  • 1. Data: 2007-01-05 15:05:44
    Temat: przerejestrowanie auta - skomplikowane?!
    Od: "Anka" <s...@o...pl>

    Witam,
    1. mam auto, ktore jest ubezpieczone do polowy stycznia, auto jest splacone
    wzgledem banku, ale jeszcze nie przerejestrowane,
    2. auto chce poprzez darowizne przekazac ciotce /2 grupa podatkowa, zwolnione od
    podatku z tego co wyczytalam/,
    3. nie mam jeszcze potwierdzenia z banku o splacie kredytu.
    Jak przerejestrowac auto, aby od razu bylo zarejestrowane na ciotke, nie
    mieszajac mnie juz wiecej w ubezpieczenie?
    Sporzadzic umowe darowizny, i na dole zaznaczyc np. ze obdarowany zobowiazuje
    sie np. przerejestrowac auto w ciagu 4 tygodni? /zgodne z prawem, czy jest jakis
    termin ustawowy na przerejestrowanie?/, aby w tym czasie byla szansa, ze
    potwierdzenie o splacie z banku mialo szanse dojsc? Rozumiem, ze przy umowie
    darowizny ciotka moglaby juz auto na swoje nazwisko ubzepieczyc?

    Bede wdzieczna za odpowiedzi!
    Pozdrawiam,
    Anka

  • 2. Data: 2007-01-05 15:40:17
    Temat: Re: przerejestrowanie auta - skomplikowane?!
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Anka porozsypywal nastepujace haczki:
    > Sporzadzic umowe darowizny, i na dole zaznaczyc np. ze obdarowany zobowiazuje
    > sie np. przerejestrowac auto w ciagu 4 tygodni? /zgodne z prawem, czy jest jakis
    > termin ustawowy na przerejestrowanie?/,
    30 dni ale brak konsekwencji. Mozna jezdzic nieprzerejestrowanym autem
    do konca swiata i o jeden dzien dluzej
    > Rozumiem, ze przy umowie
    > darowizny ciotka moglaby juz auto na swoje nazwisko ubzepieczyc?
    Tak
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-01-05 16:15:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anka" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zacznijmy od tego, czy zabezpieczeniem kredytu jest zastaw rejestrowy na
    samochodzie, czy bank wpisał się jako współwłaściciel do dowodu rejestracyjnego,
    czy ostatecznie jest tylko wzmianka w umowie kredytowej o zakazie zbycia przed
    spłatą kredytu.

  • 4. Data: 2007-01-05 19:52:11
    Od: "Anka" <s...@o...pl>

    Bank jest wpisany w dowodzie jako wlasciciel, a ja jako uzytkownik.
    Wiem, ze majac potwierdzenie o splacie z banku auto bedzie moglo byc
    przerejestrowane.
    Chodzi o to, aby nastepne ubezpieczenie moglo byc wypisane juz na nazwisko
    ciotki , a potem tylko formalnosc z rejestracja. Mysle, ze nie powinno byc
    problemu, jak bedzie miala odpowiednia umowe darowizny.

    Dziekuje za wczesniejsze odpowiedzi!

  • 5. Data: 2007-01-05 20:49:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anka" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dokąd Ty nie będziesz właścicielem pojazdu, dotąd nie dasz rady go
    przerejestrować na ciotkę. Po prostu wydział komunikacji nie wypisze nowego
    dowodu rejestracyjnego. Oczywiście nie musisz rejestrować pojazdu na siebie. gdy
    będziesz mieć dokument z banku przekazujący Ci własność spokojnie możesz
    sporządzić umowę darowizny i po jej zarejestrowaniu w Urzędzie Skarbowym od razu
    zarejestrować samochód na ciotkę.