  • 11. Data: 2009-09-05 09:07:26
    Temat: Re: zaokrąglanie
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Big Jack napisal:
    > Mam wrażenie, że to problem matematyczny, a nie prawny.

    W aspekcie zaokraglania podatkow to jest problem prawny,
    bo elementy... ehm... matematyczne ustawy to tylko bardzo
    luzno lezaly kolo arytmetyki ;)

    > poziomie bodaj 6 klasy szkoły podstawowej. Dlatego pytaj na
    > alt.pl.matematyka lub pl.sci.matematyka

    Powtarzam: to problem prawny, a nie matematyczny.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-09-05 09:13:20
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    >Gdzie tutaj jest 20,008?
    16,40(netto) + 22%VAT(3,608) = 20,008

  • 13. Data: 2009-09-05 10:29:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    uśmiechnięta_daria:D w <news:h7ta3l$j82$1@news.onet.pl>:

    > 16,40(netto) + 22%VAT(3,608) = 20,008

    Liwiusz pytał o fakturę, a tam jak sama napisałaś nigdzie nie ma 20,008.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2009-09-05 10:35:34
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    > Liwiusz pytał o fakturę, a tam jak sama napisałaś nigdzie nie ma 20,008.

    Owszem nie ma. Jest za to 20,01 zamiast 20,00. Od tego się zaczęło:)

  • 15. Data: 2009-09-05 10:42:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    uśmiechnięta_daria:D w <news:h7tetr$v2a$1@news.onet.pl>:

    > Owszem nie ma. Jest za to 20,01 zamiast 20,00. Od tego się zaczęło:)

    <q>
    Z czysto matematycznych zagadnień ustalonych przepisami podatkowymi
    polecam rozważyć zezwolenia na liczenie w przypadku liczenia "od
    brutta" (że przypomnę, z ustawowej definicji liczy się *od brutta*[1],
    to że przepisy pozwalają na liczeie *również* od netta to szczegół)
    - kwoty podatku "matematycznie", czyli 1/(1+stawka)*kwota netto
    - kwoty podatku od "urzędowo" zaokrąglonej wartości 1/(1+stawka)
    (jest w ustawie, dotyczy usług, ze sławetnym postawieniem na glowie
    rozdziału dostawy towarów i swiadczenia usług za pomocą "usługi handlu")
    -...i cóś jeszcze było, tylko zajarzyć nie mogę, gdzie to dawąło się
    zaokrąglić :)

    [1] to jest krytycznie ważne, jak okaże się, że ktoś nie doliczył VAT
    a powinien był.>

    Autor: Gotfryd Smolik
    <http://grupy-dyskusyjne.money.pl/re;sposob;liczenia
    ;vat,post,653539.html>

    Możesz sobie poszukać innych dywagacji na ten temat...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2009-09-05 11:18:51
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zawsze, czasem jest to 20,00 :)
    > np. w niektórych deklaracjach

    nie, w niektorych deklaracjach moze byc co najwyzej 20 :)

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,

  • 17. Data: 2009-09-05 11:52:18
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

> [...]
    > rozdziału dostawy towarów i swiadczenia usług za pomocą "usługi handlu")
    > -...i cóś jeszcze było, tylko zajarzyć nie mogę, gdzie to dawąło się

    Więc poproszę tak prostym językiem. Czy jeżeli coś jest w cenniku za 20 zł
    to czy można wystawić fakturę na 20,01 zł bo tak wychodzi dodając netto+vat?

  • 18. Data: 2009-09-05 13:16:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Chodzi o to, że faktura jest na 20,008zł i jest problem ile trzeba
    > zapłacić?

    To faktura jest do dupy w takim razie i nalezy ja zwrócić.

  • 19. Data: 2009-09-05 13:17:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uśmiechnięta_daria:D wrote:
    > 16,40(netto) + 22%VAT(3,608) = 20,008

    Nie ma VATu w kwocie 3.608 !

  • 20. Data: 2009-09-05 13:22:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uśmiechnięta_daria:D wrote:

    > Więc poproszę tak prostym językiem. Czy jeżeli coś jest w cenniku za 20
    > zł to czy można wystawić fakturę na 20,01 zł bo tak wychodzi dodając
    > netto+vat?

    masz przykład

    http://www.podatki.egospodarka.pl/35478,Zaokraglenia
    -kwot-na-fakturach-VAT-i-w-deklaracji,1,65,1.html

    zaokrąglić masz VAT do pełnych groszy a dopiero potem dodać.