eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o administracji podatkowej

Rządowy projekt ustawy o administracji podatkowej

projekt dotyczy wprowadzenia regulacji prawnych w zakresie: określenia zadań oraz organizacji administracji podatkowej, wprowadzenia systemu obsługi i wsparcia podatnika, regulacji dotyczących pracowników administracji podatkowej, zasad naboru na niektóre stanowiska urzędnicze w administracji podatkowej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3320
  • Data wpłynięcia: 2015-04-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o administracji podatkowej
  • data uchwalenia: 2015-07-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1269

3320-cz-2

– 6 –
pozostałe jednostki (oddzielnie)












Wydatki ogółem
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Saldo ogółem
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)













Źródła finansowania


Dodatkowe informacje,
.
w tym wskazanie
źródeł danych
i przyjętych do obliczeń
założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorców oraz na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa







pieniężnym
sektor mikro-, małych







(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele oraz







gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa

niepieniężnym
sektor mikro-, małych

i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz

gospodarstwa domowe

Niemierzalne


Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie
źródeł danych

i przyjętych do obliczeń
założeń
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
nie
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej
nie dotyczy
tabeli zgodności).
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

– 7 –
Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy
Komentarz

9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary



środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na pozostałe obszary.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
I kwartał 2016 r.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Nie przewiduje się mechanizmów ewaluacji efektów projektu.
13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)



















