  • 1. Data: 2005-01-16 12:41:46
    Temat: niezgdność z umową - czy mogę skorzystać jak raz skorzystałem z gwarancji ?
    Od: "WaSyL" <wasylek@(n-o-spam).megapolis.pl>

    Witam,

    Niezgdność towaru z umową - czy mogę skorzystać z tej klauzuli wynikajacej z
    ustawy o sprzedazy konsumenckiej jezeli raz skorzystalem z gwarancji
    producenta ?
    Sprzet sie znowu popsul a nie chce kolejny raz czekac kilkanastu dni
    roboczych
    (serwis szybki nie jest). Czy zatem musze wyczerpac postepowanie gwarancyjne
    (4 naprawy) czy moge skorzystac z odpowiedzialnosci sprzedawcy pomimo dwoch
    napraw w serwisie ?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2005-01-16 12:45:48
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

> [...]
    > (4 naprawy) czy moge skorzystac z odpowiedzialnosci sprzedawcy pomimo dwoch

    Tak, możesz - chociaż niektórzy polemizują z tym, czy możesz w stosunku do tej
    samej, powtarzającej się usterki.
    Niemniej ja tak zrobiłem i udało się.

  • 3. Data: 2005-01-16 14:19:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kicur napisał(a):
    > Tak, możesz - chociaż niektórzy polemizują z tym, czy możesz w stosunku do tej
    > samej, powtarzającej się usterki.

    To MZ mniejszy problem. Większym może być ewentualny zarzut sprzedawcy,
    że towar był zgodny z umową, tylko gwarant coś zepsuł...

    KG

  • 4. Data: 2005-01-16 15:24:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <csdsvt$cka$1@news.onet.pl>, kam wrote:
    > To MZ mniejszy problem. Większym może być ewentualny zarzut sprzedawcy,
    > że towar był zgodny z umową, tylko gwarant coś zepsuł...

    Art. 6kc?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-01-16 15:34:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Art. 6kc?

    A jeśli to kupujący będzie musiał wykazywać niezgodność w chwili wydania?

    KG

  • 6. Data: 2005-01-16 16:42:14
    Od: "WaSyL" <wasylek@(n-o-spam).megapolis.pl>

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:cse1cu$lbe$1@news.onet.pl...

    > A jeśli to kupujący będzie musiał wykazywać niezgodność w chwili wydania?

    Dzieki za odpowiedzi. Gdy usterka wystapi w czasie krotszym niz 6 m-cy od
    daty zakupu to domniemuje sie, ze byla obecna w czasie zakupu i to
    sprzedawca ma wykazac, ze towar jest sprawny (tyle wyczytalem z ustawy, ale
    moze blednie)

  • 7. Data: 2005-01-16 17:03:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    WaSyL napisał(a):
> [...]
    > od daty zakupu to domniemuje sie, ze byla obecna w czasie zakupu i to
    > sprzedawca ma wykazac, ze towar jest sprawny (tyle wyczytalem z ustawy,

    Dobrze i tego co pisałem w żadnym razie nie powinieneś odczytywać jako
    zniechęcania do składania reklamacji.

    KG

  • 8. Data: 2005-01-16 21:10:40
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Dobrze i tego co pisałem w żadnym razie nie powinieneś odczytywać jako
    > zniechęcania do składania reklamacji.

    Pod warunkiem ze serwis nie spapral roboty :) bo jak teraz udowodnic czy
    wada istniala w momencie zakupu jesli w towarze zostala wymieniona jakas
    czesc na calkowicie nowa :) ?

    --
    fi5h

  • 9. Data: 2005-01-17 11:35:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cse1cu$lbe$1@news.onet.pl>, kam wrote:
    > A jeśli to kupujący będzie musiał wykazywać niezgodność w chwili wydania?

    Do 6ciu miesięcy od kupna na jakiej podstawie? Powyżej i tak będzie
    musiał.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-01-17 11:43:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    fi5h napisał(a):
    > Pod warunkiem ze serwis nie spapral roboty :) bo jak teraz udowodnic czy
    > wada istniala w momencie zakupu jesli w towarze zostala wymieniona jakas
    > czesc na calkowicie nowa :) ?

    problem sprzedawcy jak udowodnić że nie istniała :)

    KG