  • 1. Data: 2005-06-13 17:24:45
    Temat: spadek bez testamentu
    Od: DANWO<t...@w...pl>

    Witam,
    W lutym tego roku zmarł mój ojciec i tutaj zaczyna się moja sprawa. Ojciec
    rozwiódł się z matka na przełomie 90/91 r.Rodzice nie ustalili do końca podziału
    majątku - skończyło się na wysyłaniu do siebie listów. Po jego śmierci zostało w
    spadku mieszkanie (w którym mieszkam z matką od czasu rozwodu). Matka dostała
    je na użytkowanie ze względu na mnie, ale do czasu śmierci ojca. Niestety ojciec
    zmarł nagle i nie zostawił testamentu. Cały czas powtarzał że to będzie moje
    mieszkanie, bo córce (mojej siostrze) już dał jedno jak prezent ślubny. Siostra chce
    się zrzec ze spadku na moja korzyść. Czy mojej matce mimo rozwodu nadal
    przysługuje 50% wartości majątku ? (czytałem kiedyś że jeśli podziału majątku nie
    ukończy się w ciągu 3 lat po rozwodzie to ulega on przedawnieniu-może to się
    zmieniło?) Czy dzieciom mojej siostry też przypada część spadku? Bardzo proszę o
    szybką odpowiedź. Pozdrawiam Daniel

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-06-14 15:33:44
    Temat: Re: spadek bez testamentu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DANWO napisał(a):
> [...]
    chce
    > się zrzec ze spadku na moja korzyść. Czy mojej matce mimo rozwodu nadal

    Tak, ale tylko jako jej udział po rozwodzie. Reszta podlega
    dziedziczeniu przez ciebie i siostrę. Jeśli siostra odrzuci spadek to
    dziedziczą jej dzieci.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam