  • 1. Data: 2009-04-02 10:35:48
    Temat: Przekształcenie SC w sp.jawną - czy obowiązkowe?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    pytanie moje jak w temacie, choć nieco je rozwinę.

    Wiem, że zmienił się KSH od 8 stycznia 2009 roku i od tej pory, spółki
    cywilne, których przychody w dwóch kolejnych latach przekroczyły wysokość,
    która zobowiązuje do prowadzenia rachunkowości (odpowiednio 800 tys. euro i
    1.200 tys. euro) nie muszą już obowiązkowo przekształcać się w spółki
    jawne.

    Co jednak z takimi SC, które na zakończenie 2008 roku osiągnęły takie
    właśnie obroty, na dodatek w dwóch kolejnych latach?

    Tak na "zdrowy rozum", skoro czas na to przekształcenie był bodajże
    trzymiesięczny i w tym okresie już działają przepisy o braku takiego
    obowiązku, to ja nieśmiało stawiałabym na tezę, że przekształcenie już nie
    musiałoby być obowiązkowe.
    Ale to tylko moje przekonanie oparte na nadziei.

    Jak to wygląda od strony przepisów? Trzeba koniecznie?

    Podejrzewam, że przeczytam "trzeba". A jeśli wspólnicy SC tego nie
    dokonają? Kto może nałożyć jakieś sankcje i jakie?

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 2. Data: 2009-04-02 11:05:40
    Temat: Re: Przekształcenie SC w sp.jawną - czy obowiązkowe?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 02 Apr 2009 12:35:48 +0200, Jagna napisał(a):

    > Co jednak z takimi SC, które na zakończenie 2008 roku osiągnęły takie
    > właśnie obroty, na dodatek w dwóch kolejnych latach?

    Nic, przepis został uchylony, obowiązku nie ma.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-02 17:39:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2009 11:05:40 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Nic, przepis został uchylony, obowiązku nie ma.

    To dobra wiadomość, bo już się bałam, że jednak mimo wszystko te osiem dni
    stycznia coś zmienia.

    Serdecznie dziękuję :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 4. Data: 2009-04-06 20:18:09
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 2 Kwi, 12:35, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Podejrzewam, że przeczytam "trzeba". A jeśli wspólnicy SC tego nie
    > dokonają? Kto może nałożyć jakieś sankcje i jakie?

    Od tego roku nie ma takiego obowiązku. Zobacz odpowiednie przepisy
    KSH.

    pzdr