  • 11. Data: 2008-08-12 22:47:58
    Temat: Re: znak osiedlowy i zakaz parkowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:g7su4j$esk$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie, ale mogą wpaść na pomysł zakupu blokady. I cyk... wezmą i zamkną
    > auto rządając 100 zł opłaty za parkowanie.

    Oj! To się może skończyć dla kogoś zarzutem. Bez przesady. Że nie wspomnę,
    że osobie, której parwo własności naruszono poprzez załozenei blokady
    przysługuje prawo do samopomocy, czyli pocięcia rzeczonej blokady na
    miejscu i ewentualnego zdzielenia żelastwem protestującego przedstawiciela
    spółdzielni czy innego właściciela terenu.

    Spróbuj zastsosować analogię polegającą na tym, że ktoś wjedzie na Twoje
    podwórko, a ty zamykasz bramę i żądasz od niego 100 zł za zezwolenie na
    wyjechanie z niego.

  • 12. Data: 2008-08-13 06:40:26
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

> [...]
    > miejscu i ewentualnego zdzielenia żelastwem protestującego przedstawiciela
    > spółdzielni czy innego właściciela terenu.

    Nie przysluguje.

  • 13. Data: 2008-08-13 08:41:19
    Od: "Włodziu" <p...@w...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > Tak własnie może zrobić i ma do tego pełne prawo. Może też wystawić znak z
    > informacją, że opłata za parkowanie kosztuje np. 5 zł za godzinę.

    Mam pytanie czy możesz mi podać jakąś podstawę prawną do takiego czynu??
    Chodzi mi o to czy mając kawałek prywatnej łąki mogę ją na okres 2 miesięcy
    w roku przekształcić na parking i postawić sobie znak P i pod nim opłatę ??

  • 14. Data: 2008-08-13 09:22:35
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Bo z drugiej strony SM powinna sprawdzic mnie
    > osobiscie czy nie jestem mieszkancem danej spoldzielni, a nie od razu
    > mandat za wycieraczke. Chyba ze potem w momencie zgloszenia sie do SM
    > nalezy potwierdzic ze jest sie mieszkancem tejze spoldzielni

    To chyba czysta teoria.
    A co jesli pozyczylem samochod od kogos innego i innych samochodem
    zaparkowalem na tym miejscu?
    Warto zauwazyc, ze caly czas jestem to ja, czyli mieszkaniec, ale
    samochody nie maja zadnych identyfikatorow ze faktycznie maja prawo tu
    parkowac, ale jako ze samochod jest pozyczony i nie na mnie to SM by sie
    czepiala.

    A co z odwiedzinami? Przyjezdza znajomy ze znajoma i gromada dzieci i tez
    nie moga parkowac? To gdzie maja parkowac? To ja ich zapraszam, do mnie,
    wiec chyba nie powinien to byc problem?

    O tyle jest to dla mnie niejasne, ze ostatnio sam zaparkowalem na takim
    miejscu na chwile. Nikt sie nie czepil, miejsc bylo w brod a ja szybko
    odjechalem, ale nikt nie mial identyfikatorow i nie do konca wiem jak
    mogliby mnie pociagnac do odpowiedzialnosci.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl

  • 15. Data: 2008-08-13 09:37:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2008, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Oj! To się może skończyć dla kogoś zarzutem. Bez przesady. Że nie wspomnę, że
    > osobie, której parwo własności naruszono poprzez załozenei blokady

    Powoli.
    Przypomnę, że to któraś rada miasta "miała pomysła" z tezą o najmie.
    Przyznaję ze nie wiem jak się skończyło, ale jeśli takiego postawienia
    sprawy wykluczyć nie można, to mamy art.670 KC w akcji.
    Przypomnę, że nienazwane umowy (dajmy na to - "spółkę cichą") przekłada
    się na potrzeby interpretacji przepisów na umowy nazwane, opisane
    w Kodeksie Cywilnym lub innych ustawach. Pod jaką umowę podpada "zajęcie
    nieruchomości lub jej części na potrzeby samodzielnie wykonywanego
    przechowania rzeczy ruchomwej", jak nie pod najem?

    > Spróbuj zastsosować analogię polegającą na tym, że ktoś wjedzie na Twoje
    > podwórko, a ty zamykasz bramę i żądasz od niego 100 zł za zezwolenie na
    > wyjechanie z niego.

    Najpierw dodaj, że tam było oznakowanie, że za zaparkowanie na tym
    podwórku jest opłata 100 zł. I że samochód parkował, a nie "wjechał".

    Próbujesz przekręcic nieadekwatnym przykładem:
    - że za "sam wjazd" (bez faktycznego parkowania)
    - że bez oznakowania

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-08-13 13:05:16
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Spróbuj zastsosować analogię polegającą na tym, że ktoś wjedzie na Twoje
    > podwórko, a ty zamykasz bramę i żądasz od niego 100 zł za zezwolenie na
    > wyjechanie z niego.

    Jak przed wjazdem wyraźnie pisało "100 zł za wjazd" to w czym problem?

    *piotr'ek*

  • 17. Data: 2008-08-13 17:57:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nieruchomości lub jej części na potrzeby samodzielnie wykonywanego
    > przechowania rzeczy ruchomwej", jak nie pod najem?

    Pod cokolwiek by nie podchodziło, to masz parwo sobie tego roszczenia przed
    sadem dochodzić. Nie chce mi sie nawet wdawać w spór co do tej kwestii,
    choć wydaje mi sie to cokolwiek utopijny pomysł.

    > Najpierw dodaj, że tam było oznakowanie, że za zaparkowanie na tym
    > podwórku jest opłata 100 zł. I że samochód parkował, a nie "wjechał".

    Niech nawet będzie na Twoich zasadach. I co dalej? Uwazasz, że masz prawo
    komuś tens amochód ukraść?

    > Próbujesz przekręcic nieadekwatnym przykładem:
    > - że za "sam wjazd" (bez faktycznego parkowania)
    > - że bez oznakowania

    Bo moim zdaniem to akurat nic nie zmienia.

  • 18. Data: 2008-08-13 17:58:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak przed wjazdem wyraźnie pisało "100 zł za wjazd" to w czym problem?

    Żaden. Możesz sobie tego przed sądem dochodzić do woli. Ale samochód oddać
    gościowi musisz, bo on nie ma nic do sprawy.

  • 19. Data: 2008-08-13 18:49:53
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

    > Niech nawet będzie na Twoich zasadach. I co dalej? Uwazasz, że masz prawo
    > komuś tens amochód ukraść?

    Nikt samochodu nie kradnie. Stoi tam, gdzie go zostawil wlasciciel.
    Kradziez to zabor rzeczy w celu przywlaszczenia.
    A ja ze swoja blokada moge sobie robic co chce.

  • 20. Data: 2008-08-13 19:00:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnga6avh.66b.j.krzyzanowski@mech.pkpik.pl...

    > Nikt samochodu nie kradnie. Stoi tam, gdzie go zostawił właściciel.
    > Kradzież to zabór rzeczy w celu przywłaszczenia.
    > A ja ze swoja blokada mogę sobie robiąc co chce.

    Idąc tym tokiem rozumowania mogę Ci założyć swoją blokadę w dowolnym
    miejscu. Samochodu nie ruszam, a blokada jest moja i mogę sobie z nią
    drobiąc, co chcę :-)