  • 1. Data: 2009-07-20 17:48:24
    Temat: prawo pracy - wypowiedzenie i odprawa
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Witam,
    Otrzymałem wypowiedzenie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony 7 lat
    temu z przyczyn ekonomicznych, na podstawie art.10 ustawy z dnia 13.03.2003r
    (Dz.U.03.90.844) . Wypowiedzenie 3-miesięczne ale zostałem zwolniony z
    obowiązku świadczenia pracy.

    W związku z powyższym mam dwa pytania:

    1. czy w czasie przebywania na wypowiedzeniu mogę podjąć inną pracę,
    podpisać nową umowę o pracę bez konsekwencji utraty należnej mi w tym
    wypadku odprawy równej dwóch wynagrodzeń?

    2. czy jeśli w tym czasie zarejestruję działalność gospodarczą to odprawa
    się także nie należy?

    Bardzo proszę o rzetelną odpowiedź, najlepiej podpartą konkretnymi
    artykułami, ponieważ pytam znajomych, którzy 'coś tam wiedzą' z tego tematu
    ale zdania się nie pokrywają.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Michał

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4257 (20090718) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-07-20 18:12:24
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzenie i odprawa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h42b88$5fj$1@nemesis.news.neostrada.pl michael
    <m...@g...pl> pisze:

    > 1. czy w czasie przebywania na wypowiedzeniu mogę podjąć inną pracę,
    > podpisać nową umowę o pracę bez konsekwencji utraty należnej mi w tym
    > wypadku odprawy równej dwóch wynagrodzeń?
    Inną pracę możesz podjąć zawsze i generalnie nic pracodawcy do tego.
    Wyjątek mogą stanowić zapisy umowy o zakazie konkurencji (pomijam casus
    specyficznych stanowisk).
    Podstawy prawa do odprawy wraz z aktami prawnymi masz tu:
    http://www.wokolkariery.pl/sprawdz-czy-masz-prawo-do
    -odprawy.xml

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-07-20 20:10:23
    Od: "michael" <m...@g...pl>

> [...]
    > specyficznych stanowisk).
    > Podstawy prawa do odprawy wraz z aktami prawnymi masz tu:

    ok dziękuję, poczytałem..
    wynika z tego, że jeśli w trakcie okresu wypowiedzenia 3 miesiące) podejmę
    inną pracę w pełnym wymiarze (etat) lub rozpocznę działalnośc gospodarczą to
    odprawa nie przysługuje... czy coś przeoczyłem?
    i jeszcze jedno... kiedy następuję wypłata odprawy? bo o tym nigdzie ani
    słowa..
    michał k.

  • 4. Data: 2009-07-21 06:49:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 22:10:23 +0200, michael napisał(a):

    > wynika z tego, że jeśli w trakcie okresu wypowiedzenia 3 miesiące)
    > podejmę inną pracę w pełnym wymiarze (etat) lub rozpocznę działalnośc
    > gospodarczą to odprawa nie przysługuje...

    W tekście jest wskazana tylko jedna z tych przesłanek. W ustawie nie ma
    żadnej z nich.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 5. Data: 2009-07-21 09:56:11
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 19:48:24 +0200, michael napisał(a):

    > Otrzymałem wypowiedzenie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony 7 lat
    > temu

    A teraz przeczytaj to swoje dzieło i ...:)))
    Masz naprawdę zamiar rozpocząć prowadzenie DG?
    Radzę rzetelniej przykładać się do budowania zdań.

  • 6. Data: 2009-07-21 18:25:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 11:56
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <5p9xo029te1v$.d0k6d37dfl52.dlg@40tude.net>):

    > A teraz przeczytaj to swoje dzieło i ...:)))

    A co nie tak z tym zdaniem?

    > Radzę rzetelniej przykładać się do budowania zdań.

    A jak wyglądają rzetelne zdania? Że za długie i go nie ogarniasz? Na moje
    czucie jest w pełni poprawne.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 7. Data: 2009-07-21 18:50:15
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    > A co nie tak z tym zdaniem?

    > A jak wyglądają rzetelne zdania? Że za długie i go nie ogarniasz? Na moje
> [...]
    kolega jest pewnie z tych 'żetelnych sprzedawcuw' z allegro...
    u mnie też jest ok, nie rozumiem o co chodzi?
    michael

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4264 (20090721) __________

    http://www.eset.com

  • 8. Data: 2009-07-21 19:10:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 20:50
    (autor michael
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h452pc$3u7$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > signature database 4264 (20090721) __________

    Za to wywaliłbyś tę reklamę antywirusa. Strasznie badziewnie wygląda i nie
    jest oddzielona poprawnym delimiterem.

  • 9. Data: 2009-07-21 19:49:38
    Temat: Re: [OT] prawo pracy - wypowiedzenie i odprawa
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A jak wyglądają rzetelne zdania? Że za długie i go nie ogarniasz? Na moje
    > czucie jest w pełni poprawne.

    Nie bałdzo ;-)
    "Otrzymałem wypowiedzenie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony 7 lat
    temu z przyczyn ekonomicznych, na podstawie art.10 ustawy z dnia
    13.03.2003r
    (Dz.U.03.90.844)"
    Wygląda na to, że tę umowę zawarto z nim na czas nieokreślony, z przyczyn
    ekonomicznych na podstawie art. 10 ustawy ... ;-)
    Wiem, że kto chce, ten zrozumie bez bólu, ale faktem jest, że konstrukcja
    zdania jest niepoprawna.

  • 10. Data: 2009-07-22 06:30:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 20:25:16 +0200, Tristan napisał(a):

    > A co nie tak z tym zdaniem?

    No dobra, wytłumaczę ci :)
    To zdanie, bez znaków interpunkcyjnych odczytuje się mniej więcej tak:
    "siedem lat temu otrzymałem wypowiedzenie ....".
    Aby zachować sens o który biegało autorowi - niezbędny jest przecinek.