  • 1. Data: 2011-02-08 15:55:24
    Temat: sprzedaż strychu przez wspólnotę deweloperowi
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    (uwaga, crosspost)

    Witam. Wspólnota której jestem członkiem zamierza podjąc uchwałę
    dotycząca sprzedaży powierzchni strychowej deweloperowi który
    zamierza wybudować tam mieszkania (podnosząc dach).

    1. Czy w związku z faktem, iż mój lokal znajduje się bezpośrednio pod
    strychem na którym prowadzone będą prace, przysługuje jakaś szansa na
    ustalenie rekompensaty z tytułu uciążliwosci? To chyba oczywiste że
    całość prac będzie najbardziej dotkliwa dla mnie (jak i innych
    lokatorów w podobnej sytuacji), szczególnie że stopień prac jest bardzo
    duży i będą one trwały przez długi czas.

    2. Czy przepisy dotyczące warunków zagospodarowania przestrzennego,
    związane z wymogiem ilości znajdujących się w sąsiedztwie obiektu
    miejsc parkingowych na daną ilość mieszkańców, dotyczą także takich
    modernizacji jak powiększenie ilości mieszkań w budynku, czy tylko
    nowych budynków?

    3. Moje wątpliwosci wzbudza forma wyboru dewelopera któremu sprzedana
    zostanie powierzchnia. Moim zdaniem propozycje nie zostały
    przedstawione zbyt szczegółowo członkom wspólnoty, a jedynie w oparciu
    o ogólne kryteria (oczywiście w tym cenę) zarząd dokonał wyboru rzekomo
    najlepszej oferty i po prostu przedstawiono ją w formie uchwały do
    podpisania notarialnie. Czy istnieją jakieś regulacje lub wskazania
    w jaki sposób wybór takich ofert powinien być przeprowadzany i czy nie
    powinien być on poddawany oddzielnej uchwale?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-02-08 18:01:06
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 16:55, Grzegorz P. Cibor pisze:

> [...]
    > miejsc parkingowych na daną ilość mieszkańców, dotyczą także takich
    > modernizacji jak powiększenie ilości mieszkań w budynku, czy tylko

    Trzeba uzyskać pozwolenie na budowę i tam będzie badano zgodność.

> [...]
    > w jaki sposób wybór takich ofert powinien być przeprowadzany i czy nie
    > powinien być on poddawany oddzielnej uchwale?

    I tak i nie. Przepisy ogólne nie precyzują tego - jeśli wspólnota chce
    to może ustalic sobie takie warunki wyboru. Może też przedstawić pod
    głosowanie wybór zarządu.

    Zarządzanie wspólnotą polega m.in. na przekonywaniu członków do
    realizacji różnych pomysłów. Jeśli wszystkim to odpowiada i zagłosują
    za, to znaczy, że warunki były odpowiednie. Tak jak zarząd przekonuje
    członków do swoich racji ty możesz lobbować za swoimi (namawiając do
    głosowania przeciw).

    M.

  • 3. Data: 2011-02-09 06:29:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Witam. Wspólnota której jestem członkiem zamierza podjąc uchwałę
    > dotycząca sprzedaży powierzchni strychowej deweloperowi który
    > zamierza wybudować tam mieszkania (podnosząc dach).

    W mojej spółdzielni mieszkaniowej w jednym bloku było dobudowane
    piętro.
    Z tego co mówił mi prezes ludzie się wkurzali i trwała wojna z tego
    powodu ...

    A efekt końcowy ?

    Dzięki dobudowie dodatkowego piętra osoby które mieszkały na ostatnim
    piętrze dostały "gratis" sporo lepsze docieplenie (nie zwiewa im już
    ciepło przez dach) a dodatkowo cały blok został przez wykonawcę
    ocieplony i pomalowany.
    Dla samego bloku i ludzi tam mieszkających zysk był spory (zapewne
    mniejsze rachunki za ciepło) , ładniej wyglądający blok i od razu
    "naprawiony" dach ...

    Ta "inowacja" była pamiętam chlubą naszej spółdzielni ...

    Więc szczerze mówiąc nie wiem czy jest się czym przejmować ...

