  • 1. Data: 2005-06-22 20:46:29
    Temat: nowe mieszkanie własnościowe bez księgi wieczystej
    Od: "BobyX" <b...@N...pl>

    Czy developer może sprzedać mieszkanie nie posiadające założonej księgi
    wieczystej?
    Jakie konsekwencje dla kupującego może mieć taka sytuacja?

    Z góry dziękuje za odpowiedź!

    pozdrawiam
    Łukasz Mielicki

  • 2. Data: 2005-06-22 20:54:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "BobyX" <b...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Czy developer może sprzedać mieszkanie nie posiadające założonej księgi
    > wieczystej?
    > Jakie konsekwencje dla kupującego może mieć taka sytuacja?

    Proste konsekwencje. Wybuliles kupe kasy - a mieszkanie nie jest twoje.
    Dofinansowales dewelopera. Mozesz sie z nim sadzic o zwrot kasy przez lata.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-06-22 21:09:18
    Od: "BobyX" <b...@N...pl>

    "SQLwysyn" <s...@s...pl> wrote in message:

    > Proste konsekwencje. Wybuliles kupe kasy - a mieszkanie nie jest twoje.
    > Dofinansowales dewelopera. Mozesz sie z nim sadzic o zwrot kasy przez
    > lata.

    narazie pytam, na szczęście jeszcze nie kupiłem : )

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-06-22 21:15:16
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Proste konsekwencje. Wybuliles kupe kasy - a mieszkanie nie jest twoje.
    > Dofinansowales dewelopera. Mozesz sie z nim sadzic o zwrot kasy przez
    > lata.

    Gadasz glupoty i to straszliwe. Dla skutecznego przeniesienia spoldzielczego
    wlasnosciwego prawa do lokalu mieszkalnego nie jest potrzebna KW.

    Dan

  • 5. Data: 2005-06-22 21:19:32
    Od: "BobyX" <b...@N...pl>

    "dan" <j...@p...fm> wrote:

    > Gadasz glupoty i to straszliwe. Dla skutecznego przeniesienia
    > spoldzielczego wlasnosciwego prawa do lokalu mieszkalnego nie jest
    > potrzebna KW.

    ...w tym przypadku chodzi o nowe mieszkanie własnościowe (nie spółdzielcze)
    Czy w praktyce przypadku zakupu _nowego_ mieszkania od developera
    nabywca zaklłada księgę wieczystą na postawie umowy kupna?
    Czy to developer musi założyć księgę wieczystą lokalu?
    (wiązało by się to z podwójną opłatą sądową)

    pozdrawiam
    Łukasz Mielicki

  • 6. Data: 2005-06-22 21:29:00
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > ...w tym przypadku chodzi o nowe mieszkanie własnościowe (nie
    > spółdzielcze)

    A faktycznie, nie przeczytalem dokladnie. Czyli kupujesz odrebna wlasnosc
    lokalu. Mozna nabyc takie mieszkanie bez kW ale prawo odrebnej wlasnosci
    powstanie z chwila wpisu go do kw, ktora moze zostac zalozona po sprzedazy.
    Notariusz zlozy za ciebie wniosek i wyjasni szczegoly.

    Dan

  • 7. Data: 2005-06-22 21:35:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    sprzedazy.
    > Notariusz zlozy za ciebie wniosek i wyjasni szczegoly.

    Wydaje mi się to zresztą o tyle bezpieczniejsze, że nie ma możliwości,
    by ktoś obciążył hipotekę mieszkania.

  • 8. Data: 2005-06-22 23:11:56
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Gadasz glupoty i to straszliwe. Dla skutecznego przeniesienia
    > spoldzielczego wlasnosciwego prawa do lokalu mieszkalnego nie jest
    > potrzebna KW.

    Czy ty ignorancie prawny odrózniasz SPÓŁDZIELNIE MIESZKANIOWA od DEWELOPERA
    ?????????

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 9. Data: 2005-06-23 00:21:31
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Czy ty ignorancie prawny odrózniasz SPÓŁDZIELNIE MIESZKANIOWA od
    > DEWELOPERA
    > ?????????

    Hm. Napisalem ze nie doczytalem. Niezaleznie od tego czy to wlasnosciowe
    spoldzielcze prawo czy odrebna wlasnosc lokalu, to piszesz totalne bzdury i
    jak musisz to zabieraj glos na pl.soc.amatorzy, a nie wprowadzaj w blad
    grupowczow lewusie.

    Dan.

  • 10. Data: 2005-06-23 12:19:53
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    BobyX napisał
    > Czy developer może sprzedać mieszkanie nie posiadające założonej
    > księgi wieczystej?
    > Jakie konsekwencje dla kupującego może mieć taka sytuacja?

    99% deweloperow sprzedaje mieszkania nie posiadajace ksiegi
    wieczystej. W umowie kupna, ktora zawzesz (bedzie sie prawdopodobnie
    nazywala "umowa ustanowienia odrebnej wlsanosci lokalu i sprzedazy")
    bedzie stosowny wniosek do ksiag wieczystych o zalozenie ksiegi. To
    jest normalna sytuacja i nie musisz panikowac :)

    pozdrawiam
    Gosia