  • 1. Data: 2003-12-04 20:44:56
    Temat: wynajecie mieszkania-jaki podatek
    Od: "Michał" <m...@z...pl>

    Witajcie
    Wynajmuje mieszkanie i tu pytanie. Ile czlowiek ktory mi wynajmuje to
    mieszkanie zaplaci podatku od tej kwoty i czy jest to podatek od kwoty na
    umowe czy tez US ma swoje wytyczne podobnie jak ma to miejsce z samochodami.

    Dodam ze czlowiek ktory mi wynjamuje prowadzi dodatkowo dzialalnosc
    gospodarcza.
    Pozdrawiam

    Michał

  • 2. Data: 2003-12-04 22:08:07
    Temat: Re: wynajecie mieszkania-jaki podatek
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bqo6jf$ncn$1@nemesis.news.tpi.pl>, Michał wrote:
> [...]
    > umowe czy tez US ma swoje wytyczne podobnie jak ma to miejsce z samochodami.

    8,5% jeśli suma nie przekroczy ileś tam (nie wiem ile), wtedy płaci
    się też VAT.

    > Dodam ze czlowiek ktory mi wynjamuje prowadzi dodatkowo dzialalnosc
    > gospodarcza.

    Być może coś to zmienia, ale nie wiem.

    Renata

  • 3. Data: 2003-12-04 23:33:07
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > 8,5% jeśli suma nie przekroczy ileś tam (nie wiem ile), wtedy płaci
    > się też VAT.

    trochę pokręciłaś

    KG

  • 4. Data: 2003-12-05 06:22:45
    Od: "vill" <v...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości

    > trochę pokręciłaś
    >
    > KG

    Ostatnio w jakiejs gazecie byl dodatek na ten temat
    .
    Zrozumialem to tak ze jesli ktos rozlicza sie np. jako ksiazka przychodow i
    rozchodow i jednoczesnie wynajmuje mieszkanie to musi rozszezyc dzialalnosc
    i rozliczac to tak jakby to byla jego dzialalnosc gospodarcza 19%.
    Nie bylo mowy na temat VAT wynajem chyba nie jet w stawce VAT.

  • 5. Data: 2003-12-05 09:03:40
    Od: "Michał" <m...@z...pl>

    Użytkownik "vill" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i rozliczac to tak jakby to byla jego dzialalnosc gospodarcza 19%.
    > Nie bylo mowy na temat VAT wynajem chyba nie jet w stawce VAT.

    dzieki wszytskim
    pozdrawiam

    Michał

  • 6. Data: 2003-12-05 10:27:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3...@X...onet.plX>, kam wrote:

    > trochę pokręciłaś

    To czemu nie poprawisz? Nie uważasz, że Twoje liczne onelinery są
    totalnie bez sensu? Jak coś wiesz, to czemu nie pomożesz pytającemu?

    A wracając do tematu, być może VAT dotyczył tylko garażu, a mieszkania
    już nie. Nie wiem, bo z racji tego, że mieszczę się poniżej tej
    vatowskiej sumy, to do kwestii vatu nie przywiązywałam większej wagi.
    Bardzo prawdopodobne, że dotyczyło to tylko garażu.
    Można też zadzwonić do US. Ja trafiłam akurat na dość miłą i
    rozgarniętą panią, może też będziesz miał szczęście.

    Renata

  • 7. Data: 2003-12-05 16:01:22
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > To czemu nie poprawisz? Nie uważasz, że Twoje liczne onelinery są
    > totalnie bez sensu?

    Czasem są, czasem nie.

    > Jak coś wiesz, to czemu nie pomożesz pytającemu?

    Wiem, że jest inaczej, tzn. ponad jakąś tam kwotę jest chyba 20%. Poza
    tym nie musi płacić podatku od przychodu. Kwestia VAT to zupełnie coś
    innego. A że szczegółów nie znam, to i nic nie piszę, choćby żeby nie
    wprowadzić w błąd.

    Jak dawno się mnie o coś nie czepiałaś... Brakowało mi tego ;)

    KG

  • 8. Data: 2003-12-05 20:30:19
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    > Czasem są, czasem nie.

    A jednak!

    > Wiem, że jest inaczej, tzn. ponad jakąś tam kwotę jest chyba 20%.

    O i właśnie to trzeba było napisać. Rozgarnięty pytający będzie
    wiedział czego mniej więcej szukać i o co zgrubsza chodzi. I może to
    np. znaleźć tutaj:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/
    25764eae3d2fd7a5c1256c32002a19ab/$FILE/D20021183L.pd

    Ta kwota powyżej to 4000 euro rocznie.

    > A że szczegółów nie znam, to i nic nie piszę, choćby żeby nie
    > wprowadzić w błąd.

    Ale podając coś mniej więcej zbliżonego do prawdy z zastrzeżeniem, że
    nie jesteś pewien pomagasz odnaleźć konkrety w sieci. Po prostu
    pytający będzie miał pojęcie jakie hasła wpisać do googla i
    może znaleźć to, co np. ja znalazłam (link wyżej).
    Poza tym chyba żaden normalny człowiek nie potraktuje tego, co
    przeczytał na newsach za wyrocznię, a raczej za wskazówkę.

    Ale o ile dobrze pamiętam pytanie, to nie chodziło o
    osobę fizyczną, a więc powyższe dywagacje chyba na niewiele się
    zdadzą.

    > Jak dawno się mnie o coś nie czepiałaś...

    Wystarczy, że Ty podtrzymywałeś tradycję.

    >Brakowało mi tego ;)

    Nie Tobie jednemu. Mam na to dowody:)

    Renata

  • 9. Data: 2003-12-05 22:42:20
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Widzisz, może trzeba było tam sięgnąć zanim napisałaś :)

> [...]
    > pytający będzie miał pojęcie jakie hasła wpisać do googla i
    > może znaleźć to, co np. ja znalazłam (link wyżej).

    W Twojej wypowiedzi zabrakło mi tego zastrzeżenia... Bo to, które było
    dotyczyło tylko wysokości kwoty.

    > Poza tym chyba żaden normalny człowiek nie potraktuje tego, co
    > przeczytał na newsach za wyrocznię, a raczej za wskazówkę.

    Niestety mozesz się mylić...

    > Nie Tobie jednemu. Mam na to dowody:)

    Jesteś niezastąpiona :)

    KG

  • 10. Data: 2003-12-06 08:05:21
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    2563d20069fee3/

    > Widzisz, może trzeba było tam sięgnąć zanim napisałaś :)

    Tak, mogłam, pod warunkiem, że zrodziłyby się we mnie wątpliwości co
    do tego, co piszę. Ponieważ przerabiałam to na własnej skórze (z tym
    że właśnie z kwotą poniżej 4000euro), więc byłam pewna swego. Ale to
    nauczka, żeby, jak się nie jest prawnikiem, zawsze pisać w
    takich wypadkach chyba, wydaje mi się, najprawdopodobniej, sprawdź to
    jeszcze itp.

    > W Twojej wypowiedzi zabrakło mi tego zastrzeżenia... Bo to, które było
    > dotyczyło tylko wysokości kwoty.

    Może czas opracować jakiś disclaimer.

    > Niestety mozesz się mylić...

    Jeśli potraktuje, to jest nienormalny, a więc znów się nie mylę:)

    > Jesteś niezastąpiona :)

    W sumie to nie, ale są tacy, którzy tak uważają.

    Renata