  • 1. Data: 2009-04-25 11:49:16
    Temat: pelnomocnictwo do odbioru przesylek sądowych
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    na podstawie par. 8 rozporzadzenia ministra infrastruktury a dnia
    9.01.2004 w sprawie warunkow wykonywania powszechnych uslug pocztowych
    oraz art. 98 KC udzielilem pelnomocnictwa na czas nieokreslony do
    odbioru wszystkich przesylek z poczty, ktore sa do mnie kierowane (bez
    wyszczegolnienia rodzajow korespondencji).

    ponadto osoba ta ma notarialne upowaznienie do odbioru korespondencji
    kierowanej do mnie (bez wyszczegolnienia rodzajow korespondencji)

    poczta jednak sprawia problemy i nie chce z sadu administracyjnego
    wydawac przesylek osobie przeze mnie upowaznionej, tlumaczac sie art
    65 ustawy z 20.07.2002 Prawo o postepowaniu przed sadami
    administracyjnymi (Dz. u nr 153 z 2002 r, poz 1270), trybu doreczania
    ustalonego dla pism sadowych w postepowaniu cywilnym okreslonego w
    Rozporzadzeniu Ministra Sprawiedliwosci z dnia 17.06.1999 r w sprawie
    szczegolowego trybu doreczania pism sadowych przez poczte w
    postepowaniu cywilnym ( Dz u nr 62, poz 697): "Zgodnie z par.9 ust 5
    wskazanego rozporzadzenia placowka pocztowa wydaje przesylke
    adresatowi. Wyjatek stanowia przedstawiciele ustawowi oraz
    pelnomocnicy procesowi, ktorzy w momencie odbierania przesylki w
    placowce pocztowej traktowani sa na rowni z adresatem"

    natomiast par. 5 ww. ustawy mowi: "Jeżeli ustanowiono pełnomocnika
    lub osobę upoważnioną do odbioru pism w postępowaniu sądowym,
    doręczenia należy dokonać tym osobom."

    pytanie 1: czy do odbioru pism w postepowaniu sadowym nie wystarczy
    upowaznienie na podstawie KC? jesli nie, to:
    pytanie 2: czy do odbioru pism w postepowaniu sadowym nie wystarczy
    upowaznienie notarialne? jesli nie, to:
    pytanie 3: czy w sądzie musze napisac jakies dodatkowe upowaznienie do
    odbioru pism w postepowaniu sadowym, czy tez takowe ustanawia sie w
    inny sposob?

    chodzi o to ze ja CHCE odbierac wszystkie pisma (w tym procesowe), ale
    czesto i na dlugo nie ma mnie w domu, stad ustanowione przeze mnie
    upowaznienie do odbioru WSZYSTKICH przesylek bez wzgledu na nadawce,
    rodzaj i wielkosc

  • 2. Data: 2009-04-25 22:04:05
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No to dostaniesz jeszcze sporo w d....ę ;-))
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-04-26 09:16:34
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 26 Kwi, 00:04, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > No to dostaniesz jeszcze sporo w d....ę ;-))

    mozliwe, jednak to nie jest zbyt dobra odpowiedz na moj problem

  • 4. Data: 2009-04-26 09:25:18
    Od: "diablica1" <d...@m...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    No to dostaniesz jeszcze sporo w d....ę ;-))
    JaC

    ciekawe dlaczego?

  • 5. Data: 2009-04-26 11:04:42
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Powiedz nam, kiedy na długo wyjeżdżasz, to akurat wtedy złożymy przeciw Tobie pozew o
    wyimaginowaną zapłatę.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-04-26 15:22:49
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 26 Kwi, 13:04, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Powiedz nam, kiedy na długo wyjeżdżasz, to akurat wtedy złożymy przeciw Tobie pozew
    o wyimaginowaną zapłatę.

    troll?

  • 7. Data: 2009-04-26 18:45:14
    Od: "diablica1" <d...@m...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 26 Kwi, 13:04, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Powiedz nam, kiedy na długo wyjeżdżasz, to akurat wtedy złożymy przeciw
    > Tobie pozew o wyimaginowaną zapłatę.

    troll?

    bzdury mowicie czlowiekowi odn. pelnomocnictwa do odbioru przesylek... na
    pytanie czy troll odp. sobie sam jestes w tym dobry a niekiedy warto z
    inteligentniejszym od siebie pogadac wiec pogadaj napewno uzyskasz odp. czy
    troll :)

  • 8. Data: 2009-04-27 08:46:46
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Sarpedon pisze:

> [...]
    > czesto i na dlugo nie ma mnie w domu, stad ustanowione przeze mnie
    > upowaznienie do odbioru WSZYSTKICH przesylek bez wzgledu na nadawce,

    I mają obowiązek je respektować.

    U mnie na zadupiu w Przemyślu nie respektowali .
    Skontaktowałem się z jednostką nadrzędną w Rzeszowie - wysłali
    mnie również na drzewo.

    Grzecznie napisałem" reklamację" do Dyrekcji w Krakowie za
    pośrednictwem ich PR.

    Zaproponowałem, by w ciągu 1 doby placówka pocztowa zaczęła
    pełnomocnictwo respektować. Do pisma załączyłem: artykuł z
    gazety wyborczej z bydgoszczy (pewien człek tu opisywał swoje
    przeboje w tym temacie - wpadł do gazety właśnie, i po artykule
    w tonie "poczta chce go orżnąć na 25 PLN , grzecznie przeprosili
    i szczęść boże". Generalnie poczta wie, że ma obowiązek
    respektować pełnomocnictwa na zasadach ogólnych KC, ale wymusza
    swój płatny drok do tego. A więc uderz "w górę" odgroź się
    piarowi artykułem prasowym załączając artykuł z bydgoskiej GW i
    po problemie.
    6008

  • 9. Data: 2009-04-27 08:48:13
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > pełnomocnictwo respektować. Do pisma załączyłem: artykuł z gazety

    Załączyłem rzecz jasna również rozporządzenie ministra w tym
    temacie ładnie zakreślając na czerwono treść mówiącą o obowiązku
    respektowania pełnomocnictw na zasadach ogólnych KC.

    6008

  • 10. Data: 2009-04-27 09:46:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Link?
    JaC

    -----

    > artykuł z gazety z Bydgoszczy (pewien człek tu opisywał swoje przeboje w tym
    temacie - wpadł do gazety właśnie, i po artykule w tonie "poczta chce go orżnąć na 25
    zł, grzecznie przeprosili i Szczęść Boże".