56-03-dg
Projekt
Z A R Z Ą D Z E N I E N R
M I N I S T R A F I N A N S Ó W
z dnia
w sprawie organizacji izb i urzędów skarbowych, Biura Krajowej Informacji Podatkowej
oraz nadania im statutów
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia ... o administracji podatkowej (Dz. U. poz. ...)
zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Izby Skarbowe
§ 1. 1. Izby skarbowe wykonują zadania określone w ustawie o administracji podatkowej
oraz w przepisach odrębnych, działając zgodnie z przepisami prawa, wytycznymi, decyzjami
i poleceniami ministra właściwego do spraw finansów publicznych i dyrektorów izb
skarbowych.
2. Izba skarbowa wraz z podległymi urzędami skarbowymi prowadzi gospodarkę
finansową, jako samodzielnie bilansująca się jednostka budżetowa.
§ 2. 1. Izbą skarbową kieruje dyrektor izby, który odpowiada przed Ministrem Finansów za
prawidłową i terminową realizację zadań izby i podległych urzędów skarbowych.
2. Dyrektor izby skarbowej wykonuje zadania przy pomocy zastępcy dyrektora (zastępców
dyrektora), głównego księgowego, naczelników wydziałów, kierowników komórek
organizacyjnych, kierujących wieloosobowymi stanowiskami pracy i pracowników
zatrudnionych na jednoosobowych stanowiskach pracy.
3. Zakresy kompetencji stanowisk, o których mowa w ust. 2, ustala dyrektor izby
skarbowej.
§ 3. 1. Ustala się liczbę stanowisk zastępców dyrektora, nie większą niż:
1)
2 – w izbach skarbowych w Białymstoku, Kielcach, Olsztynie, Opolu i Zielonej Górze;
2)
3 – w izbach skarbowych w Bydgoszczy, Gdańsku, Lublinie, Rzeszowie i Szczecinie;
3)
4 – w izbach skarbowych w Katowicach, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu;
4)
5 – w izbach skarbowych w Poznaniu i Warszawie.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Ministra Finansów, dyrektor izby
skarbowej może utworzyć dodatkowe stanowiska zastępcy dyrektora ponad limity ustalone
w ust. 1.
§ 4. 1. W izbie skarbowej tworzy się następujące piony organizacyjne:
1)
pion prawno-doradczy;
2)
pion wsparcia;
3)
pion finansowo-księgowy;
4)
logistyki;
5)
pion kontroli;
6)
pion poboru i egzekucji;
7)
pion orzecznictwa.
2. Przynależność komórek organizacyjnych do pionów organizacyjnych określa statut izby
skarbowej.
3. Statut izby skarbowej stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 5. 1. W izbie skarbowej mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:
1)
wydziały – zatrudniające co najmniej 20 pracowników, włącznie z naczelnikiem wydziału;
2)
samodzielne działy – zatrudniające co najmniej 10 pracowników, włącznie z kierownikiem
samodzielnego oddziału;
3)
działy stanowiące komórki organizacyjne wydzielone w ramach wydziałów – zatrudniające
co najmniej 10 pracowników, włącznie z kierownikiem działu;
4)
samodzielne referaty – zatrudniające co najmniej 5 pracowników, włącznie z kierownikiem
samodzielnego referatu;
5)
referaty stanowiące komórki organizacyjne wydzielone w ramach wydziałów lub
samodzielnych działów – zatrudniające co najmniej 5 pracowników, włącznie
z kierownikiem referatu;
6)
wieloosobowe stanowiska pracy stanowiące komórki organizacyjne samodzielne lub
wydzielone w ramach wydziałów lub samodzielnych działów – zatrudniające co najmniej
2 pracowników, włącznie z kierującym stanowiskiem;
7)
jednoosobowe stanowiska pracy stanowiące komórki organizacyjne samodzielne albo
wydzielone w ramach wydziałów lub samodzielnych działów.
2. Struktura organizacyjna, obejmująca komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1,
może być najwyżej dwustopniowa.
§ 6. 1. W Izbie Skarbowej w Poznaniu funkcjonuje Biuro Wymiany Informacji
Podatkowych.
2. Biurem Wymiany Informacji Podatkowych kieruje zastępca dyrektora izby skarbowej
wyznaczony przez Ministra Finansów na wniosek Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu.
Rozdział 2
Urzędy skarbowe
§ 7. 1. Urzędy skarbowe wykonują zadania określone w ustawie o administracji
2
podatkowej oraz w przepisach odrębnych, działając zgodnie z przepisami prawa, wytycznymi,
decyzjami i poleceniami ministra właściwego do spraw finansów publicznych i dyrektorów izb
skarbowych.
2. W miejscowościach będących siedzibami władz powiatu, a niebędącymi siedzibami
urzędów skarbowych, funkcjonują stałe punkty obsługi podatników.
3. Wykaz siedzib stałych punktów obsługi podatników urzędów skarbowych stanowi
załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 8. 1. Naczelnik urzędu skarbowego wykonuje zadania przy pomocy zastępcy naczelnika
urzędu skarbowego, kierowników komórek organizacyjnych, kierujących wieloosobowymi
stanowiskami pracy i pracowników zatrudnionych na jednoosobowych stanowiskach pracy.
2. Zakresy kompetencji stanowisk, o których mowa w ust. 1, zatwierdza dyrektor izby
skarbowej na podstawie propozycji określonej przez naczelnika urzędu skarbowego.
3. Naczelnik urzędu skarbowego może regulować i ustalać przebieg realizacji zadań oraz
związany z tym obieg dokumentów w urzędzie, w drodze wewnętrznych procedur postępowania
i innych dokumentów o charakterze zarządczym skierowanych do obsługujących go
pracowników.
4. Naczelnik urzędu skarbowego odpowiada przed dyrektorem izby skarbowej za zgodną
z prawem, efektywną, oszczędną i terminową realizację zadań wykonywanych przez urząd
skarbowy.
§ 9. 1. Dyrektor izby skarbowej, na wniosek naczelnika urzędu skarbowego, może
utworzyć:
1)
jedno stanowisko zastępcy naczelnika urzędu skarbowego – przy liczbie pracowników
obsługujących naczelnika urzędu skarbowego od 41 do 100;
2)
dwa stanowiska zastępcy naczelnika urzędu skarbowego – przy liczbie pracowników
obsługujących naczelnika urzędu skarbowego powyżej 100;
3)
trzy stanowiska zastępcy naczelnika urzędu skarbowego – przy liczbie pracowników
obsługujących naczelnika urzędu skarbowego powyżej 200.
2. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Ministra Finansów, dyrektor izby skarbowej,
na wniosek naczelnika urzędu skarbowego, może utworzyć dodatkowe stanowiska zastępcy
naczelnika urzędu skarbowego.
§ 10. 1. W urzędach skarbowych mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:
1)
działy – przy liczbie, co najmniej 10 pracowników obsługujących naczelnika urzędu
skarbowego, włącznie z kierownikiem działu;
3
strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 30 ... 37

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: