  • 1. Data: 2005-02-18 16:50:00
    Temat: Jak w umowie zastrzec zakaz wynajmu pod działalność która była poprzednio
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie wynajmuje dom i tak sobie myśle że jeśli a napewno kiedyś tak
    będzie zrezygnuje ja lub ten kto mi ten dom wynajmuje, to nie chciałbym żeby
    ktoś inny prowadził np. przez 2-3 lata działalność o podobnym charakterze w
    tym budynku, wiadomo chodzi o to że ja pracowałem reklamą, solidnością i
    długim okresem najmu a ktoś przyjdzie i zgarnie np. 50% klientów którym
    powie ża ja już nie działam w tej branży.
    Jak to powinno wygladać w umowie najmu domu, oczywiście zastrzeżenie pod
    karą załóżmy pół rocznego czynszu
    Dziekuje z góry za odp.
    Pozdrawiam Adam

  • 2. Data: 2005-02-18 17:52:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Athorgal" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, że będzie kłopot z takim zapisem. Po pierwsze musiał byś
    osobną umowę zawrzeć. Bo umowę najmu rozwiążesz i nie będzie ona
    obowiązywała. Po drugie umowa taka wiąże wynajmującego, ale nie kolejnego
    najemcę. A przecież kolejny najemca nie ma obowiązku uzgadniania profilu
    swojej działalności z właścicielem lokalu, o ile oczywiście nie powoduje to
    konieczności przerabiania lokalu. Gość wynajmuje lokal i nie ma wpływu za
    bardzo na to, czy będą tam sprzedawane jabłka, czy komputery.

    Ja bym raczej umowie zawarł prawo do umieszczenia Twojej reklamy załóżmy
    przez pół roku po rozwiązaniu umowy najmu. Na reklamie napiszesz, ze teraz
    firma XXX znajduje się tu i tu.