    Najwięcej zyskają Ci co mieszkają na ostatnim piętrze. Dzięki
    dobudowie piętra ich rachunki za ogrzewanie napewno spadną (mniejsze
    straty ciepła przez dach) a zapewne także blok zostanie pomalowany na
    koszt developera (znów oszczedność).

    Jedyny minus to hałas i uciążliwość ...

  • 4. Data: 2011-02-09 07:56:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    >dobudowie piętra ich rachunki za ogrzewanie napewno spadną (mniejsze
    >straty ciepła przez dach) a zapewne także blok zostanie pomalowany na

    Raczej nie pomalowany na koszt developera. Developer kupując strych od
    wspólnoty wpłaca uzgodniona kwote na fundusz remiontowy i wtedy wspólnota
    może np docieplic blok.
    Ja juz ponad rok załatwiam formalności odnośnie kupna strychu w bloku w
    którym mam mieszkanie. Chcę ten strych kupic i zrobić tam dwa dodatkowe
    mieszkanie. Tylko jest sporo formalności przy takiej transakcji. Zmieniaja
    się udziały w częściach wspólnych i trzeba z wszystkimi włascicielami to
    pozmieniac notarialnie.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-02-09 08:49:54
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    On 2011-02-09 07:29, /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > piętrze dostały "gratis" sporo lepsze docieplenie (nie zwiewa im już
    > ciepło przez dach) a dodatkowo cały blok został przez wykonawcę

    Akurat tutaj problemem nie jest cieplo uciekające przez dach ponieważ
    piętro wyżej jest jeszcze strych, a nie sam dach. A strych nie jest
    jakiś przewiewny.

> [...]
    > dobudowie piętra ich rachunki za ogrzewanie napewno spadną (mniejsze
    > straty ciepła przez dach) a zapewne także blok zostanie pomalowany na

    Więc właśnie o tą długotrwałą uciążliwość chodzi. Która będzie dotyczyć
    głównie tylko lokatorów mieszkających pod tą powierzchnią.
    Sama inwestycja niewątpliwie ma pewne zalety, ale chodzi też o to, aby
    była załatwiona w sposób jak najkorzystniejszy dla wspólnoty.

  • 6. Data: 2011-02-09 09:15:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl> napisał w
    wiadomości news:iitkfj$aur$1@node2.news.atman.pl...
    > piętro wyżej jest jeszcze strych, a nie sam dach. A strych nie jest
    > jakiś przewiewny.

    Zdziwiłbys się ile ciepła ucieka Tobie z mieszkania przez strych. Bo znając
    zycie żadnej izolacji nad sufitem nie masz

    > Więc właśnie o tą długotrwałą uciążliwość chodzi. Która będzie dotyczyć
    > głównie tylko lokatorów mieszkających pod tą powierzchnią.

    Z ta uciązliwościa to nie ma co przesadzac. Raczej kuć wyburzac itp przez
    kilka miesiecy tam nie beda. Pewnie beda robic tzw suche zabudowy a wtedy
    uciążliwość jest niewielka. Bardziej wkurzajjący będzie bałagan na klatce
    schodowej podczas rozbudowy

    > Sama inwestycja niewątpliwie ma pewne zalety, ale chodzi też o to, aby
    > była załatwiona w sposób jak najkorzystniejszy dla wspólnoty.

    Najkorzystniej dla wspólnoty to jest wytargiowac jak najwyższa cene za
    strych. Developer wpłaci pieniądze na fundusz remontowy a Wy zadecydujecie
    na co je wydać.
    Widze że chcesz koniecznie ugrac cos dla Siebie. Ok masz do tego pełne prawo
    tylko abys nie wylał dziecka z kąpielą. Ty będziesz się domagał coś dla
    Siebie, pozostali mieszkańcy z Twojego piętra równiez, wtedy dołacza sie
    inni i zrobi sie dym i z transakcji nici. Jestem przewodniczącym zarządu
    niewielkiej w sumie wspólnoty(12rodzin) i wiem że o kłótnie nie trudno.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-02-09 09:19:39
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Wi c w a nie o t d ugotrwa uci liwo chodzi. Kt ra b dzie dotyczy
    > g wnie tylko lokator w mieszkaj cych pod t powierzchni .
    > Sama inwestycja niew tpliwie ma pewne zalety, ale chodzi te o to, aby
    > by a za atwiona w spos b jak najkorzystniejszy dla wsp lnoty.

