  • 1. Data: 2002-12-01 17:36:48
    Temat: problemy z siecia Idea
    Od: "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl>

    Czy zaistniala sytuacja przedstawiona przeze mnie upowaznia mnie do zerwania
    umowy z operatorem telefoni komorkowej Idea ?
    Czy warto nadal z tym operatorem rozmawiac za pomoca konsultantow w BOK, czy
    tez wystapic na inna droge ?

    We wrzesniu przekonalem bliska mi osobe do zakupu telefonu w sieci Idea.
    Osoba ta zdecydowala sie na Idee ze wzgledu na staly abonament za uslugi
    internetowe.
    Tzw. "Inter Optime" czyli oplate stala miesieczna za dostep do uslugi oraz
    nielimitowany czasem i iloscia danych dostep do WAP.
    Jednak po przystapieniu do sieci otrzymalismy zupelnie co innego.

    Przez wrzesien, pazdziernik, listopad Idea naliczyla nam o wiele wyzsze
    rachunki, niz wynikac
    to mialo z umowy. Zamiast przydzielic nam zgodnie z promocja odpowiedni
    abonament
    przydzielono nam inny. W tym innym rachunki sa zalezne od ilosci
    odebranych/wyslanych
    danych. My nie majac swiadomosci korzystalismy dlugo z uslugi i w efekcie
    zaplacilismy 10x wyzsze rachunki.

    Za wrzesien, pazdziernik juz je zaplacilismy, za listopad zastanawiamy sie
    czy zaplacic.

    Sprawe zglosilismy konsultantom sieci Idea 4 listopada. Dano nam wowczas
    odpowiedz,
    ze usluga zostanie zmieniona na wlasciwa w najblizszym czasie.
    Poza tym wraz z najblizszym rachunkiem zwroca nam koszty poniesione z ich
    pomylki.

    Przyszedl nastepny rachunek i okazalo sie, ze nie zrobili nic.

    Po raz drugi zglosilismy sprawe konsultantom w salonie firmowym.
    Ten przyznal racje, potwierdzil wplyniecie reklamacji i powiedzial, ze
    w ciagu 30 dni dadza nam odpowiedz (ponoc przepisy kaza dac odpowiedz w
    ciagu 30 dni).
    Jednak jednoczesnie powiedzial, ze odpowiedz przyjdzie z nastepnym
    rachunkiem, co znacznie
    przekracza termin 30 dni liczac od 4 listopada gdy reklamacja wplynela.

    Poza tym obnizka rachunku z tytutlu poniesionych juz przez nas kosztow
    nastapic moze dopiero w styczniu.

    Czy takie dzialanie operatora jest zgodne z sprawem ?

    W koncu abonament, telefon, dostep do internetu, chyba tez podlegaja prawom
    sprzedazy
    i konsument ma prawo czuc sie oszukany w takiej sytuacji jak nasza ?

    Zaluje, ze zaplacilismy juz 1 rachunek (znacznie zawyzony, oparty na
    uslugach ktorych nie zamawalismy,
    a ktore Idea nam wcisnela jako bardzo podobne do tych zamowionych).

    Jakie teraz kroki podjac ?

  • 2. Data: 2002-12-01 18:57:50
    Temat: Re: problemy z siecia Idea
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Przede wszystkim sprawdź w posiadanej kopii umowy i jej załącznikach, czy
    prawidłowo wpisano tam rodzaj taryfy. Jeśli po prostu nie sprawdziłeś tego,
    to już Twoja wina. Jeśli w dokumentach jest wpisane prawidłowo, to IDEA ma
    obowiązek nie tylko niezwłocznie zmienić Twoją taryfę na prawidłową, ale
    również skorygować wszystkie wystawione faktury. Przedawnienie jest chyba
    dwa lata, więc na dwa lata do tyłu muszą skorygować. Skoro nie możesz się
    porozumieć z lokalnym Biurem Obsługi Klienta, to napisz pismo na adres
    operatora (z faktury) żądające zmiany taryfy i skorygowania zgodnie z
    wybrnął przez Ciebie taryfą faktur do tyłu. Możesz w nim zagrozić, że
    zerwiesz umowę z ich winy. Przejrzyj umowę, ale możesz się na pewno powołać
    na zmianę jej warunków z ich strony, albowiem zawarliście umowę na innych
    warunkach, a na innych oni ją realizują.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-12-01 19:04:18
    Od: "kljhgd" <g...@k...eu.org>

    Użytkownik "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie teraz kroki podjac ?

