  • 1. Data: 2002-11-07 16:30:05
    Temat: służba wojskowa i ulgi
    Od: narmo <n...@o...gda.pl>

    Według "Ustawy z 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych
    przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego" Art2.6
    "6. Do ulgi 78 proc. przy przejazdach środkami publicznego transportu
    zbiorowego kolejowego w pociągach osobowych, pospiesznych i
    ekspresowych oraz autobusowego w komunikacji zwykłej i przyspieszonej,
    na podstawie biletów jednorazowych, są uprawnieni żołnierze odbywający
    niezawodową służbę wojskową, z wyjątkiem służby okresowej i
    nadterminowej, oraz osoby spełniające obowiązek tej służby w formach
    równorzędnych."

    Pytanie jest takie: raz w tygodniu odbywam zajęcia na studium
    wojskowym Akademii Morskiej w Gdyni. Czy kwalifikuję się do tej ulgi?
    W książeczce wojskowej mam wpisane, że odbywam zajęcia wojskowe. Nie
    jestem pewiem, czy nie jest to służba okresowa, bo niezawodowa służba
    wojskowa to to raczej jest - na drugim semestrze będzie przysięga.
    --
    Maciej Ananicz
    mail: n...@o...gda.pl

  • 2. Data: 2002-11-07 19:58:29
    Temat: Re: służba wojskowa i ulgi
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > jestem pewiem, czy nie jest to służba okresowa, bo niezawodowa służba
    > wojskowa to to raczej jest - na drugim semestrze będzie przysięga.

    Przykro, nie jesteś żołnierzem. Przepis art. 59 ustawy o powszechnym obowiązku
    obrony określa:
    Art. 59. Żołnierzami w czynnej służbie wojskowej są osoby, które:
    1)odbywają:
    a)zasadniczą służbę wojskową,
    b)nadterminową zasadniczą służbę wojskową,
    c)przeszkolenie wojskowe,
    d)ćwiczenia wojskowe,
    e)okresową służbę wojskową,
    2)pełnią służbę wojskową w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

    Ty tylko spełniasz obowiązek służby wojskowej, który w myśl art. 55 ust. 1 pkt
    2 tejże ustawy, polega na odbywaniu zajęć wojskowych przez studentów.

    ______
    Jupraw

  • 3. Data: 2002-11-07 23:47:27
    Od: narmo <n...@o...gda.pl>

    On 7 Nov 2002 20:58:29 +0100, j...@p...onet.pl wrote:

    >Przykro, nie jesteś żołnierzem.

    To szkoda, już miałem chrapkę na te 78%... Wielkie dzięki za pomoc.
    --
    Maciej Ananicz
    mail: n...@o...gda.pl