  • 1. Data: 2005-07-28 13:41:39
    Temat: wywiezienie dziecka za granice bez zgody wspolrodzica
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    Witam,

    Dziecko ma paszport. Jeden z rodziców ma najprawdopodbniej zamiar wywieźć
    je na dłuższy czas (jeśli nie na stałe) za granicę. To wszystko bez zgody
    i powiadomienia drugiego rodzica. Oboje mają pełnię praw rodzicielskich.
    Rozwiedzeni. Wywożący rodzić w nowym związku małżeńskim. Jakie prawne
    możliwości działania ma drugi rodzić aby nie zostać permanentnie
    pozbawionym kontaktów z dzieckiem?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2005-07-29 04:24:57
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:janacd.vtq.ln@ziutka.router...
    > Witam,
    >
    > Jakie prawne
    > możliwości działania ma drugi rodzić aby nie zostać permanentnie
    > pozbawionym kontaktów z dzieckiem?

    Żadne.
    Anna

  • 3. Data: 2005-07-29 06:59:23
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Żadne.
    > Anna

    Niezupelnie. Jezeli jeden z rodzicow utrudnia kontakty drugiego rodzica z
    dzieckiem, rodzic moze wystapic do sadu rodzinnego o okreslenie sposobu
    kontaktowania sie z dzieckiem.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 4. Data: 2005-07-29 07:14:56
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Kamil Walczak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niezupelnie. Jezeli jeden z rodzicow utrudnia kontakty drugiego rodzica z
    > dzieckiem, rodzic moze wystapic do sadu rodzinnego o okreslenie sposobu
    > kontaktowania sie z dzieckiem.

    Czyli żadne. Wyjazd na tydzień, sprawa za pół roku;)

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 5. Data: 2005-07-29 07:25:56
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Czyli żadne. Wyjazd na tydzień, sprawa za pół roku;)

    Demonizujesz ;-)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 6. Data: 2005-07-29 08:37:39
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Demonizujesz ;-)

    Bo nie dość, że jako mąż do dupy to jeszcze dziecku chciałby uniemożliwić
    zwiedzanie świata.

  • 7. Data: 2005-07-29 12:08:31
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

> [...]
    > >

    > Niezupelnie. Jezeli jeden z rodzicow utrudnia kontakty drugiego rodzica z
    > dzieckiem, rodzic moze wystapic do sadu rodzinnego o okreslenie sposobu

    Inicjator wątku miał chyba na myśli sytuację stałego osiedlenia się za
    granicą rodzica, któremu sąd przyznał pieczę nad dzieckiem. W takim wypadku
    rodzic dysponujący postanowieniem sądowym określającym przy nim miejsce
    stałego pobytu dziecka, może osiedlić się w dowolnym zakątku świata,
    zabuerając ze soba dziecko.
    Anna

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 8. Data: 2005-07-29 12:23:32
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > rodzic dysponujący postanowieniem sądowym określającym przy nim miejsce
    > stałego pobytu dziecka, może osiedlić się w dowolnym zakątku świata,

    Co nie znaczy, ze drugi rodzic nie moze domagac sie ustalenia kontaktow ze
    swoim dzieckiem. Nie chcialbym byc jednak w skorze sedziego, ktory bedzie
    musial okreslac w takim przypadku sposob tych kontaktow. Niemniej z
    formalnego punktu widzenia nie ma zadnych przeszkod do zlozenia stosownego
    wniosku.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 9. Data: 2005-07-29 12:25:43
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > rodzic dysponujący postanowieniem sądowym określającym przy nim miejsce
    > stałego pobytu dziecka, może osiedlić się w dowolnym zakątku świata,

    Przypominam, ze chodzilo nie o zakazanie matce wyjazdu za granice z
    dzieckiem, ale o mozliwosc utrzymania kontaktow z dzieckiem.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 10. Data: 2005-07-29 12:43:31
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > rodzic dysponujący postanowieniem sądowym określającym przy nim miejsce
    > stałego pobytu dziecka, może osiedlić się w dowolnym zakątku świata,

    Jeszcze jedno mi przyszlo do glowy. O ile nie jest zbyto pozno (bo matka juz
    wyjechala) to ojciec moze wystapic do sadu o zmiane orzeczenia o sposobie
    wykonywania wladzy rodzicielskiej poprzez ustalenie, ze miejsce pobytu
    dziecka bedzie przy nim albo przy matce ale w kraju (przy tym od razu wniosek
    o zabezpieczenie paszportu...) szanse sa niewielkie ale sa.
    Wyjazd dziecka za granice (tym bardziej na stale) jest jednak zdarzeniem
    podlegajacym regulacji art. 97 par 2 kro i ojciec moze na taki wyjazd nie
    wyrazic zgody i w tym wypadku decyzja przechodzi w rece sadu.

    pozdrawiam
    wkamil