  • 1. Data: 2003-05-19 14:39:30
    Temat: wznowienie postępowania
    Od: "Pawel Sikora" <t...@p...fm>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące skargi o wznowienie postępowania. Czy jest tak, że
    jeśli żąda się
    wznowienia postępowania z powodu nieważności to sąd jedynie albo odrzuci
    pozew albo
    umorzy postępowanie, a jeżeli skarge opiera się na właściwych podstawach
    restytucyjnych (403kpc)
    to wtedy sąd może zmienić zaskarżony wyrok?

    Będę wdzięczny za podpowiedź

    PS

  • 2. Data: 2003-05-19 18:39:41
    Temat: Re: wznowienie postępowania
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Pawel Sikora wrote:
> [...]
    > restytucyjnych (403kpc)
    > to wtedy sąd może zmienić zaskarżony wyrok?

    Skąd taki wniosek?
    Nie może umorzyć lub odrzucić pozwu jeśli uzasadnione są zarzuty z
    art.401 kpc - przecież ta taka sprawa powinna być rozpoznana. Odrzucenie
    tylko jeśli przy ponownym rozpoznaniu sprawy okaże się, że od początku
    takie powinno być orzeczenie.

    KG