  • 1. Data: 2002-09-08 21:41:27
    Temat: prawa konsumenta
    Od: Leszek Krupiński <l...@p...net>

    Witam

    Chciałem się dowiedzieć się jak to jest z tym obowiązkiem wyraźnego
    pokazania ceny w sklepach. Słyszałem gdzieś, że sklep ma obowiązek sprzedać
    towar po cenie takiej, jaka jest na wywieszcze a nie taka jaką mi powie pani
    w kasie. Znalazłem ustawę o cenach i akty wykonawcze do niej, lecz tam nie
    ma nic o tym.

    Poza tym, rozporządzenie w sprawie zasad uwidaczniania cen towarów i usług
    weszło w życie 9 lipca, ale przedostatni paragraf mówi, że sklepy mają 3
    miesiące na dostosowanie się. Czy to znaczy że sklepy do końca tego terminu
    mogły mieć bajzel z wywieszkami?

    Bardzo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógłby mi to wyjaśnić. Pytam się bo
    dzisiaj zostałem 'naciągnięty' - kilka złotych, ale supermarket ewidentnie
    naruszał w/w rozporządzenie.

    Pozdrawiam

    Leon
    --
    [ Silly is a state of mind, stupid is a way of life ]
    [ http://www.leon.w-wa.pl/ ] | [ pl.comp.lang.php FAQ: http://php.faq.pl/ ]

  • 2. Data: 2002-09-09 12:40:42
    Temat: Re: prawa konsumenta
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek Krupiński" <l...@p...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bardzo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógłby mi to wyjaśnić. Pytam się bo
    > dzisiaj zostałem 'naciągnięty' - kilka złotych, ale supermarket ewidentnie

    Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    Tyle kodeks cywilny. Zawsze można wykłócić się w dziale obsługi klienta.
    Moja Żona wczoraj odzyskała 1,60 zł (stojąc 20 min. w kolejce :-)),

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-09-09 12:46:26
    Od: Leszek Krupiński <l...@p...net>

    Ship log, stardate: [-30]9043.1, lidmar reports:
    > Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    > oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    Fakt.

    > Tyle kodeks cywilny. Zawsze można wykłócić się w dziale obsługi klienta.
    > Moja Żona wczoraj odzyskała 1,60 zł (stojąc 20 min. w kolejce :-)),

    Ja zrobiłem regularną awanturę, w trakcie której dwa razy robiłem
    wycieczkę do półki. Sprawa rozchodziła się o różnicę 3,99 na wywieszce a
    9,99 przy kasie. Tylko że właśnie miałem wątpliwości... Gdybym nie miał
    to bym się dalej kłócił ;) Ale następnym razem już będę wiedział.
    Dzięki.

  • 4. Data: 2002-09-10 19:39:15
    Od: "Konrad" <k...@w...pl>

> [...]
    > 9,99 przy kasie. Tylko że właśnie miałem wątpliwości... Gdybym nie miał
    > to bym się dalej kłócił ;) Ale następnym razem już będę wiedział.

    No dobrze, ale co zrobić, jeżeli pani w dziale obsługi uprze się na 9,99 i
    nie wytargujemy wywieszonego 3,99?
    Przecież o 6 złotych nikt im procesu wyatczać nie będzie...

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 5. Data: 2002-09-11 06:08:38
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > No dobrze, ale co zrobić, jeżeli pani w dziale obsługi uprze się na 9,99 i
    > nie wytargujemy wywieszonego 3,99?
    > Przecież o 6 złotych nikt im procesu wyatczać nie będzie...
    I na to liczą sklepy, niestety. POnadto,jak w sądzei udowodnić różnice w
    cenach - obfotografować półkę? :-)

    pzdr

    marek