  • 11. Data: 2006-09-24 08:45:46
    Temat: Re: 1,4 promila na rowerze
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Ludek Vasta wrote:
    > Na jakiej podstawie w Polsce sie zatrzymuje prawo jazdy w przypadku
    > popelnienia wykroczenia na rowerze?

    Przestępstwa. Na podstawie kodeksu karnego. Szczegóły w archiwum, temat
    wałkowany wielokrotnie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-09-24 08:47:10
    Od: "bizon" <k...@p...wp.pl>

    Użytkownik "rezist.com" napisał :
    > no i zawsze mozesz zeznac ze Cie zmuszono i podstepnie upito! :>

    i podstepnie wsadzono na rower i zmuszono do jazdy :)

    P.S. nadal prosze o informacje jakiej wysokosci grzywna moze zostac
    przyznana

  • 13. Data: 2006-09-24 08:47:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Ludek Vasta napisał(a):
    > Na jakiej podstawie w Polsce sie zatrzymuje prawo jazdy w przypadku

    Odpowiednich przepisów :)
    Zakaz prowadzenia orzeka się na podstawie art.42§2 kodeksu karnego:
    Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych albo
    pojazdów mechanicznych określonego rodzaju, jeżeli sprawca w czasie
    popełnienia przestępstwa wymienionego w § 1 (przestępstwo przeciwko
    bezpieczeństwu w komunikacji) był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem
    środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia określonego w art.
    173, 174 lub 177.

    > popelnienia wykroczenia na rowerze? Pytam dlatego, ze w Czechach kilka
    > dni temu w radiu (w specjalistycznej audycji auto-moto) bylo podobne
    > pytanie, a redakcja ustalila, ze sprawa (podobno) jest prosta: nie grozi
    > utrata prawa jazdy, bo jadac na rowerze, nie wykonujesz czynnosci, do
    > ktorej prawo jazdy zostalo wydane.

    Pewnie dlatego że nie przestrzegasz zasad bezpieczeństwa i swoim
    zachowaniem stwarzasz zagrożenie na drodze, a więc zasadne jest
    wyeliminowanie Cię na jakiś czas z możliwości kierowania czymkolwiek w
    ruchu drogowym.
    Nie podejmuje się dyskusji czy ma to jakiś sens... ;)

    KG

  • 14. Data: 2006-09-24 09:13:14
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Paweł Sakowski napsal(a):

    > Przestępstwa. Na podstawie kodeksu karnego.

    Nie chodzilo mi o konkretny paragraf, Sejm (jak kazdy parlament) moze
    uchwalic i najwieksze bzdury i najrozsadniejsze ustawy. Chodzilo mi o
    uzasadnienie powstania takiego paragrafu, dlaczego taki paragraf
    uchwalono, o idee. Bo i polskie i czeskie rozwiazania moga miec swoje
    zalety i wady.

    Ludek

  • 15. Data: 2006-09-24 09:20:39
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

> [...]
    > a redakcja ustalila, ze sprawa (podobno) jest prosta: nie grozi utrata
    > prawa jazdy, bo jadac na rowerze, nie wykonujesz czynnosci, do ktorej

    Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze parę lat temu, mój kumpel został
    zatrzymany za jazdę samochodem osobowym "po piwie" i zabrano mu uprawnienia
    tylko na samochód. Było to o tyle ważne, że był kierowcą TIR-a i tą
    kategorię mu pozostawiono i dalej mógł pracować. Nie wiem jak jest teraz....

  • 16. Data: 2006-09-24 11:25:20
    Od: "syzer" <S...@p...onet.pl>

    wazne jest zebys wykazał sie ze byles mlody i glupi i biedny
    i ze jest ci bardzo przykro(tylko nie przesadź!!)

    [w koncu ciezko rowerem sporodowac katastrofe drogową] - tego nie mow!!!!

    przykladowa kara bedzie taka:
    +grzywna 300zł + 50-80zł kosztow postepowania.
    +zakaz prowadzenia pojazdowna okres 2lat(sie po roku odwolasz)
    . a urzedu ci przyjdzie zawiadomienie o cofnieciu prawa jazdy(z tego
    organu ktory ci je wydal)
    +10 miesiecy w zawieszeniu na 3 lata (tzn. nie idziesz siedziec, ale jak
    bedziesz jeździl to cie wsadzą na prawie rok)
    (jesli cokolwiek bedzie lzejsza to mozesz uwazac sie za szczesciarza , bo
    1,4 promila to nie sa "2 piwka"

    ps. jak piles na rowerze, mozesz nawet stracic licencje pilota
    - jest to b. glupie postkomunistyczne myslenie
    - ale cóż glosowalismy i takich popaprancow wybralismy; trzeba placic ze
    jest sie demoludem.

  • 17. Data: 2006-09-24 11:47:52
    Od: "bizon" <k...@p...wp.pl>

    Użytkownik "syzer" napisał:
> [...]
    > - jest to b. glupie postkomunistyczne myslenie
    > - ale cóż glosowalismy i takich popaprancow wybralismy; trzeba placic ze

    dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz
    pozdrawiam

    bizon

    P.S. Wszystko idzie zniesc, ale najbardziej szkoda prawa jazdy. Codziennie
    jezdze samochodem i ciezko bedzie z niego zrezygnowac :(

  • 18. Data: 2006-09-24 12:34:25
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2006-09-24, bizon <k...@p...wp.pl> wrote:

    > P.S. Wszystko idzie zniesc, ale najbardziej szkoda prawa jazdy. Codziennie
    > jezdze samochodem i ciezko bedzie z niego zrezygnowac :(

    Zaoszczedzisz na benzynie i bedziesz mial na grzywne. ;)

    --
    Tomasz Trystula

  • 19. Data: 2006-09-24 14:16:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bizon wrote:

    > mam nadzieje ze masz racje bo od 4 lat prawie codziennie korzystam z
    > samochodu i nie wyobrazam sobie zeby mi zabrano prawo jazdy z powodu jazdy
    > po wypiciu na rowerze. Nadmienie ze do auta nie wsiadlem nigdy po chociazby
    > piwie

    No to pozostaje ci skamleć o łaskawość sądu i prokuratora.

    Normalnie przy takich promilach to zakaz kierowania pojazdami na rok-dwa
    plus odsiadka w zawieszeniu pewnie na dwa lata.

    A jak zakaz kierowania pojazdami trwa od roku wzwyż, to delikwent jest
    kierowany na zaostrzony egzamin.

  • 20. Data: 2006-09-24 14:16:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bizon wrote:

    > P.S. nadal prosze o informacje jakiej wysokosci grzywna moze zostac
    > przyznana

    Pewnie koło 2 tysięcy.