  • 1. Data: 2007-04-13 13:51:19
    Temat: towar kupiony w sklepie internetowym, nie dostarczony, rezygnacja
    Od: "lisz" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, mam takie pytanie:
    3 kwietnia kupiłem router w sklepie online http://sklep.vgm.pl/
    (to znaczy: złozylem zamówienie i odrazu zapłaciłem za nie online;
    pieniądze "wyszły" z mojego konta). Od tego czasu nie dość, że nie
    otrzymałem towaru, to jeszcze nie mogę się skontaktowac z tą firmą
    - telefon nie działa, na maila nie odpowiadają.

    Chciałbym w zgodzie z prawem zrezygnować z ich "usług" i odzyskać
    pieniądze. Wiem, że istnieje możliwość odstąpienia od umowy zawartej
    na odległość w ciągu 10 dni od otrzymania towaru. Tylko że ja nie
    otrzymałem towaru, wiec chciałbym zapytać, czy mogę sie w tym
    przypadku powolać na art. 7 punkt 1 "ustawy ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
    produkt niebezpieczny" (ktory mowi o 10-dniowym terminie na odstąpienie
    od umowy zawartej na odległość) - czy też powinienem wziąć inną
    podstawę prawną.

    I od razu drugie pytanie, zamierzam im wysłać list polecony z
    odstąpieniem od umowy. Czy jest jakiś ustawowy termin kiedy muszą
    zwrócić pieniądze, czy moge podać swój termin np. 7 dni? I co zrobić
    potem, jeśli nie oddadzą pieniędzy?

    Z gory dziękuje za wszelkie porady =)

  • 2. Data: 2007-04-14 00:27:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.04.2007 lisz <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > produkt niebezpieczny" (ktory mowi o 10-dniowym terminie na odstąpienie
    > od umowy zawartej na odległość) - czy też powinienem wziąć inną

    MZ ta jest dobra, bo istotą jest tu odstąpienie od umowy, a ta została
    zawarta, więc jest od czego odstępować. Termin 10'cio dniowy określa
    maksymalny czas. Nic nie określa minimalnego i nigdzie nie jest określony
    dodatkowy warunek w postaci wymogu wydania towaru.

    > I od razu drugie pytanie, zamierzam im wysłać list polecony z
    > odstąpieniem od umowy. Czy jest jakiś ustawowy termin kiedy muszą
    > zwrócić pieniądze, czy moge podać swój termin np. 7 dni? I co zrobić

    Już do końca art. 7 nie chciało się doczytać? :)
    .. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie
    czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą
    się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    > potem, jeśli nie oddadzą pieniędzy?

    Albo prawnie nieskutecznie, za to z grubej rury - składając zawiadomienie
    o podejrzeniu popełnienia przestępstwa (wyłudzenie), albo na drodze
    cywilnej, użerając się z nimi po sądach. Pewnie zechcesz wypośrodkować
    posyłając im list z wezwaniem do zwrotu pieniędzy w jakimś-tam ostatecznym
    terminie po którego bezskuteczności złożysz wspomniane zawiadomienie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-04-14 19:43:35
    Od: "ikarek" <i...@a...falszywy.onet.pl>