  • 21. Data: 2004-09-19 18:56:55
    Temat: Re: zwolnienie z wf a tajemnica lekarska
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    MiC <qba@[USUN-TO]interia.pl> napisał(a):

    > Byłem w takiej sytuacji, że musiałem ustąpić i poddać się bez walki.

    Mogłeś poinformować dyrektora, że lekarz odmówił, powołując się na tajemnicę
    lekarską. Ciekawe, co dyrektor by zrobił :-)

    RG

  • 22. Data: 2004-09-19 19:42:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Przepis wkleiłem.

    Gdzie?

    > Tego nie twierdziłem. Lekarz wydaje opinię, dyrektor na podstawie opinii
    > zwalnia. Co tu jest niejasne? Czy ja pisałem, że dyrektor ma prawo
    odmówić,
    > żądać rozpoznania choroby itp.?

    No w sumie nie - faktycznie się zagalopowałem. ale wątek był o tym, czy
    dyrektor może odmówić lub żadać uchylenia tajemnicy lekarskiej. Z tym co
    piszesz - choć nie widzę tego przepisu wklejonego - oczywiście się zgadzam.
    Formalnie decyzje wydaje dyrektor. Ale żądać podania choroby dziecka moim
    zdaniem nie ma, z czym jak widzę Ty się również zgadzasz.

    > Jeżeli to, co napisał lekarz, na pewno jest _opinią_, to zwolnić ucznia
    > dyrektor musi - oblig. Przepis jest bardzo jasny.

    Podaj ten przepis - tak z ciekawości może się przyda. Nie mam nawet pomysłu,
    gdzie go szukać. Pewnie gdzieś w przepisach oświatowych.

  • 23. Data: 2004-09-19 19:55:33
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie?

    16-09-2004, 08:20:52 w odpowiedzi Kaskowi :-))

    > Podaj ten przepis - tak z ciekawości może się przyda. Nie mam nawet
    > pomysłu, gdzie go szukać. Pewnie gdzieś w przepisach oświatowych.

    No to jeszcze raz ;-)

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
    z dnia 7 września 2004r.
    w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
    i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach
    publicznych

    § 8. 1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego,
    informatyki lub technologii informacyjnej na podstawie opinii o
    ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej
    przez lekarza, oraz na czas określony w tej opinii.
    2. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego,
    informatyki lub technologii informacyjnej w dokumentacji przebiegu nauczania
    zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się &#8222;zwolniony&#8221;.

    RG

  • 24. Data: 2004-09-19 20:40:11
    Od: "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mogłeś poinformować dyrektora, że lekarz odmówił, powołując się na
    tajemnicę
    > lekarską. Ciekawe, co dyrektor by zrobił :-)

    Przeciez tak na poczatku powiedziałem to wysłał mnie do innego lekarza :/

    Pozdrawiam,
    MiC

  • 25. Data: 2004-09-19 22:00:35
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2004 22:55:44 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Moim zdaniem, jeśli dyrektor z orzeczeniem lekarza się nie zgadza - bo ma
    >prawo - to może zwrócić się ... tylko do kogo. ZUS bada zwolnienia
    >ubezpieczonych.

    Do nikogo. Jesli pacjent nie zgadza sie z opinia lekarza moze
    isc do innego, ale jesli dyrektor nie zgadza sie z opinia lekarza
    to procz prawa do sprawdzenia, czy osoba wystawiajaca jest
    lekarzem w III Rz nie moze - na szczescie - nic zrobic .
    Ustawodawca uznal, iz zwolnienie lekarskie z WF jest na tyle
    nieistotne z punktu widzenia szkoly (no bo zreszta jest kompletnie
    nieistotne z jej punktu widzenia), iz nie dal dyrektorowi zadnej
    sciezki typu orzecznik ZUS czy biegly sadowy.

