl/lubelskie/urzednicy-o
    dpowiedza-przed-sadem-doszlo-do-wypadku-bo-nie-posta
    wili-znaku,n,140119777.html

    A u mnie wlasnie zastapili tablice "droga wewnetrza" tablica "droga
    pod zarzadem spoldzielni XXX" ...

    J.

  • 25. Data: 2018-03-01 14:18:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Żeby wiedzieć czy postępujesz zgodnie z prawem?

    Nie da się wiedzieć wszystkiego z żadnej dziesziny, trzeba wię
    racjonalizować a nie od razu demonizowac bo dużo dokumentów. W wielu
    dziedzinach tak jest i jakoś żyjemy :)

    > I tak przy każdej czynności? Ja rozumiem, że postępujesz racjonalnie,
    > tylko że to żadne tłumaczenie. W razie czego nieznajomość paragrafu 22 z
    > niczego cię nie zwalnia;)

    Jakoś mi się odpukać dotąd udaje. Pomaga, że wiele rzeczy jest też w
    prawie w miarę zdoworozsądkowe.

    > A to spoko. Nawet PoRd nie musisz czytać. W końcu twoją czynnością jest
    > poruszanie się pojazdem a nie znajomośc PoRD:P

    Musze, bo prawidłowość poruszania jest czynności bezpośrednio zależną
    od PoRD.

> [...]
    > zdejmujesz to do specjalnej beczki - jakby co to nie wiem gdzie
    > dokładnie ten obowiązek jest określony;)

    Pewnie w czymś o sposobie utylizacji materiałów radioaktywnych. Też ci
    konkretnie nie powiem, mimo że w chemii siedzę, ale jakbym miał wyebać
    to bym poszukał przepisów :)

    > LOL. Zwłaszcza jak podpiszesz mandat, albo zgodnie z życzeniem kulsona

    Pouczy mnie, że nie musze przyjmować, nie?

> [...]
    > żeby ci pomóc, a po to żeby być i wypełniać ustawowe czynności, czyli po
    > ludzku pisząc nabijać statystyki. Zupełnie jak bankier;)

    Ale są też Roberty i to chyba więcej niż kulsonów.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-03-01 14:39:20
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.03.2018 o 11:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A wyobraz sobie, ze masz glosowac nad ustawa na temat czasu pracy
    > nurkow, organizacji lasow panstwowych, zakazanych w obrocie srodkow
    > ochrony roslin, i np systemu szkolenia lekarzy.
    >
    > Na wszystkim sie nie znasz. W komisji siedza fachowcy, opiniuja,
    > przekazuja komu pomoze, a komu zaszkodzi.

    Wyobrażam sobie to tak, że ja czytam a jak czegoś nie rozumiem,
    posiłkuję się opiniami ekspertów. Ale nie "czy podpisać" tylko "co
    znaczy ten akapit którego nie rozumiem".

    Inaczej sędzia powinien nie czytać w ogóle akt sprawy (bo w wielu
    przypadkach proces dotyczy czegoś na czym się sędzia nie zna), tylko
    powinien pytać się biegłego kto winien i tylko na tej podstawie wydawać
    wyrok.

    p. m.

  • 27. Data: 2018-03-01 14:44:28
    Od: m <m...@g...com>

    > Ale ja nie mam sprawy przeciwko policjantom. Będę miał, to się
    > wtedy dokształcę.

    Jak już będziesz miał, to może być za późno.

    p. m.

  • 28. Data: 2018-03-01 15:08:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Wyobrażam sobie to tak, że ja czytam a jak czegoś nie rozumiem,
    >posiłkuję się opiniami ekspertów. Ale nie "czy podpisać" tylko "co
    >znaczy ten akapit którego nie rozumiem".

    Ale czemu masz nie rozumiec - jest np projekt, ze nurkowi wolno
    pracowac pod tylko 2h dziennie.
    Za duzo, za malo, w sam raz ?
    Opinia eksperta ... ten, kto zlozyl wniosek, na pewno znalazl
    odpowiedniego eksperta na poparcie.

