  • 1. Data: 2011-03-20 16:50:41
    Temat: rejestracja auta na żonę
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
    względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.

    Mamy wspólnotę(wspólność?) majątkową, więc auto jest w 50% żony. Czy
    muszę wykonywać jakieś specjalne zabiegi (typu darowanie jej mojego
    udziału do majątku osobistego) żeby w D.R. była żona, czy też
    zarejestrują go na nią bez problemu na podstawie samej umowy i
    ewentualnie jakiegoś oświadczenia o wspólnocie majątkowej?

    p. m.

  • 2. Data: 2011-03-20 18:12:56
    Temat: Re: rejestracja auta na żonę
    Od: "JurekW" <j...@k...chip.pl>

    Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

    Jurek

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

  • 3. Data: 2011-03-20 18:30:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mvoicem w <news:4d863061$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
    > względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.
    [...]
    > jakiegoś oświadczenia o wspólnocie majątkowej?

    W WK u mnie na wsi wystarcza j.w.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2011-03-20 18:34:35
    Od: <s...@a...pl>

    > Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

    Po co? Przecież on nie chce, by była to własność odrębna żony a jedynie by
    zarejestrowany był na żonę.

  • 5. Data: 2011-03-20 18:34:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    JurekW w <news:im5g3b$b5l$1@news.dialog.net.pl>:

    > Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

    Ale wyjaśnisz jak można darować komuś coś co należy do niego?

    O toppostowanie nie zapytam...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2011-03-20 19:08:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/20/2011 1:34 PM, 'Tom N' wrote:

    > Ale wyjaśnisz jak można darować komuś coś co należy do niego?

    współnależy.
    może darować swoją część.

  • 7. Data: 2011-03-20 19:09:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/20/2011 1:30 PM, 'Tom N' wrote:

    > [...]
    >
    > W WK u mnie na wsi wystarcza j.w.

    to znaczy co wystarcza?
    zeby widniała sama żona, czy żeby widniała też żona, czyli oboje.

    bo po mojemu do dowodu rejestracyjnego wpisuje się wszystkich
    włascicieli, wiec teoretycznie urząd powinien odmówić wpisania tylko żony.

  • 8. Data: 2011-03-20 19:25:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.03.2011 19:53), JaromirD wrote:

    > A nie dałoby się dopisać żony do umowy?

    Byłoby najprostsze, gdyby nie to że ze sprzedającym nie mam łatwego
    kontaktu.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-03-20 19:28:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.03.2011 20:09), witek wrote:

> [...]
    >
    > bo po mojemu do dowodu rejestracyjnego wpisuje się wszystkich
    > włascicieli, wiec teoretycznie urząd powinien odmówić wpisania tylko żony.

    Ja na 2 przypadki znanych mi współwłasności samochodu, 2x widziałem w
    dowodzie tylko jednego z nich z dopiskiem "współwłasność".

    p. m.

  • 10. Data: 2011-03-20 19:36:18
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-20 20:08, witek pisze:
    > współnależy.
    > może darować swoją część.

    nie może
    mogą jedynie (wspólnie) przenieść całość do majątku osobistego

    k.