  • 1. Data: 2007-02-19 22:49:53
    Temat: przepisanie mieszkania
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Witam,
    Mam następującą sprawę. Dziewięć lat temu rodzice, wraz z siostrą babci,
    wzięli kredyt na wykup jej mieszkania. Przez cały ten czas, aż do dziś,
    jest przez rodziców spłacany. Siostra babci została natomiast
    właścicielką mieszkania. W międzyczasie mój brat wymeldował się z
    mieszkania, w którym mieszkamy z rodzicami i przemeldował się do siostry
    babci. Ta jakiś czas później zmarła (około 4 lat po zakupie). Zostało
    więc mieszkanie, spłacane przez dwójkę osób (moich rodziców), ale nadal
    zapisane na zmarłą właścicielkę. Brat chciałby to przepisać na siebie,
    unikając w możliwie dużym stopniu wszelkich opłat. Ponieważ warto zrobić
    tam poważny remont, a brat studiuje i nie ma na to pieniędzy,
    postanowiłem go wspomóc. Mogę wziąć niskoprocentowy kredyt w pracy,
    jeśli jestem współwłaścicielem. Jak możliwie tanio przepisać takie
    mieszkanie na naszą dwójkę? Ponadto siostra babci miała syna, który już
    nie żyje, ale ma 2córki. Nie mamy żadnego kontaktu z nimi, nigdy też nie
    uczestniczyły one w opiece nad babcią. Czy należy im się tzw. zachówek?