  • 1. Data: 2003-11-15 08:21:29
    Temat: urlop a rozwiązanie umowy
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Czy mógłby ktoś znaleźć błąd w moim rozumowaniu, bo sam nie mogę się
    doszukać a musi gdzieś być.
    Mam 26 dni urlopu co daje ponad 5 tygodni.
    Pracodawca w planie urlopów wyznacza mi urlop od 1 czerwca do 3 lipca 2004.
    Koniec urlopu spędzam w domu. W dniu 2 lipca puka do moich drzwi kadrowa i
    wręcza mi rozwiązanie umowy o prace bez wypowiedzenia na podstawie 53 §1 pkt
    2 kp.
    Z analizy przepisów wynika, że takie rozwiązanie jest prawidłowe.
    Czy tak jest w istocie?

    Bronek

    "Art. 53. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    a) dłużej niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy
    krócej niż 6 miesięcy,
    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6
    miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem przy
    pracy albo chorobą zawodową;
    2) w razie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy z innych
    przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwającej dłużej niż 1 miesiąc."