  • 11. Data: 2008-11-26 19:29:31
    Temat: Re: pracodawca zmusza do wyjazdu za granicę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ggi4fb$ggm$1@news.onet.pl Zbynek Ltd.
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy urlop na żądanie nie jest tym kruczkiem? Rano, tuż po rozpoczęciu dnia
    > pracy w którym ma odlot, dzwoni do pracodawcy i mówi, że bierze dziś
    > urlop. I tyle.
    Oczywiście, że jest, i to najprostszym, chociaż ja bym tego nie robił przez
    telefon.
    Naturalnie trzeba go mieć jeszcze niewykorzystany.
    Wspomniany już brak paszportu i/lub DO wykryty zupełnie niespodziewanie
    kilka dni przed wyjazdem.
    Należy też bardzo dokładnie sprawdzić warunki ubezpieczenia, może da się na
    coś nie zgodzić w ostatniej chwili (bo trudno oczekiwać, że ubezpieczenia w
    ogóle nie będzie).
    Zażądać wypłacenia całości kosztów delegacji z góry - pracownik nie ma
    obowiązku zakładać kasy za pracodawcę.
    Zgłosić się jako krwiodawca.
    Opieka nad dzieckiem (jeśli to możliwe).
    Trzeba czasem się wysilić i pokombinować.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-11-27 12:13:28
    Od: Adrian <a...@i...pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > BTW - co to jest wypowiedzenie z winy pracodawcy?

    po prostu pracodawca wypowiada umowę

    Adrian

  • 13. Data: 2008-11-27 12:13:31
    Od: Adrian <a...@i...pl>

    Maverick <k...@N...pl> wrote:

    > Co masz w umowie o prace jako "miejsce pracy" ? Jesli masz okreslone
    > ze
    > "lub inne miejsce wskazane przez pracodawce" to raczje ciezko sie
    > obronić

    jest napisane: firma X ul. XX zatrudnia pracownika Y

    > Ale pracodawca nie zwolnil Cie z tego obowiazku?

    wcześniej stwierdzono ze mogę wykorzytac urlop, nie wiem jak teraz

    Adrian