  • 1. Data: 2008-08-03 18:41:39
    Temat: zwlekanie z oddaniem dlugu za wynajem mieszkania - prosze o pomoc
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam,
    wynajmowalem mieszkanie parce z dzieckiem.
    nie oplacali, po 3 miesiacach wypowiedzenie.
    nic nie oplacili..... mieszkanie zdemolowane pochlapane sciany tluszczem,
    pelno syfu, rozwalone drzwi piescia, pampersy po dziecku za szafkami, panele
    podrapane (nie wiadomo czym).

    miedzy czasie komunikowalem sie z nim spisalismy dodatkowa umowe ze
    ureguluje oplaty w 4 ratach do dnia xxx.
    niestety ciagle zweklanie z czasem, nie przynioslo skutku.

    teraz "postraszylem" go sadem, a on do mnie ze sprawy nie zglosilem do
    urzedu i zaplace kare ( nie przejmuje sie tym zbytnio bo zadnych pieniedzy
    nie otrzymalem jeszcze i zawsze moge zglosic sie do urzedu skarbowego...?)

    jak go mam pozwac?
    wiem ze mieszka teraz 60 km, od miasta w innej miescinie.

    umowe pisalismy na jego adres zameldowania czyli u jego mamy.

    jak go pozwac?normalny pozew cywilny?
    kwota w granicach 3000zl, + rachunki i farby - wymiana drzwi kabiny
    prysznicowej, sa zdiecia robione aparatem.

    czy w pozwie wpisac jego adres zameldowania czy jak ?
    prosze o pomoc mam dosc tego drania,
    najlepsze jest to ze probowal to mieszkanie wynajac swojemu znajomemu i to
    zrobil skasowal 500zl kaucji i uciekl.
    policja juz go scigala za to wyludzenie spisal na komendzie oswiadczenie,
    ale z tego co wiem do dzis nie uregulowal.

    PROSZE PILNIE O POMOC JAK POSTAPIC.....
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-03 20:20:51
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    podatki od dochodu z najmu z tego co wiem powinienes placic nawet jesli
    fizycznie nie otrzymujesz pieniedzy (licza sie od naleznych kwot a nie
    formalnie zaplaconych) (jesli sie myle niech ktos mnie poprawi)

  • 3. Data: 2008-08-03 20:43:53
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    pitero pisze:
    > podatki od dochodu z najmu z tego co wiem powinienes placic nawet jesli
    > fizycznie nie otrzymujesz pieniedzy (licza sie od naleznych kwot a nie
    > formalnie zaplaconych) (jesli sie myle niech ktos mnie poprawi)

    mylisz sie.

  • 4. Data: 2008-08-03 22:24:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Wojcicki pisze:

    > mylisz sie.

    To znaczy zależy od umowy. Jeśli wynajmujący jeszcze nie zapłacił - to
    podatek jeszcze się nie należy.

    Natomiast jeśli jest to umowa użyczenia - to podatek płacą obie strony
    (chore, chore, chore... ale takie przepisy...)

  • 5. Data: 2008-08-04 17:08:41
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    nie to bylo zwykle wynajecie mieszkania, oplaty mialy byc do konca 15
    kazdego miesiaca...
    czyli co normalnie pozew cywilny?
    o zwrot zaleglosci oraz o zdewastowanie mieszkania w jednym?????
    czy moge dolaczyc do tego kradziez stolu ????????
    (stol byl duzy na zamowienie kwota kolo 800zl) byl wpisany w umowie

    wiadomości news:hqnhm5-lpc.ln1@ncc1701.lechistan.com...

  • 6. Data: 2008-08-05 00:14:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bartek pisze:
    > nie to bylo zwykle wynajecie mieszkania, oplaty mialy byc do konca 15
    > kazdego miesiaca...

    Jak nie zapłacił, to trudno odprowadzać za to podatek :)

    Przynajmniej w tym przypadku - gorzej, gdyby to była faktura VAT ;)

    > czyli co normalnie pozew cywilny?
    > o zwrot zaleglosci oraz o zdewastowanie mieszkania w jednym?????

    Tak będzie prościej. Tylko dokładnie zaznaczyć, czego się domagasz i
    dlaczego.

    > czy moge dolaczyc do tego kradziez stolu ????????

    Kradzież to sprawa karna. Nie wiem, czy przejdzie...

    Natomiast jak najbardziej możesz się domagać zwrotu własności (lub
    rekompensaty) w tym samym postępowaniu cywilnym.

    Zastanów się nad zainwestowaniem w prawnika (z jakiejś solidnej
    kancelarii windykacyjnej) - będzie mógł oporządzić papiery,
    reprezentować Cię i potem od razu zajmą się (za prowizją oczywiście)
    windykacją.

  • 7. Data: 2008-08-05 17:26:54
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    a ile kosztuje mniej wiecej taki prawnik ?