  • Data: 2009-12-02 11:28:53
    Temat: nazwisko a domena i strony erotyczne
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Doszła mnie informacja, że polska firma (w sensie właścicieli), ale
    zarejestrowana na Cyprze zarejestrowała ok 100'000 domen .pl. Nie miał
    bym z tym problemu, gdyby nie fakt, że te domeny to... polskie nazwiska.

    I tak domena zawierająca moje (dość rzadkie) nazwisko (czyli
    mojenazwisko.pl) przekierowuje na adres strony z ogłoszeniami
    erotycznymi, której nazwa jest dość sugestywna. Oczywiście taka
    sytuacja mi mocno nie odpowiada (moim zdaniem narusza moje dobra
    osobiste).

    Sprawę komplikuje fakt, że chociaż chodzi o polską domenę, to sam
    mieszkam w Wielkiej Brytanii.

    Dlatego moje pytania są następujące:

    1. Przed którym sądem domagać się zaprzestania praktyki przekierowania
    na stronę erotyczną (Wielka Brytania, Polska)?

    2. Jakiej specjalności prawnik byłby odpowiedni do poprowadzenia tej
    sprawy?

    3. Czy wykupienie z zamiarem odsprzedaży, domeny zawierającej
    (zaznaczam - rzadkie) nazwisko jest typowym działaniem określanym
    mianem cybersquatting?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Dodam, że dość się
    spieszę, gdyż jak najszybciej chciałbym tę sprawę rozwiązać.

    Dodam tylko, że drogą mailową próbowałem rozwiązać tą sytuację, ale
    otrzymałem jedynie obraźliwe odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Krzysztof