eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › 10 dni na zwrot towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 21. Data: 2009-04-02 23:38:36
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.04.2009 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:
    > Osobnik posiadający mail j...@k...chip.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    > podejrzewam ze skorzystałes jednak z innego prawa, bo w ramach mozliwosci
    > zwrotu w terminie 10/90 dni nie działajacych rzeczy zwracac nie mozna -
    > nawet jezeli nie działay od samego poczatku.

    Z czego taki zakaz wynika?

    --
    Marcin


  • 22. Data: 2009-04-03 06:12:25
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 kwiecień 2009 23:05
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <49d528ae$1@news.home.net.pl>):

    >> Tyle, że sprzedawca nieźle w plecy będzie albo opchnie to naiwniakowi
    >> kolejnemu, co nie zauważy, że otwierane, rozbebeszone, a żarówa męczona.
    > Wiesz, jak klient przylazlby do jego stacjonarnego sklepu to tez
    > musialby rozbebeszyc, a na zyczenie klienta uruchomic i zademonstrowac
    > jak dziala.

    No musiałby jak musiałby. Zależy od sprzedawcy i sposobu zapakowania... Jak
    będzie zalaminowane, to w większości sklepów jajco a nie sprawdzisz. Pół
    roku namawiałem okoliczny sklep komputerowy żeby pozwolił przetestować
    prezenter. Nawet dawałem 90% gwarancji, że go kupię...

    Poza tym, w sklepie na miejscu, jak otworzysz, przetestujesz i nie weźmiesz,
    to do następnych pokazów będzie ten egzemplarz. Albo być może następny
    klient zdecyduje się wziąć rozpakowane, bo ma możliwość pomacania. A jak
    taki rzutnik wróci rozbebeszony to wysłać następnemu ciężko, bo będzie się
    pienił, że dostał używane. A i sam rzutnik używany małe powodzenie będzie
    miał, nawet niewysyłkowo. Więc to prawo jest dość bez sensu, bo podnosi
    koszty działania sprzedawcy o ryzyko utraty kilku tysięcy.

    W ogóle prawo wysyłkowe jest do bani. Jak chcesz załatwić nielubianego
    sprzedawcę wystarczy skrzyknąć się z 20 kolegami, zamówić coś drogiego i
    takiego magicznego, najlepiej sprowadzanego przez sklep na zamówienie i
    odesłać w ciągu 10 dni... I sklep zbankrutuje. Wg mnie klient nie powinien
    mieć możliwości takich zwrotów. Zna parametry? Zna... Więc co... Albo
    reklamacja, że towar nie spełnia parametrów albo /dev/spaduwa

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2


  • 23. Data: 2009-04-03 06:29:10
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: spp <s...@o...pl>

    Budzik pisze:

    >> Walczyć, walczyć. Masz prawo przetestować produkt a następnie go
    >> zwrócić. Niedawno opisywałem moje boje ze sprzedawcą internetowym, od
    >> którego kupiłem kabinę prysznicową a następnie jej nie odebrałem.
    >> Adwokat sprzedawcy straszył sądem, bo kabina na specjalne zamówienie
    >> była sprowadzana, ja określiłem jej parametry itp.
    >
    > nie jestem pewien, czy w przypadku towarów "na zyczenie" przepis o zwrocie
    > obowiązuje.

    "Jeżeli klient nie umówił się ze sprzedawcą (usługodawcą) inaczej tzn.
    nie podpisał odpowiedniej umowy, nie będzie mógł w ciągu 10 dni, bez
    podania przyczyny i dodatkowych kosztów:
    (...)

    - zrezygnować z produktu lub usługi wykonanej na indywidualne zamówienie

    Masz rację. |:)"

    --
    spp


  • 24. Data: 2009-04-03 07:36:07
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak chcesz załatwić nielubianego
    > sprzedawcę wystarczy skrzyknąć się z 20 kolegami, zamówić coś drogiego i
    > takiego magicznego, najlepiej sprowadzanego przez sklep na zamówienie i
    > odesłać w ciągu 10 dni... I sklep zbankrutuje

    Message-ID: <gr4abq$4cs$1@news.onet.pl>

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
    Winston Churchill


  • 25. Data: 2009-04-03 07:36:08
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@I...ml1.net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >> Osobnik posiadający mail j...@k...chip.pl napisał(a) w poprzednim
    >> odcinku co następuje: podejrzewam ze skorzystałes jednak z innego
    >> prawa, bo w ramach mozliwosci zwrotu w terminie 10/90 dni nie
    >> działajacych rzeczy zwracac nie mozna - nawet jezeli nie działay od
    >> samego poczatku.
    >
    > Z czego taki zakaz wynika?
    >
    w sumie masz racje - ustawa mówi o "stanie niezmienionym" wiec jak nie
    działało od początku to chyba rzeczywiscie mozna zwrócic.


