  • 41. Data: 2009-09-07 07:05:09
    Temat: Re: zaokrąglanie
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2009 10:58:32 +0200, uśmiechnięta_daria:D napisał(a):

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Problem? Raczej malutki:) Kupuję coś za 20 zł (taka jest cena). Na fakturze
    > jest cena netto 16,40 + 22%VAT(3,61). I to daje 20,01. Więc jak jak to się
    > ma do ceny 20? Wiem, że to tylko 1 grosz ale ja kupuję to często i inni
    > pewnie też.

    A dlaczego jest 16,40 netto a nie 16.39 netto

    20/1,22 = 16,39344 czyli po zaokrągleniu 16,39

    16,39*0,22 = 3,6058 czyli po zaokrągleniu 3,61

    16,39 + 3,61 = 20,00
    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 42. Data: 2009-09-07 12:18:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Chodzi o to, że faktura jest na 20,008zł i jest problem ile trzeba
    > zapłacić?

    A jest coś takiego jak 0,8 grosza? To zapłać te 0,8 grosza.
    neelix

  • 43. Data: 2009-09-07 12:20:30
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jest coś takiego jak 0,8 grosza? To zapłać te 0,8 grosza.
    > neelix

    Sorry to nie do Ciebie.
    neelix

  • 44. Data: 2009-09-07 19:26:38
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2009 08:31:03 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Zasady zaokrąglania liczb są na poziomie 6 klasy szkoły podstawowej i
    > bez znaczenia jest to, czego zaokrąglone liczby mają dotyczyć, polskich
    > złotych, czy stopni Celsjusza. Jeśli ktoś sobie nie uświadamia, że to
    > problem matematyczny, a nie prawny, to jego rozwój zatrzymał się na tej
    > klasie.

    Wypełniałeś kiedyś zeznanie podatkowe?
    Hmmmm, dochody małolatów z 6 klasy podstawówki starzy w swoje pity wpisują,
    pewnie nie ;-)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 45. Data: 2009-09-08 06:10:23
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    h1s6tw7$....@4...net
    *poreba* napisał(-a):

    > Wypełniałeś kiedyś zeznanie podatkowe?

    Owszem, od początku istnienia PIT (nie pamiętam, 1993?). I nigdy nie
    miałem z tym trudności. A jak coś było niejasne, to zawsze była
    instrukcja, która wszystko rozjaśniała.

    > Hmmmm, dochody małolatów z 6 klasy podstawówki starzy w swoje pity
    > wpisują

    Moje małolaty dochodów nie mają :P

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 46. Data: 2009-09-08 13:20:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Big Jack wrote:

    > Owszem, od początku istnienia PIT (nie pamiętam, 1993?). I nigdy nie
    > miałem z tym trudności. A jak coś było niejasne, to zawsze była
    > instrukcja, która wszystko rozjaśniała.

    I jak się matematyka do pit przy obliczaniu podstawy opodatkowania?

  • 47. Data: 2009-09-08 14:26:47
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *witek* napisał(-a):

    > I jak się matematyka do pit przy obliczaniu podstawy opodatkowania?

    A po polsku?

  • 48. Data: 2009-09-08 14:48:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > A po polsku?

    po matematycznemu liczby powyzej połówki zaokrągla sie w gore, ponizej
    połówki w dół.
    Po pitowemu zawsze w górę do pełnych złotych. Choćby ci dochód wyszedł
    xxx.01 zł to podatek zapłacisz od xxx + 1 zł.

  • 49. Data: 2009-09-08 16:07:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:h85qso$npu$3@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > Po pitowemu zawsze w górę do pełnych złotych. Choćby ci dochód wyszedł
    > xxx.01 zł to podatek zapłacisz od xxx + 1 zł.

    Hmm...

    <http://www.pit.pl/zaokraglenia_od_1_stycznia_2006r_
    odsetki_i_platnosci_abc_przedsiebiorc_79.php>

    Zgodnie z art. 63 ustawy - Ordynacja podatkowa, w brzmieniu nadanym art. 1
    pkt 30 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o zmianie ustawy - Ordynacja
    podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 143, poz. 1199),
    podstawy opodatkowania, kwoty podatków, odsetki za zwłokę, opłaty
    prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia przysługujące
    płatnikom lub inkasentom zaokrągla się do pełnych złotych w ten sposób, że
    końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot
    wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 50. Data: 2009-09-08 19:59:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot
    > wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.

    punkt dla ciebie.
    zawsze twierdziłem, ze nie wolno się przepracowywac,

    ale masz za to inny przykład matematyki spitolonej.
    1% podatku przekazywanego przez US na "pożytek publiczny" jest zawsze
    zaokrąglany w dół. art 45c UPDOF