  • 1. Data: 2002-11-07 16:06:21
    Temat: sprawa rozwodowa
    Od: "Oko" <o...@p...pl>

    Jestem pozwanym w sprawie rozwodowej, żona działa poprzez swego pełnomocnika
    ( adwokata) Dowiedziawszy się o tym na sprawie pojednawczej także mam zamiar
    skorzystać z usług prawnika- adwokata. W związku z powyższym mam pytania:
    1. Czy mogę skorzystać z usługa adwokata w trakcie trwania procesu( jesteśmy
    po pierwszej sprawie merytorycznej)?
    2. Kto będzie pokrywał koszty postępowania sadowego i w jakim zakresie (
    chodzi mi tu także o koszty uslug adwokackich zarówno ze strony żony jak i
    mojej
    Proszę o odpowiedzi na priv.

  • 2. Data: 2002-11-07 16:27:08
    Temat: Odp: sprawa rozwodowa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Oko <o...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqe311$9tj$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > skorzystać z usług prawnika- adwokata. W związku z powyższym mam pytania:
    > 1. Czy mogę skorzystać z usługa adwokata w trakcie trwania

    tak

    > 2. Kto będzie pokrywał koszty postępowania sadowego i w jakim zakresie (
    > chodzi mi tu także o koszty uslug adwokackich zarówno ze strony żony jak i
    > mojej

    to zależy od końcowego rozstrzygnięcia...strona winna rozkładu, ponosi w
    całości koszty sprawy rozwodowej .W sytuacjach wyjątkowych może sąd odstąpić
    od obciązenia w części lub w całości stronę winną rozkładu.
    Natomiast gdy rozwód został orzeczony z powodu winy obu stron,obie strony
    zostaną obciążone kosztami ...w odniesieniu do orzeczenia bez orzekania o
    winie również obie strony zostaną obciążone kosztami .Należy jednak zwrócić
    uwagę na to ,że nie jest to jednoznaczne z ponoszeniem kosztów w jednakowej
    wysokości...Zależne jest to od możliwości finansowych stron występujących w
    danej sprawie...

    Sandra