    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
    Winston Churchill


  • 26. Data: 2009-04-03 09:18:01
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 09:36
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@b...poznan.pl>):

    >> Jak chcesz załatwić nielubianego
    >> sprzedawcę wystarczy skrzyknąć się z 20 kolegami, zamówić coś drogiego i
    >> takiego magicznego, najlepiej sprowadzanego przez sklep na zamówienie i
    >> odesłać w ciągu 10 dni... I sklep zbankrutuje
    >
    > Message-ID: <gr4abq$4cs$1@news.onet.pl>

    Nie mówię o towarze na zamówienie, ale sprowadzanym na zamówienie. Tzn.
    zamawiamy 20 rzutników. Sklep zapewne 20 nie ma na stanie, więc zakupi w
    hurtowni, a później zostanie z towarem.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2


  • 27. Data: 2009-04-03 10:11:06
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >> Walczyć, walczyć. Masz prawo przetestować produkt a następnie go
    >> zwrócić. Niedawno opisywałem moje boje ze sprzedawcą internetowym, od
    >> którego kupiłem kabinę prysznicową a następnie jej nie odebrałem.
    >> Adwokat sprzedawcy straszył sądem, bo kabina na specjalne zamówienie
    >> była sprowadzana, ja określiłem jej parametry itp.
    >
    > nie jestem pewien, czy w przypadku towarów "na zyczenie" przepis o zwrocie
    > obowiązuje.

    To zależy co to za życzenie. Jeśli kupuję w sklepie telewizor i określam
    jego parametry:
    -czarny,
    -30 cali
    -100 Hz
    -producent Sony.
    Czy to jest towar "na życzenie" czy towar typowy? Ustawa zabezpiecza sklepy
    w zakresie towarów, których kupujący określił nietypowe parametry. Np. sklep
    sprzedaje drzwi 80,90,100 cm, jako typowe, katalogowe, a ja potrzebuję 95cm.
    Taki towar oczywiście nie może być zwrócony. Natomiast drzwi, choćby i nawet
    wyprodukowane specjalnie dla mnie, ale o parametrach katalogowych, np. 90cm,
    okleina złoty dąb, jak najbardziej podlegają zwrotowi.

    --
    Bartek



  • 28. Data: 2009-04-03 10:38:11
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Apr 2009 08:12:25 +0200, Tristan napisał(a):

    > Wg mnie klient nie powinien
    > mieć możliwości takich zwrotów. Zna parametry? Zna... Więc co... Albo
    > reklamacja, że towar nie spełnia parametrów albo /dev/spaduwa

    Jakie parametry? Klient chce wiedzieć czy obraz z projektora wygląda
    dobrze. A sprzedawca mu sypie jakieś teksty "częstotliwość odświeżania",
    "czas reakcji", "gamut"... I co - klient ma najpierw zapisać się na
    politechnikę i dopiero kupić sobie projektor?

    Pozdrawiam,
    Henry


  • 29. Data: 2009-04-03 10:39:36
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:
    > Dnia Fri, 03 Apr 2009 08:12:25 +0200, Tristan napisał(a):
    >
    >> Wg mnie klient nie powinien
    >> mieć możliwości takich zwrotów. Zna parametry? Zna... Więc co... Albo
    >> reklamacja, że towar nie spełnia parametrów albo /dev/spaduwa
    >
    > Jakie parametry? Klient chce wiedzieć czy obraz z projektora wygląda
    > dobrze. A sprzedawca mu sypie jakieś teksty "częstotliwość odświeżania",
    > "czas reakcji", "gamut"... I co - klient ma najpierw zapisać się na
    > politechnikę i dopiero kupić sobie projektor?


    Obraz ma wyglądać dobrze. Jak nie wygląda, to istnieje droga
    reklamacyjna.

    --
    Liwiusz


  • 30. Data: 2009-04-03 10:46:31
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Tristan wrote:

    > Nie mówię o towarze na zamówienie, ale sprowadzanym na zamówienie. Tzn.
    > zamawiamy 20 rzutników. Sklep zapewne 20 nie ma na stanie, więc zakupi w
    > hurtowni, a później zostanie z towarem.

    95 % sklepów internetowych nie ma towaru "na magazynie" tylko sprowadza
    go po zamówieniu klienta, więc o czym Pan do nas rozmawia?
    ;-)

    M.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1