  • 1. Data: 2005-02-18 17:28:30
    Temat: szablony stron WWW
    Od: "kubih" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Za niewielki pieniadze na allegro.pl kupiłem 300 profesjonalnych szablonow
    stron WWW, pochodzacych z seriwsu e-szablon.pl (zreszta od autora tego
    serwisu). Serwies z szablonami dosyc znany i nie watpie, ze maja licencje na
    wszystkie szablony.

    Gosc nie robi sam tych szablonow, tylko zapewne podpisal umowe z najwiekszym
    serwisem oferujacym sablony w Internecie, mowa o Template Monster. Wtedy po
    pierwszym sprzedaniu, kasa za szablon idzie do autorow. Po ponownym
    sprzedaniu tego samego szablonu, kasa zostaje u gościa. Wystawil wiec
    szablony na allegro.pl zeby zarobic. Po prostu dal tylko te kiedy ktos kupil
    zeby cala kasa splynela do niego.

    I teraz pytanie. Kupujac jeden szablon za przykladowo 250 zł na stronie
    e-szablon.pl mozesz go sprzedac (tak tam pisze, i chyba tak jest). Z kolei
    gosciu twierdzi, ze jak kupilem 300 szablonow taniej na allegro od niego to
    nie moge np. oferowac uslugi tworzenia stron WWW, w oparciu o te szablony.
    Czy to jest prawda. Jezeli tak, to co moge zrobic z tymi szablonami??
    --
    Pozdrowienia, kubih

  • 2. Data: 2005-02-18 23:23:42
    Temat: Re: szablony stron WWW
    Od: "Łukasz Gromolak [k/Wroc] Polak" <l...@g...com>

    z tego co pamietam dot TM ..
    sa 2 mozliwosci kupna szablonow:
    a) na wylacznosc, znika z oferty, cholernie drogie
    b) licencja - kolo 100-200 zl za szablon, jedynie mozliwosc uzywania,
    moze kupic go wiele osob i wykorzystac 1-razowo tylko dla siebie.

    Nie sadze, zeby gosc kupil wszystko na wylacznosc :-) chociaz ..
    nie wiem co to za serwis e-szablon, czym sie zajmuja .. mowie ino co
    pamietam.

    Dostac "nielegalnie" niektore szablony nie problem w sieci .. wystarczy
    troszke poszukac..
    sam mam kilka na dysku z TM :-) sciagnalem z jakiejs stronki chyba..

    Pozdrawiam,
    Łukasz G.
    / www.lukasz.gromolak.com /

  • 3. Data: 2005-02-19 13:12:30
    Od: "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to>

    Witam,

    > z tego co pamietam dot TM ..
    > sa 2 mozliwosci kupna szablonow:
    > a) na wylacznosc, znika z oferty, cholernie drogie

    wiem wiem.

    > b) licencja - kolo 100-200 zl za szablon, jedynie mozliwosc uzywania,
    > moze kupic go wiele osob i wykorzystac 1-razowo tylko dla siebie.

    No wlasnie, mozna uzyc go jednarazowo, ale np. na e-szablon pisze, ze mozna
    go odsprzedac (nie uzywajac go), albo uzyc go np. do zrobienia stronki
    jakijsc firmie.

    > Nie sadze, zeby gosc kupil wszystko na wylacznosc :-) chociaz ..

    To nie w tym sprawa. Gosc jest po prostu jednym ze sprzedajacych. Ma
    podpisana umowe z TM. Z pierwszej sprzedazy placi im wszystko natomiast z
    nastepnym jakis niewielki procencik, albo juz w ogole.

> [...]
    > troszke poszukac..
    > sam mam kilka na dysku z TM :-) sciagnalem z jakiejs stronki chyba..

    Nie chodzi mi o nielegalnie, bo to nie problem. Mam takich szablonow dosc
    sporo na dysku i co z tego. Nie idze ich nigdzie wykorzystac, bo jak :-/
    Wiem ze kupilem te szablony legalnie. Tylko pytanie, czy moge wykorzystac je
    do zrobienia strony jakiejs firmie i czy to bedzie legalne.

  • 4. Data: 2005-02-19 17:47:41
    Temat: Re: szablony stron WWW [OT]
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    kubih wrote:

    > Za niewielki pieniadze na allegro.pl kupiłem 300 profesjonalnych szablonow
    > stron WWW,

    jak ja to lubie. profesjonalizm prawie za darmo. potem sie ludzie
    dziwia, ze polski internet wyglada jak wyglada, a "studenci" robia www
    za 300 zl (lub 258.99).

    takie tam przemyslenia... ;)

    --
    pawel