    Albo np taki przepis, ze projektantem budynku moze byc tylko absolwent
    z tytulem co najmniej magistra.
    Stowarzyszenie Magistrow Budownictwa popiera projekt, a Stowarzyszenie
    Inzynierow Budownictwa nie popiera :-)

    >Inaczej sędzia powinien nie czytać w ogóle akt sprawy (bo w wielu

    ale byla mowa o poslach.

    >przypadkach proces dotyczy czegoś na czym się sędzia nie zna), tylko
    >powinien pytać się biegłego kto winien i tylko na tej podstawie
    >wydawać
    >wyrok.

    No i tak czesto jest, ale jest w tym drugie dno - z opinia bieglego
    mozesz polemizowac, a z opinia sedziego ... nie bardzo.
    Wiec zawsze powinna byc opinia bieglego ... i cena rosnie :-)

    A dalszy efekt taki - na prawo byly egzaminy z przedmiotow
    humanistycznych, wiec sedzia sie na technice, fizyce czy matematyce
    nie zna.
    Prokurator bierze bieglego, ktory pisze, ze jest winny (a raczej co
    tam zawinil),
    oskarzony bierze bieglego, ktory pisze ze nie zawinil,
    sedzia bierze trzeciego bieglego ... sprawiedliwy wyrok, czy loteria ?
    :-)

    Bo sam ocenic opinii nie potrafi.
    Zreszta to zarzut gdy opinie sa na poziomie licealnej fizyki, czy
    zdarzen z zycia codziennego, ale jak masz sprawe czy np ojca Ziobro
    lekarze dobrze leczyli, to co sie dziwic, ze sedzia potrzebuje
    bieglych.

    J.

  • 29. Data: 2018-03-01 18:43:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie da się wiedzieć wszystkiego z żadnej dziesziny,

    No widzisz, zaczynasz gadać jak człowiek. Problem w tym, że ta fizyczna
    niemożliwość wcale cię nie usprawiedliwia;)

    > W wielu
    > dziedzinach tak jest i jakoś żyjemy :)

    Dopóki się coś nie zjebie inie wezmą się za to prawnicy.

    > Jakoś mi się odpukać dotąd udaje. Pomaga, że wiele rzeczy jest też w
    > prawie w miarę zdoworozsądkowe.

    Tak ci się wydaje, zanim zabiorą się za to prawnicy. Zresztą to że tego
    prawa się tworzy tyle, że nie da się go przeczytać, to tylko początek
    problemu. Możesz nawet przeczytać co trzeba. Może to być nawet aktualne
    w momencie podejmowania decyzji czy popełniania czynu. Potem prawodawca
    wysra inną ustawę i okaże się że byłeś w mylnym błędzie - poczytaj kiedy
    prawo nie działa wstecz.

    > Musze, bo prawidłowość poruszania jest czynności bezpośrednio zależną
    > od PoRD.

    To dokładnie tak samo jak od Konwencji wiedeńskiej.

    > Pouczy mnie, że nie musze przyjmować, nie?

    Pouczy. Pouczy cię też że popełniłeś wykroczenie. No skoro mu ufasz i
    wierzysz (bo kulsony to niby elita i przepisy czytają;), to czemu nie
    podpiszesz.

    > Ale są też Roberty i to chyba więcej niż kulsonów.

    Ci co w trosce o twoje dobro uważają, że należy ci postawić zarzuty,
    żebyś się mógł procesowo wypowiedzieć? No więc właśnie z tego powodu
    swoje prawa przydałoby się znać wcześniej i gęby wogóle bez prawnika nie
    otwierać, a aparat przymusu i wymiar sprawiedliwości traktować jako
    wrogi tobie organ:P

    Shrek

  • 30. Data: 2018-03-01 18:58:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2018 o 15:08, J.F. pisze:

> [...]
    > pod  tylko 2h dziennie.
    > Za duzo, za malo, w sam raz ?
    > Opinia eksperta ... ten, kto zlozyl wniosek, na pewno znalazl

    A co jeśli poseł sprawozdawca świadomie i z premedytacją okłamuje
    członków komisji?

    Shrek