  • 1. Data: 2004-01-12 20:44:53
    Temat: zgloszenie przestepstwa - ekshibicjonizm - pytanie i prosba o pomoc..
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

    Witam,
    mam nastepujacy problem:

    moja znajoma miala raczej nieprzyjemne spotkanie z panem w plaszczu,
    dodam pro forma ze pan ten sie obnazyl..
    niestety pare dni pozniej spotkala tego samego pana ponownie,
    tym razem juz chyba "w cywilu" na ulicy,
    pisze to po to zeby wyjasnic, ze go rozpoznala bez zadnych watpliwosci..

    no i teraz tak: namawiam ja zeby poszal na Policje i zglosila zanim ten
    zboczeniec
    zrobi komus krzywde, slysze standartowo: nie, bo on do mnie trafi, nie bo go
    od razu
    wypuszcza, nie bo policjanci od razu beda mowili ze bylo ciemno itp

    i w zwiaku z tym mam pytania:
    -jak zglosic zawiadomienie o przestepstwie?na Policje isc po prostu?
    -czy ja moge isc z nia i byc obecny przy skladaniu zeznan?co mi wolno a
    czego nie?
    (czy moge np dac w morde policjantowi jak bedzie glupio gadal, ze np sama go
    sprowokowala?;)
    -czy moze zastrzec swoje dane (jaki punkt,paragraf itp? jakby policjant
    utrudnial..)
    -inne informacje cenne tez sie przydadza

    dzieki za zainteresowanie i pozdrawiam
    --
    mihau

  • 2. Data: 2004-01-12 21:14:15
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pisze to po to zeby wyjasnic, ze go rozpoznala bez zadnych watpliwosci..
    >
    > no i teraz tak: namawiam ja zeby poszal na Policje i zglosila zanim ten
    Pokażecie policjantom palcem na ulicy jakiegoś gościa: o! to ten zboczeniec!
    łapcie go! - i policja w te pędy zakuje go w kajdany!
    Stuknij się człowieku!
    WSm

  • 3. Data: 2004-01-12 21:57:02
    Od: "Julius" <p...@g...pl>

    > Pokażecie policjantom palcem na ulicy jakiegoś gościa: o! to ten
    zboczeniec!
    > łapcie go! - i policja w te pędy zakuje go w kajdany!
    > Stuknij się człowieku!

    Sam się stuknij. Nie wiem o co Ci chodzi i czego sie czepiasz. Przecież
    kobieta rozpoznała człowieka, który dopuszcza się przestępstwa więc niby
    dlaczego nie wskazać go policjantom - choćby na ulicy? Udowodnienie winy to
    inna sprawa, ale podstawy do zgłoszenia są jak najbardziej.

    Julius

  • 4. Data: 2004-01-12 22:08:55
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zboczeniec!
    > łapcie go! - i policja w te pędy zakuje go w kajdany!

    sam sie stuknij a potem idz na drzewo, ciekawe co bys mowil jakby
    to spotkalo np twoja dziewczyne, albo matke
    obywatel ma obowiazek zgloszenia przestepstwa,
    pomijam juz zupelnie fakt ze co czwarty ekshibicjonista nie poprzestaje
    li tylko na pokazywaniu swojej malej fujarki, ale przechodzi do agresywnych
    zachowan, czyli np gwaltow
    idz pomysl a jak wrocisz i dorosniesz to zmadrzej

    pozdr
    --
    mihau

  • 5. Data: 2004-01-12 22:14:48
    Od: c...@g...pl (Agnieszka Sliwowska)

    Michał Gwiazdowski napisał(a):

    > moja znajoma miala raczej nieprzyjemne spotkanie z panem w plaszczu,
    > dodam pro forma ze pan ten sie obnazyl..

    Czy wiesz, czym jest ekshibicjonizm? Bo o to pojecie chodzi w twoim
    poscie.... Jesli nie - polecam google.

    > niestety pare dni pozniej spotkala tego samego pana ponownie,
    > tym razem juz chyba "w cywilu" na ulicy,
    > pisze to po to zeby wyjasnic, ze go rozpoznala bez zadnych watpliwosci..

    Najpierw jw., a potem: co z tego, ze twoja znajoma rozpoznala osobnika?

    > no i teraz tak: namawiam ja zeby poszal na Policje i zglosila zanim ten
    > zboczeniec zrobi komus krzywde

    na jakiej podstawie twierdzisz, ze: 1. to zboczeniec?; 2. ze komus zrobi
    krzywde?

    > i w zwiaku z tym mam pytania:
    > -jak zglosic zawiadomienie o przestepstwie?na Policje isc po prostu?

    1. Na jakiej podstawie twierdzisz, ze publiczne obnazanie sie jest
    przestepstwem?
    2. Czy wiesz, CO TO JEST PRZESTEPSTWO?

    > -czy ja moge isc z nia i byc obecny przy skladaniu zeznan?

    Nie mozesz - nie byles swiadkiem czegokolwiek. Mozesz tylko stanowic
    podpore duchowa, ale prywatnie (na korytarzu jakiegokolwiek organu
    wladzy, do ktorego chcialbys sie zglosic w tej sprawie).

    > (czy moge np dac w morde policjantowi jak bedzie glupio gadal, ze np sama go
    > sprowokowala?;)

    1. Mozesz - i cie zamkna za napasc na funkcjonariusza panstwowego
    (publicznego, czy jak go zwal)
    2. Nie mozesz - jesli tak usilnie chcesz przestrzegac prawa.

    pzdr
    A.
    PS. Potrafiles napisac na grupe - zatem twierdze, ze potrafisz rowniez
    googlowac, a zatem - potrafisz znalezc i poczytac kodeks karny.
    A.

