  • 1. Data: 2009-09-04 21:15:57
    Temat: Jeszcze raz o posiadaniu
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wielokrotnie był tu poruszany temat własności, posiadania, naruszenia
    posiadania i takie tam. Generalnie z tezą, że lokator wynajmowanego
    mieszkania jest jego posiadaczem, a właściciel - nie.

    Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, czy i dlaczego nie stosują sie tutaj
    artykuły 336 i 337 kc?

    MJ

  • 2. Data: 2009-09-04 23:03:59
    Temat: Re: Jeszcze raz o posiadaniu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-04, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > mieszkania jest jego posiadaczem, a właściciel - nie.
    >
    > Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, czy i dlaczego nie stosują sie tutaj

    Jest to MZ bez znaczenia dla art. 342 i innych, bo tam mowa jest o
    naruszeniu posiadania i nie ma wyjątku, że inny posiadacz (samoistny)
    może to zrobić.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-09-05 16:43:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Generalnie z tezą, że lokator wynajmowanego
    > mieszkania jest jego posiadaczem, a właściciel - nie.

    Nieprawda. Oboje są posiadaczami - jeden samoistnym drugi zależnym.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-09-05 18:21:58
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 5 Wrz, 18:43, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Nieprawda. Oboje są posiadaczami - jeden samoistnym drugi zależnym.

    Nieprawda. wszystko zależy od stanu faktycznego, nie majacego wiele
    wspólnego z prawami do rzeczy :)

    Ktoś może bez żadnego prawa władać rzecza tak jak właściciel w złej
    lub nawet dobrej wierze (wynajmować ja np) i wówczas jest posiadaczem
    samoistnym.
    Właściciel może w ogóle nie być posiadaczem, nawet samoistnym.

    Obydwa przypadki często spotykane były po wojnie, w wyniku np.
    przymusowych przesiedleń.

  • 5. Data: 2009-09-05 18:29:40
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Nieprawda. Oboje są posiadaczami - jeden samoistnym drugi zależnym.

    A wlasnie ze nie. Bo jak wlasciciel faktycznie nie wlada przedmiotem swojej
    wlasnosci, to nie jest jej posiadaczem. Do wyzbycia sie posiadania wystarczy,
    ze rzecz uzyczy / wynajmie / wydzierzawi itd.

    Posiadacz = ten kto FAKTYCZNIE (fizycznie) wlada rzecza.

  • 6. Data: 2009-09-05 18:34:48
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 5 Wrz, 20:29, "T" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ze rzecz uzyczy / wynajmie / wydzierzawi itd.
    >
    > Posiadacz = ten kto FAKTYCZNIE (fizycznie) wlada rzecza.

    Hm, to ciekawe co ustawodawca miał na myśli w tym przepisie:

    Art. 337. Posiadacz samoistny nie traci posiadania przez to, że oddaje
    drugiemu rzecz w posiadanie zależne.

  • 7. Data: 2009-09-06 16:29:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > Nieprawda. wszystko zależy od stanu faktycznego, nie majacego wiele
    > wspólnego z prawami do rzeczy :)

    Stan faktyczny masz podany wyżej. przeczytaj, a potem odszczekaj swoja
    nieprawdę.

    --
    @2009 Johnson