  • 1. Data: 2004-03-01 18:54:01
    Temat: prawo jazdy - rower
    Od: "Wojtek" <k...@a...pl>

    Witam

    We wrzesniu 2003 roku jechałem rowerem i zostałem zatrzymany przez policję,
    stwierdzono u mnie 1,04 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Zabrano mi
    prawo jazdy. Dzisiaj dostałem wyrok nakazowy (listownie) z oskarzeniem
    o "umyslne naruszenie zasad bezpieczenstwa w ruchu ladowym, okreslone w
    art.45ust.1 prawa o ruchu drogowym w ten sposob, iz kierował rowerem w stanie
    nietrzezwosci (1,04%% alkoholu w wydychanym powietrzu)" tj. o czyn z art. 178a
    par. 2 k.k.

    Sad orzekl w związku z art. 33 paragraf 1 i paragraf 3 k.k. kare 50 stawek
    dziennych grzywny.
    Na podstawie art. 42 paragraf 2 k.k. w zw. z art.43 paragraf 1 k.k. w zw. z
    art.39 pkt 3 k.k. w zw. z art.502 paragraf 2 k.p.k. orzeka wobec oskarzonego
    srodek karny w postaci zakazu prowadzenia wszelkich pojazdow mechanicznych w
    ruchu powietrznym , wodnym i ladowym na okres 2 lat.

    Sprawa wyglada tak:
    Decyzje dostalem dzisiaj 1 marzec 2004, ze wyrok zostal wydany 29 stycznia
    2004.
    Na kopercie jast data nadania 17 luty 2004
    W pouczeniu napisane jest ze przysluguje mi 7 dni na zlozenie odwolania, z tym
    ze zaznaczone jest ze okres siedmiu dni liczony jest od daty wyroku (29 styczen
    2004)
    cytat : " oskarzonemu i oskarzycielowi przysluguje prawo wniesienia sprzeciwu
    do sadu, ktory wydal wyrok nakazowy, w terminie zawitym (tj. nieprzekraczalnym)
    7 dnin od dnie tego wyroku (art.506 paragraf 1 kpk). Prezes sadu odmawia
    przyjecia sprzeciwu, jezeli zostal wniesiony po terminie lub przez osobe
    nieuprawniona (art. 506 paragraf 3 kpk).
    W razie wniesienia sprzeciwu wyrok nakazowy traci moc a sprawa podlega
    rozpoznaniu na zasadach ogolnych." koniec cytatu.

    Czy moge sie odwolac od decyzji skoro dotarla ona dopiero dzisiaj?
    Czy jest szansa na skrocenie okresu zabrania prawa jazdy?
    Jak sformuowac pismo, jakich uzyc argumentow?

    Bede wdzieczny za wszystkie sugestie i porady.
    Pozdrowienia
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-03-01 19:39:46
    Temat: Re: prawo jazdy - rower
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    Termin biegnie od doręczenia. Inaczej to by nie miało sensu, bo rzadko
    kiedy w terminie 7-miu dni od wyroku go doręczają. Co do szans na
    zmniejszenie wymiaru kary to trudno mi tu zająć stanowisko. Dwa lata to
    dość dużo jak na rowerzystę.

  • 3. Data: 2004-03-01 19:46:07
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > nietrzezwosci (1,04%% alkoholu w wydychanym powietrzu)" tj. o czyn z art. 178a

    po co zarzut naruszenia zasad bezpieczeństwa?

    > Czy moge sie odwolac od decyzji skoro dotarla ona dopiero dzisiaj?

    tak, liczy się od doręczenia, co zresztą jasno jest określone w
    art.506§1 kpk, ktoś nieco pokręcił pisząc pouczenie

    > Czy jest szansa na skrocenie okresu zabrania prawa jazdy?

    teoretycznie do roku, ale wątpię żeby się udało...

    KG

  • 4. Data: 2004-03-01 20:06:00
    Od: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>

    On Mon, 01 Mar 2004 19:54:01 +0100, Wojtek wrote:

> [...]
    > sadu, ktory wydal wyrok nakazowy, w terminie zawitym (tj.
    > nieprzekraczalnym) 7 dnin od dnie tego wyroku (art.506 paragraf 1 kpk).

    BZDURA! Jakiś niedouczony asesor pisał nakaz albo jeszcze jakaś
    pani z sekretariatu.

    Oto co mówią powołane przepisy:
    "Art. 506. § 1. Oskarżonemu i oskarżycielowi przysługuje prawo wniesienia
    sprzeciwu do sądu, który wydał nakaz karny, w terminie zawitym 7 dni
    od _doręczenia_ nakazu.
    § 2. Prezes sądu odmawia przyjęcia sprzeciwu, jeżeli został
    wniesiony po terminie lub przez osobę nieuprawnioną.
    § 3. W razie wniesienia sprzeciwu nakaz karny traci moc;
    sprawa podlega rozpoznaniu na zasadach ogólnych."

    Czyli możesz wnieść sprzeciw. A ja bym się jeszcze poskarżył do prezesa
    sądu na nieprawidłowe pouczenie.

    --
    Pozdrawiam - Daniel Wieszczycki | Ochrona informacji * Prawo internetu
    d...@N...pl | Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu

  • 5. Data: 2004-03-01 21:39:33
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Tomasik w wiadomości <news:c206k9$bv2$2@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Dwa lata to dość dużo jak na rowerzystę.

    Dwa lata to za........iście dużo jak na 4-5 piwek :(

    --
    Olgierd
    "Nie sądzę, żeby Polska uważała się za szczególnie zależną od Związku

  • 6. Data: 2004-03-01 21:55:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2004.03.01.20.06.00.176581@NOSPAMdancop.pl.
    ..

    Rzecz w tym, że tego tekstu się nie pisze. On jest na samym druku, jeśli
    pamiętam. Stąd jestem zdziwiony możliwością powstania takiej pomyłki. Może
    robili druk na komputerze i w szablonie się ktoś machną, ale że nikt tego
    nie przejrzał później?

  • 7. Data: 2004-03-01 23:02:24
    Od: lexm <l...@p...onet.pl>

    > Dwa lata to za........iście dużo jak na 4-5 piwek :(

    1,04%% to BARDZO duzo jak na 4-5 piwek ;>
    ja 3 piwka - 0,39%%, tez na rowerze i zakaz prowadzenia pojazdow
    niemechanicznych ( rower, furmanka, hulajnoga, moze rolki ?? itd.... )
    na 6 miesiecy.
    jednym slowem mialem szczescie bo prawko mam nadal

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-03-02 14:18:36
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    to dlaczego termin nadania mandatu liczy sie od dnia wykroczenia a nie od
    dnia doreczenia informacji o koniecznosci zgloszenia sie na policji w celu
    nadania mandatu ( w przypadku fotoradarow ) ????? Zupelnie sie to nie
    sprawdza.

  • 9. Data: 2004-03-02 16:38:31
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robcio wrote:
> [...]
    > dnia doreczenia informacji o koniecznosci zgloszenia sie na policji w celu
    > nadania mandatu ( w przypadku fotoradarow ) ????? Zupelnie sie to nie

    możesz jasniej?
    ale pewnie dlatego że takie są przepisy...

    KG