    Ok.

    Wspólnota to Wy więc Wy decydujecie ...

    U mnie było to w spółdzielni mieszkaniowej. Strychu nie było. Blok był
    starszy , więc poprzez dobudowę zyskał. Spółdzielnia za kasę otrzymaną
    z budowy i sprzedaży ociepliła i pomalowała blok. Tak czy owak
    mieszkańcy tego bloku zyskali , bo otrzymali ocieplenie dachu , ścian
    i nową fasadę oraz pewne inne zmiany ...
    I nic to ich nie kosztowało ...

    W Waszym przypadku kasa jaką wpłaci developer też pójdzie na jakieś
    cele. Zapewne na jakieś naprawy / modernizacje więc też na tym
    zyskacie , bo jeśli nie to WY z waszych pieniędzy będziecie musieli
    zapłacić za jakieś naprawy/modernizacje i itd ...

    Więc może warto ? Trochę niedogodności ale za to będą też korzyści ;)

  • 8. Data: 2011-02-09 09:26:53
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > inni i zrobi sie dym i z transakcji nici. Jestem przewodniczącym zarządu
    > niewielkiej w sumie wspólnoty(12rodzin) i wiem że o kłótnie nie trudno.

    Wspólnoty to największe bagno jakie może być ...

    Mój szwagier zajmuje się wspólnotami. Pracuje w ZGM i wie coś się
    dzieje ...

    Niestety dużo ludzi którzy są we wspólnotach patrzy tylko jak tu
    ograniczyć "koszty". Ogranicza się do minimum "fundusz remontowy" i
    inne wydatki. Przychodzi zima i nie ma komu odśnieżać , bo nikt nie
    przewidział tego ... Zaczyna przeciekać dach i trzeba go naprawić.
    Przychodzi kosztorys i nagle okazuje się że kazdy mieszkaniec
    wspólnoty ma zapłacić po 3000zł i zaczyna się wojna ...
    Bo Pani z dołu deszcz na głowę nie pada i nie będzie płacic , bo nie
    ma z czego i itd ...

    Niestety to sa minusy wspólnot. Ludzie nie chcą płacić i "niczego nie
    widzą". Powstają konflikty ...

    Wspólnoty są fajne jak nie trzeba nic remontować ;) Jak zaczynają się
    inwestycję to zaczynają się kłótnie i wojenki ...

    Spółdzielnie mimo swoich wad mają dużo większy fundusz remontowy na
    który składają się setki/tysiące lokatorów i naprawa dachu nie jest
    problemem jak i inne drogie naprawy ...

  • 9. Data: 2011-02-09 09:39:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]

    >Spółdzielnie mimo swoich wad mają dużo większy fundusz remontowy na
    >który składają się setki/tysiące lokatorów i naprawa dachu nie jest
    U nas masowo lokatorzy odłączaja się od spółdzielni i zakładaja wspólnoty.
    Jak mają rosądnego administratora to nie ma problemu z funduszem remontowym
    n bieżace wydatki. A jak remont dachu np potrzebny to wspólnota zaciąga
    kredyt remoontuje i spłaca.
    Przynajmniej kazdy mieszkaniec budynku wie na co i za co płaci. A w
    spółdzielniach z reguły na nic wpływu nie masz i rozliczenia też są byle
    jakie. Dużo by o tym pisac.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-02-09 11:22:57
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    On 2011-02-09 10:19, /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > zapłacić za jakieś naprawy/modernizacje i itd ...
    >
    > Więc może warto ? Trochę niedogodności ale za to będą też korzyści ;)

    Ja nie mam nic przeciwko pomysłowi jako takiemu. Chodzi jedynie o to do
    czego odniosłem się w pierwszej wiadomości. Aby wszystko zostało
    przeprowadzone w sposób jak najkorzystniejszy i uczciwy wobec wspólnoty,
    oraz by jeśli to jest należne, pewne niedogodności zostały
    zrekompensowane tym którzy na tym najbardziej cierpią.