  • 1. Data: 2003-05-05 16:46:21
    Temat: odszkodowanie? od kogo?
    Od: "milutka" <m...@o...pl>

    Zwracam sie do Was z prosbą o pomoc w następującej sprawie.
    Otóż posiadam 0,5 hektara ziemi na której w latach 70tych (powiedzmy, bo nie
    pamietam dokładnie) postawiono słup wysokiego napięcia; oczywiście nikt
    nikogo o zgode nie pytał. Obecnie wszyscy w około zmieniają status tych
    działek z rolniczych na budowlane i po prostu sprzedają, a że są to tereny
    bardzo atrakcyjne, dostają duże pieniądze. Ja ze względu na ten słup nie
    mogę ani się sama wybudować (bo przepisy budowlane nie zezwalają, zresztą
    kto by chciał mieszkać w pobliżu słupa?), ani korzystnie sprzedać. Zatem
    moje pytanie jest takie: czy ze względu na utracone korzyści mam prawo
    domagać sie odszkodowania? a jeżeli tak to od kogo?
    Dziękuje za podpowiedzi.

    Ewa

  • 2. Data: 2003-05-05 18:09:15
    Temat: Re: odszkodowanie? od kogo?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "milutka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moje pytanie jest takie: czy ze względu na utracone korzyści mam prawo
    > domagać sie odszkodowania? a jeżeli tak to od kogo?

    nie a jeżeli nawet to i tak już sie przedawniło,
    roszczenie, jeżeli wogóle to mogło by byc na podstawie zmiany przeznaczenia
    o ile było albo na podstawie utraty wartości gruntu rolnego w związku z
    budowa słupa,
    to te roszczenia które juz i tak sie przedawniły - na ogół na to jest 5 lat,

    traktuj przypadek sąsiadów nie jako własną szkodę ale jako ich szczęście,
    dużo ludzi a kawałek ziemi ale nie może go ani przekształcić na budowlaną
    ani
    korzystnie sprzedać i nie uważam, żeby byli oni poszkodowani.
    generalnie po prostu nie dostaliście wszyscy prezentu od losu,
    a to jak wiadomo nie jest stratą, a jedynym winowajcą jest Stwórca.
    pzdr,
    JarekM
    .

  • 3. Data: 2003-05-05 19:04:35
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

> [...]
    > moje pytanie jest takie: czy ze względu na utracone korzyści mam prawo
    > domagać sie odszkodowania? a jeżeli tak to od kogo?

    Ponieważ znam takie sprawy, to najczęściej okazuje sie w trakcie procesu,że
    było kiedyś wywłaszczenie w majestacie prawa i było odszkodowanie. Wiem, że
    to były grosze ale były. Napewno była decyzja pozwalająca na budowę linii.
    Sprawdź najpierw to i bedziesz wiedziała na czym stoisz.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2003-05-05 19:29:06
    Od: "milutka" <m...@o...pl>

    Sprawdze, bardzo dziękuje za odpowiedz. Moze to jakiś trop :)

    Ewa

  • 5. Data: 2003-05-05 19:36:35
    Od: "milutka" <m...@o...pl>

    > nie a jeżeli nawet to i tak już sie przedawniło,
    > roszczenie

    Czy przedawnienie dotyczące słupa jest inne od przedawnienia dotyczącego
    rurociągu gazowego (pytam bo koleżanka wygrała sprawe z położonym na jej
    gruncie w latach własnie 70tych rurociągiem gazowym).

    > traktuj przypadek sąsiadów nie jako własną szkodę ale jako ich szczęście,

    no i nikomu niczego nie zazdroszcze, super ze im sie udało, ale dlaczego ja
    mam nie należeć do tych szczęsliwców?

    >jedynym winowajcą jest Stwórca.

    Stwórca nie postawił na moim terenie słupa wysokiego napięcia !

    Ewa

  • 6. Data: 2003-05-06 10:08:12
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > Czy przedawnienie dotyczące słupa jest inne od przedawnienia dotyczącego
    > rurociągu gazowego (pytam bo koleżanka wygrała sprawe z położonym na jej
    > gruncie w latach własnie 70tych rurociągiem gazowym).

    zbyt ogólnikowe stwierdzenie, przecież nic nie wiemy o tych sprawach oprócz
    tego
    że dotyczą słupa i rurociągu, do tego trzeba by przeczytać akta sprawy,
    niestety całe i uzasadnienie wyroku

    > no i nikomu niczego nie zazdroszcze, super ze im sie udało, ale dlaczego
    ja
    > mam nie należeć do tych szczęsliwców?

    > Stwórca nie postawił na moim terenie słupa wysokiego napięcia !

    ale nic się nie dzieje co się dzieje bez Jego wiedzy, jak w Ewangelii,

    > --
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    myślę, że nalezy zasięgnąć porady prawnej np. biegłego sądowego,
    bo jakoś jestem pewien, że w sprawie koleżanki i jej rurociągu taki biegły
    sie wypowiadał,
    przynajmniej w zakresie wysokości poniesionej szkody,
    pzdr,
    JarekM