  • 6. Data: 2004-01-12 22:30:07
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Agnieszka Sliwowska napisał:

    > Czy wiesz, czym jest ekshibicjonizm? Bo o to pojecie chodzi w twoim
    > poscie.... Jesli nie - polecam google.

    No popatrz, ja jestem ciekawa, bo kilka lat temu obcy gosc na klatce w
    bloku, do ktorego wchodzilam "zwalil konia" prawie prosto na mnie.
    Ekhibicjonista czy nie to byl? Najciekawsze, ze ja go potem spotkalam w
    poludnie, jak pod krawatem szedl do pracy ... w tepsie...
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 7. Data: 2004-01-12 22:46:33
    Od: c...@g...pl (Agnieszka Sliwowska)

    "[edymon]" napisał(a):

> [...]
    > Ekhibicjonista czy nie to byl? Najciekawsze, ze ja go potem spotkalam w
    > poludnie, jak pod krawatem szedl do pracy ... w tepsie...

    Najprawdopodobniej.

    To, co MNIE wscieka, to uzywanie internetu do bzdetow - tylko z wlasnego
    lenistwa....
    Ale dla tych, co na modemie, podaje definicje z "wiem.onet.pl":

    Ekshibicjonizm, jedna z najczęściej spotykanych parafilii polegająca na
    osiąganiu satysfakcji seksualnej przez publiczne obnażanie własnych
    narządów płciowych wobec anonimowych osób. Występuje niemal wyłącznie u
    mężczyzn, nierzadko u takich, którzy niezależnie od tego prowadzą
    zwyczajne współżycie seksualne (np. w małżeństwie). Towarzyszy temu
    często samogwałt i orgazm.

    Nazwa pojawiła się w 1877 (Laseque). W Polsce z aktem ekshibicjonizmu
    zetknęło się 16% kobiet. Przyczyną są zaburzenia w przebiegu rozwoju
    psychoseksualnego, lęk wobec kobiet, nieśmiałość, niedojrzałość
    uczuciowa, zaburzenia psychiczne.

  • 8. Data: 2004-01-12 22:57:43
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > Ekhibicjonista czy nie to byl? Najciekawsze, ze ja go potem spotkalam w
    > poludnie, jak pod krawatem szedl do pracy ... w tepsie...

    ROTFL :D:D:D
    (wybacz, nie mogłem sie powstrzymać)

    Znaczy się stałaś i patrzylaś czy jak? Skoro twierdzisz, ze zrobil to
    "prawie prosto na mnie" to wnioskuje ze w tym wlasnie kierunku nastąpił
    wytrysk....Ale zeby do tego doszło to ta czynnosc chwilkę trwa :-)

    A tak zupełnie na powaznie:

    Art. 51 par. 1 KW "Kto krzykiem, hałasem, alarmem, lub innym wybrykiem
    zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie
    w miejscu publicznym podlega karze aresztu, ograniczenia wolnosci, albo
    grzywny."

    Art. 140 KW "Kto publicznie dopuszcza się nieobyczajnego wybryku, podlega
    karze aresztu, ograniczenia wolnosci, grzywny do 1500zł albo karze nagany."

    A na upartego możnaby to podciągnąc jeszcze pod:
    Art. 142 KW "Kto natarczywie, narzucając się lub w inny naruszający porządek
    publiczny sposób, proponuje innej osobie dokonanie z nią czynu nierządnego,
    mając na celu uzyskanie korzyści materialnej, podlega karze aresztu,
    ograniczenia wolności albo grzywny."
    No bo skoro się obnażał to może jednocześnie proponował? Wystarczy paru
    świadków...

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2004-01-12 23:10:32
    Od: "Julius" <p...@g...pl>

    .

    > To, co MNIE wscieka, to uzywanie internetu do bzdetow - tylko z wlasnego
    > lenistwa....
    > Ale dla tych, co na modemie, podaje definicje z "wiem.onet.pl":

    Teraz to już nie wiem do czego dążysz. Bo z definicji, którą przytoczyłaś
    wynika zdecydowanie, że owa sytuacja jak najbardziej kwalifikuje się do
    miana "ekshibicjonizmu". Użycie słowa przestępstwo może faktycznie jest nie
    na miejscu, ale jest to wykroczenie i wg. mnie jak najbardziej kwalifikuje
    się do powiadomienia.

    Julius

  • 10. Data: 2004-01-12 23:45:23
    Od: c...@g...pl (Agnieszka Sliwowska)

    Julius napisał(a):

> [...]
    > na miejscu, ale jest to wykroczenie i wg. mnie jak najbardziej kwalifikuje

    Podalam definicje ekshibicjonizmu, tylko dlatego, ze wiem, ze nie
    wszyscy maja stale lacze i moga sobie godzinami googlowac.
    A daze do tego, zeby "zwykli Kowalscy" nauczyli sie korzystac z narzedzi
    danych im przez dzisiejsza technike.
    Uzycie slowa "przestepstwo" odnosnie czynu wymienionego w pierwotnym
    poscie jest faktycznie nie na miejscu, bo przestepstwem w rozumieniu
    prawa to nie jest.
    pzdr
    A.
    P.S. A nie wypowiadalam sie autorytatywnie, bo dopiero zaczelam
    studiowac prawo - i to z koniecznosci (choc odkrylam, ze wlasnie ta
    dziedzina mnie interesuje i fascynuje).... :)
    A.