  • 26. Data: 2004-09-19 22:00:38
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 19 Sep 2004 22:40:11 +0200, "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl>
    wrote:

    >tajemnicę
    >
    >Przeciez tak na poczatku powiedziałem to wysłał mnie do innego lekarza :/

    Ja tego naprawde nie rozumiem, skladasz podanie do sekretariatu
    dyrektora (za potwierdzeniem odbioru na kopii), do tego zalacznik -
    zwolnienie i czekasz. Osobiscie naprawde musialbym upasc na glowe,
    aby sie uzerac z ludzmi o mentalnosci polskiego urzednika. Zawsze
    skladam podanie pisemnie (np. w urzedzie miasta, sekretaracie,
    sklepie), podaje przy tym przepisy na ktore sie powoluje i jak na
    razie zawsze osiagalem swoj cel, pomimo faktu, iz w rozmowie okazywalo
    sie to wczesniej niemozliwe. (najbardziej mi sie podoba formula
    odpowiedzi, iz podanie zostanie rozpatrzone po zapoznaniu sie z
    opinia biura prawnego ;-) )
    Prawda jest taka, ze ludzie w Polsce, ktorzy maja stanowisko maja
    mentalnosc carskiego urzedasa, jesli jednak powolac sie na przepis
    to albo do razu kapituluja (90 proc.) albo probuja
    pytac biuro prawne (10 proc - liczby z moich doswiadczen). Twoj
    przypadek jest tu klasycznym przykladem. Dlatego probowalem
    namowic do zlozenia pisma wedlug wzoru ktory podalem i pytalem
    o rozwoj wypadkow. Szkoda, ze sie poddales w ten sposob.
    Osobiscie lubie patrzec, jak ci "wazni" ludzie zmieniaja sie
    w strusiow, jesli ktos im wyskoczy ... zwyklym podaniem.
    W gebie sa mocni, ale odpowiedziec na pismie juz sie boja.

  • 27. Data: 2004-09-19 22:21:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieistotne z jej punktu widzenia), iz nie dal dyrektorowi zadnej
    > sciezki typu orzecznik ZUS czy biegly sadowy.

    Ja bym na miejscu dyrektora - skoro miał wątpliwość - wykonał telefon do
    tego lekarza i upewnił się, czy wie, ze wystawił taki dokument. I tyle.

  • 28. Data: 2004-09-20 05:20:05
    Od: "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl>

> [...]

    > Ja tego naprawde nie rozumiem, skladasz podanie do sekretariatu
    > dyrektora (za potwierdzeniem odbioru na kopii), do tego zalacznik -

    Sekretariat odmowił przyjęcia takiego pisma, poniewaz zgodnie z
    rozporządzeniem dyrektora szkoły podanie o zwolnienie z zajęć wychowania
    fizycznego sklada sie do wychowawcy, ktory opiniuje je i dostarcza
    dyrektorowi szkoly.

    > Osobiscie naprawde musialbym upasc na glowe,
    > aby sie uzerac z ludzmi o mentalnosci polskiego urzednika.

    Urzednikowi tez bym nie odpuścił, ale weź jeszcze pod uwage to, ze tu są
    relacje dyrektor - uczeń. Zazwyczaj ten drugi ma niewiele do powiedzenia,
    utre teraz dyrektorowi nosa a on mi na maturze:-) Nie dzieki:-)

    A tak swoja droga to zmienił nam się teraz podział godzin, i mam pytanie też
    odnośnie wf. Czy jakieś przepisy sanepidu (lub inne) mówią coś o tym czy
    lekcje wychowania fizycznego mogą się odbywać w środku zajęć? Nie musze
    chyba tłumaczyć skąd moje pytanie? - 30 osób po 2 godzinach biegania,
    spoconych cuchnących etc. ble! :/ I później po tych 2 godzinach jeszcze dwie
    kiszenia się w tym zaduchu w klasie! Czy można to gdzieś zgłosić? Pomijam of
    course dyrektora:/

    Pozdrawiam,
    MiC

  • 29. Data: 2004-09-22 18:14:36
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004 07:20:05 +0200, "MiC" <qba@[USUN-TO]interia.pl>
    wrote:

> [...]
    >kiszenia się w tym zaduchu w klasie! Czy można to gdzieś zgłosić? Pomijam of

    Trzeba by przejrzec przepisy, ale raczej nie.
    Dotyczy to tylko religii z zastrzezeniem, jesli nie jest zapisanych
    100 proc. uczniow klasy.

  • 30. Data: 2004-09-22 18:16:22
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>