  • 1. Data: 2009-07-20 20:10:06
    Temat: prawa autorskie - adres www
    Od: Patyk <m...@o...pl>

    witam,
    czy ktos z forumowiczow slyszal, zeby adres www byl objety ochrona
    praw autorskich???
    sprawa wyglada nastepujaco:
    firma z miejscowosci warszawa otwiera dzialalnosc i tworzy swoja
    strone www: cieslawarszawa.pl
    po dwoch miesiacach nowy ciesla wchodzi na rynek i tworzy swoja
    stronke www: ciesla.warszawa.pl
    czy wg was jest jakas mozliwosc ochrony nazwy (pierwszej) witryny???
    w wielkim skrocie chodzi o to, zeby nikomu sie nie mylily 2 podmioty
    oraz czy mozna mowic o naruszeniu jakiegokolwiek prawa.
    jezeli mozecie to uargumentujcie odpowiedz... sprawa w miare wazna dla
    obu cieśli :)

  • 2. Data: 2009-07-20 20:44:51
    Temat: Re: prawa autorskie - adres www
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Lip, 22:10, Patyk <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > oraz czy mozna mowic o naruszeniu jakiegokolwiek prawa.
    > jezeli mozecie to uargumentujcie odpowiedz... sprawa w miare wazna dla

    Nazwa "cieslawarszawa" musi byz nazwa zarejestrowana. Ale musi to byc
    "cieslawarszawa" a nie "Ciesla Warszawa" albo "CieslaWarszawa".

  • 3. Data: 2009-07-21 03:59:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-07-20, Patyk <m...@o...pl> wrote:
    > czy ktos z forumowiczow slyszal, zeby adres www byl objety ochrona
    > praw autorskich???

    Nie jest.

> [...]
    > stronke www: ciesla.warszawa.pl
    > czy wg was jest jakas mozliwosc ochrony nazwy (pierwszej) witryny???

    Poprzez zastrzezenie nazwy, ale akurat "cieśla warszawa" zastrzec sie
    chyba nie da bo jest to nazwa pospolita.

> [...]
    > oraz czy mozna mowic o naruszeniu jakiegokolwiek prawa.
    > jezeli mozecie to uargumentujcie odpowiedz... sprawa w miare wazna dla

    Podywagują bo do końca się nie znam i prawnikiem nie jestem: jesli firma
    pierwsza działa na rynku juz od dłuższego czasu i ma ustaloną renomę, to
    posługiwanie się przez nową firmę nazwą zblizoną czy sugerująca
    powiązania z tamtą firma może być pewnie uznane za czyn nieuczciwej
    konkurencji. I to chyba wszystko.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-07-21 06:45:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 11:59:32 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > posługiwanie się przez nową firmę nazwą zblizoną czy sugerująca
    > powiązania z tamtą firma może być pewnie uznane za czyn nieuczciwej

    I ogólnie nic dodać, nic ująć :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?