  • 1. Data: 2009-04-02 09:52:54
    Temat: 10 dni na zwrot towaru
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Witam,
    Mam pewien problem... mianowicie kupilem w sklepie internetowym projektor.
    Wybieralem go przez miesiac, czytajac wszelkie parametry, recenzje itp.,
    jednak okazalo sie ze projektor nie pasuje do warunkow w jakich mial
    pracowac. Chcialem skorzystac z prawa do zwrotu w ciagu 10 dni, jednak
    sprzedawca powiedzial, ze prawo to obowiazuje tylko i wylacznie kiedy sprzet
    jest w stanie nienaruszonym, a ze projektor uruchomilem, to nie jest
    nienaruszony... jak to sie ma do ustawy? Mam prawo go zwrocic czy nie?
    Z powazaniem,
    FlashT

  • 2. Data: 2009-04-02 09:59:28
    Temat: Re: 10 dni na zwrot towaru
    Od: spp <s...@o...pl>

    FlashT pisze:
> [...]
    > jest w stanie nienaruszonym, a ze projektor uruchomilem, to nie jest
    > nienaruszony... jak to sie ma do ustawy? Mam prawo go zwrocic czy nie?

    Sprzedawca myli się - masz prawo go zwrócić.

    Więcej:

    http://www.zakupomat.pl/inne/dla-kupujacych/zwroty-i
    -reklamacje/

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-04-02 10:09:33
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Sprzedawca myli się - masz prawo go zwrócić.
    >
    > Więcej:
    >
    > http://www.zakupomat.pl/inne/dla-kupujacych/zwroty-i
    -reklamacje/

    "Produkt nie może być użytkowany, można go jednak przymierzyć, sprawdzić jak
    działa itp. (z wyłączeniem kaset, płyt, programów komputerowych)."

    No ale on jest wtedy uzytkowany chociazby czas zywotnosci lampy jest
    mniejszy o ta godzine...

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 4. Data: 2009-04-02 10:10:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "FlashT" <w...@c...com> wrote:
> [...]
    > sprzet jest w stanie nienaruszonym, a ze projektor uruchomilem, to nie
    > jest nienaruszony... jak to sie ma do ustawy? Mam prawo go zwrocic czy

    Walczyć, walczyć. Masz prawo przetestować produkt a następnie go zwrócić.
    Niedawno opisywałem moje boje ze sprzedawcą internetowym, od którego kupiłem
    kabinę prysznicową a następnie jej nie odebrałem. Adwokat sprzedawcy
    straszył sądem, bo kabina na specjalne zamówienie była sprowadzana, ja
    określiłem jej parametry itp. Póki co ja wygrywam, bo mam pieniądze, kabinę
    zamówiłem inną, a wezwanie do sądu nie przychodzi.
    Jeśli projektor jest kosztowny, to możesz z tym nawet pójść do sądu, wniosek
    kosztuje kilkadziesiąt zł. Rozprawa powinna odbyć się w miejscu podpisania
    umowy, czyli w Twoim mieście. Sprzedawca zapewne będzie musiał na nią
    przyjechać. Jeśli mu to wyjaśnisz, możliwe że od razu zmieni zdanie :)

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-04-02 10:11:11
    Od: Miecio <j...@w...pl>

    FlashT pisze:
> [...]
    > jest w stanie nienaruszonym, a ze projektor uruchomilem, to nie jest
    > nienaruszony... jak to sie ma do ustawy? Mam prawo go zwrocic czy nie?

    Napisz do niego pisemko przed upływem 10 dni które zawiera informacje,
    że powołując się na "ten i ten" paragraf chcesz dokonać zwrotu. On ma
    kilka dni na odp. Jeśli nie odpowie reklamacja uznana. Z tymi wszystkimi
    papierkami masz łatwiejszą drogę sądową :)

  • 6. Data: 2009-04-02 10:16:57
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

> [...]
    > na nią przyjechać. Jeśli mu to wyjaśnisz, możliwe że od razu zmieni zdanie

    No wlasnie nie jestem pewien jak to w koncu jest... jest powiedziane ze
    jesli towar szybko ulega zuzyciu/zniszczeniu, prawo to nie obowiazuje... no
    a zywotnosc lampy w projektorze to 2000h... czy to jest zybkie zuzycie?

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 7. Data: 2009-04-02 10:30:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    Miecio pisze:

    > Jeśli nie odpowie reklamacja uznana.

    To nie jest reklamacja. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-04-02 10:32:03
    Od: Miecio <j...@w...pl>

    spp pisze:

    > To nie jest reklamacja. :)

    Tak mi się napisało ;p

  • 9. Data: 2009-04-02 10:34:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Miecio pisze:

    > Tak mi się napisało ;p

    I w związku z tym brak odpowiedzi w określonym terminie nie oznacza,
    że żądanie umożliwienia zwrotu zostało przez sprzedawcę uznane.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-04-02 13:34:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    FlashT wrote:

> [...]
    > a zywotnosc lampy w projektorze to 2000h... czy to jest zybkie zuzycie?

    szybko to się zużywa otwarte mleko, albo chleb na stole, a nie lampa w
    projektorze.