    Udaj sie do Rzecznika Praw Konsumenta.

  • 4. Data: 2002-12-01 19:25:53
    Od: "Paweł Jóźwik" <jozwik@@dev.pl>

    Ja bym poszedł do salonu głównego i poprosił kierownika, z którym bym to
    rozwiązał. Albo zwrot kosztów albo zerwanie umowy itp.
    ---
    Pozdrawiam Paweł Jóźwik
    j...@d...pl

  • 5. Data: 2002-12-01 19:38:04
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Przemyslaw Osuch wrote:

    > Jakie teraz kroki podjac ?

    1. Porozumiewaj się z Ideą tylko pisemnie składając pisma w salonie
    firmowym i biorąc na kopii pieczątkę z datą i "Wpłynęło".
    2. Wszystko zeleży od tego co naprawde masz napisane w umowie podpidanej
    przez Ideę. Jeżeli nie masz tam wyraźnie napisane, że przyznają takie, a
    takie zniżki, rabaty itp. to może być cienko.

  • 6. Data: 2002-12-01 19:54:02
    Od: "Pawel \"Pawlisko\" Majran" <p...@s...waw.pl>

    "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl> wrote in message

    > Ten przyznal racje, potwierdzil wplyniecie reklamacji i powiedzial, ze
    > w ciagu 30 dni dadza nam odpowiedz (ponoc przepisy kaza dac odpowiedz w
    > ciagu 30 dni).

    Gowno prawda

    Polecam: Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 roku w
    sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 115 poz. 1230) z
    ktorego wynikia 14 dni na odpowiedz lub pisemko od opa z przyczynami czemu
    nie moga dac odpowiedzi w ciagu 14 dni.

    Nalezy postraszyc OPa konsekwencjami prawnymi. Zazwyczaj przynosi to
    natychmiastowy skutek. Prosic bezposrednio przelozonego a nie rozmawiac z
    konsultantem. Zagrozic zerwaniem umowy z winy opa (czyli bez kary) i
    zobaczyc co bedzie. Na pewno im nie odpuscic.

    Ale przede wszystkim news:asdorg$dhg$2@news.tpi.pl i zobacz czy wszystkie
    papiery masz w porzadku.

    Pozdrawiam
    Pawlisko

  • 7. Data: 2002-12-02 01:27:45
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    mialem kiedys podobna sytuacje, tyle ze u innego operatora
    zakupilem dwa aparaty i wybralem oferte gdzie rozmowy miedzy nimi beda duzo
    tansze niz pozostale
    pani w salonie jednak przekonala mnie aby wybrac jeszcze cos co nie wykluczy
    w/w ofery a bedzie jeszcze bardziej korzystne
    wybralem wiec za namowa pani inny abonament niz zamierzalem
    jakiez bylo moje zdziwienie gdy po kilku godzinach usilowalem aktywowac te
    dwa numery i zglosic oba do korzystania z promocyjnych polaczen miedzy soba
    okazalo sie bowiem ze abonament ktory posiadam takich mozliwosci nie daje
    wysluchalem zasad reklamacji ktore wcale optymistycznie sie nie
    przedstawialy a na dodatek tego przy zmianie abonamentu ktorego teraz sie
    domagalem nie bedzie mi przyslugiwac prawo do tych tanszych polaczen
    poprostu sie wscieklem
    udalem sie natychmiast do salonu gdzie zakupilem owe telefony i poprosilem
    pania aby ona mi aktywowala te tansze polaczenia tlumaczac ze sam sobie nie
    radze
    pani tez sobie nie radzila gdyz mialem nie ten abonament ktory uprawnial do
    tanszych polaczen
    po kilku nerwowych telefonach ktore wykonala udalo sie sprawe zalatwic
    pozytywnie
    kosztowalo mnie to troche czasu i nerwow
    nauczylo aby przy zakupie prosic sprzedawce o aktywacje wszystkich uslug i
    od razu sprawdzic (w bok) z jakich promocyjnych uslug aktualnie korzystam
    pozdrawiam
    grzess