  • 1. Data: 2005-08-18 13:54:06
    Temat: rekojmia
    Od: wicio <o...@p...fm>

    Mam taki oto problem
    Klient kupił sprzęt AGD (płyta ceramiczna) i otrzymał gwarancje na okres
    2 lat która minęła dokładnie 22-lipca tego roku i niestety uszkodziła
    się po okresie gwarancji.
    I tu zaczyna sie problem, bo klient stwierdza ze po upływie gwarancji
    istnieje cos takiego jak rękojmia co ma świadczyć o uwzględnieniu
    uszkodzenie i naprawie lub wymianie uszkodzonej część.

    Jeżeli przysługuje cos takiego klientowi kto ponosi koszty wymiany
    elementu ??

  • 2. Data: 2005-08-18 14:05:12
    Temat: Re: rekojmia
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    wicio napisał(a):
> [...]
    > uszkodzenie i naprawie lub wymianie uszkodzonej część.
    >
    > Jeżeli przysługuje cos takiego klientowi kto ponosi koszty wymiany

    Że co?

    Klient twierdzi, że po okresie gwarancji może skorzystać z rękojmi?

    Jeśli tak to nalezy rozumieć, to klient się myli.
    Jeśli inaczej nalezy rozumieć, to nie wiem jak

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 3. Data: 2005-08-18 14:51:09
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > istnieje cos takiego jak rękojmia co ma świadczyć o uwzględnieniu
    > uszkodzenie i naprawie lub wymianie uszkodzonej część.

    Po dwoch latach to juz nie ma nic ... ani gwarancji ani ochrony
    ustawowej.

  • 4. Data: 2005-08-18 14:53:29
    Od: wicio <o...@p...fm>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Po dwoch latach to juz nie ma nic ... ani gwarancji ani ochrony
    > ustawowej.

    dzieki za odpowiedz a macie moze jakies paragrafy bo to osoba pracujaca
    w administracji panstwowej i dosc dociekliwa ;)

  • 5. Data: 2005-08-18 14:59:13
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    wicio napisał(a):

    > dzieki za odpowiedz a macie moze jakies paragrafy bo to osoba pracujaca
    > w administracji panstwowej i dosc dociekliwa ;)

    słuchaj, w świetle ostatnich wydarzeń to uważaj, żeby Cię ABW nie
    przeszukało :D.

    A poważniej.

    Co do gwarancji - postanowienia są w dokumencie gwarancyjnym.

    Co do rękojmi - a właściwie zgodności towaru z umową:

    Art. 10.
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany
    towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten
    termin skrócić,jednakże nie poniżej jednego roku.

    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002r. Nr 141,
    poz. 1176, z 2004 r. Nr 96, poz. 959.)

  • 6. Data: 2005-08-18 22:47:14
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Użytkownik "wicio" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
    <ciach>
    > dzieki za odpowiedz a macie moze jakies paragrafy bo to osoba pracujaca w
    > administracji panstwowej i dosc dociekliwa ;)

    Jeśli tak dociekliwa to niech sama poda stosowne paragrafy, na które chce
    się powołać.

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 7. Data: 2005-08-18 23:58:28

    Dnia Thu, 18 Aug 2005 15:54:06 +0200, wicio napisał(a):

> [...]
    > uszkodzenie i naprawie lub wymianie uszkodzonej część.
    >
    > Jeżeli przysługuje cos takiego klientowi kto ponosi koszty wymiany

    w ogóle nie przysługuje mu rękojmia nawet w dniu zakupu.

    --
    pozdrawiam,