  • 1. Data: 2008-08-28 09:16:13
    Temat: ubezpieczenie OC
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    Witam,

    Mam pytanie w związku z ubezpieczeniem OC w Warcie. W dniu 4 sierpnia
    2008 zarejestrowałem samochód osobowy i tego samego dnia podpisałem
    umowę z ubezpieczycielem. Jednak ważność polisy rozpoczyna się dzień
    później - na co zwrócono mi uwagę w urzędzie komunikacji. Dowód
    rejestracyjny dostałem, ale powiedziano mi, że w razie kontroli przez
    policję mogę mieć problem i zapłacić karę.
    Kontaktowałem się też z agentem ubezpieczeniowym, który twierdzi, że
    wszystko jest w porządku i nie mam się czego obawiać - czy na pewno?
    Która data się liczy - dzień zawarcia umowy (4 sierpnia, taki sam jak
    data rejestracji) czy dzień, od którego polisa zaczyna swoją ważność
    (5 sierpnia).
    Z góry dziękuję za pomoc.

    pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-08-28 09:21:13
    Temat: Re: ubezpieczenie OC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > Która data się liczy - dzień zawarcia umowy (4 sierpnia, taki sam jak
    > data rejestracji) czy dzień, od którego polisa zaczyna swoją ważność

    Liczy się dzień, od kiedy polisa ma ważność. W Twoim przypadku
    pierwszy dzień od zarejestrowania samochodu będzie dniem, w którym
    ubezpieczenie nie obowiązuje. Jeśli policjant to wykryje, możesz dostać
    karę od ubezpieczeniowego funduszu gwarancyjnego.

    Sam tak kiedyś miałem, policjant mnie złapał, miał przekazać sprawę
    dalej, ale chyba tego nie zrobił, bo pomimo upłynięcia wielu lat żadnych
    konsekwencji nie poniosłem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-28 14:07:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > Która data się liczy - dzień zawarcia umowy (4 sierpnia, taki sam jak
    > data rejestracji) czy dzień, od którego polisa zaczyna swoją ważność

    polisa zaczyna ważnośc od momentu w którym... zaczyna ważność. 5 sierpnia.
    4 sierpnia raz grozil ci mandat za jazde bez ubezpieczenia jakby cie
    zlapali , dwa brak OC przez jeden dzien to zdaje się kilkaset złotych
    dla funduszu ubezpieczeniowego i to ciągle ci grozi o ile to wykryją,
    ale nie sądzę.

  • 4. Data: 2008-08-28 14:39:09
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    On 28 Sie, 16:07, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > zlapali , dwa brak OC przez jeden dzien to zdaje się kilkaset złotych
    > dla funduszu ubezpieczeniowego i to ciągle ci grozi o ile to wykryją,

    Dzięki za pocieszenie. Szczerze mówiąc jestem tym wszystkim mocno
    zaskoczony, myślałem że jeśli podpisuję umowę z ubezpieczycielem, to
    tym samym zaczyna ona swoją ważność. Pytałem znajomych - tak jest na
    pewno w HDI i w PZU. Dlaczego w Warcie jest inaczej i dlaczego
    dowiaduję się o tym gdy jest już za późno? W dodatku mój agent
    ubezpieczeniowy twierdzi, że wszystko jest ok i nie powinienem mieć z
    tego tytułu problemów.
    A jeśli już miałbym zapłacić - ile mi grozi za 1 dzień bez OC? Można
    się z tego jakoś wykręcić?

    pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2008-08-28 15:30:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojtek w
    sy.googlegroups.com>:

    > Mam pytanie w związku z ubezpieczeniem OC w Warcie. W dniu 4 sierpnia
    > 2008 zarejestrowałem samochód osobowy i tego samego dnia podpisałem
    > umowę z ubezpieczycielem.

    To był nowy samochód z salonu, czy może z drugiej ręki? A jeżeli z
    drugiej, to co widnieje na polisie, którą powinien przekazać Ci
    zbywca?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-08-28 21:01:54
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    umowę z ubezpieczycielem. Jednak ważność polisy rozpoczyna się dzień
    później - na co zwrócono mi uwagę w urzędzie komunikacji.

    Po:
    1. Czytaj co podpisujesz
    2. Opier*ol agenta, że głupoty w polisę wpisuje, bowiem OC powinno obowiązywać od
    dnia jego zawarcia. Przykład - polisa poprzedniego właściciela jest do 10, Ty
    zawierasz nową polisę 11 o godz.0:00, a jakiś agent wciska Ci polisę obowiązującą od
    12. Głupek i tyle!
    3. Polisa OC musi być NAJTAŃSZA!!! Pamiętaj o tym i omijaj PZU i Wartę... chyba, że
    nadmiar kasy masz.

    *piotr'ek*