  • 1. Data: 2004-03-05 10:59:58
    Temat: monitoring a koncesja
    Od: "araru" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość
    mam pytanie:
    Czy ktoś orientuje się w temacie monitoringu obiektów takich jak
    szkoły/uczelnie. Czy jest wymagana to koncesja czy nie? Jeśli tak to jak
    dotrę do właściwych aktów prawnych (jakiś link)
    Jestem na stronie mswia i niestety nic apropo monitoringu (nie ochrony a
    samego monitorowania) nie mogę znaleźć

  • 2. Data: 2004-03-05 12:01:31
    Temat: Re: monitoring a koncesja
    Od: "JureK" <b...@s...pl>

    Przemyśl temat, czy monitoring obiektów nie jest formą ich ochrony? Pomijam
    kwestię monitorowania procesów przemysłowych-technologicznych, bo z takim
    monitoringiem też mozna miec do czynienia.Ty wyraźnie precyzujesz, że chodzi
    Ci o ochronę szkół itp. obiektów.
    Myslę, że te same przeepisy regulują sprawę co ochronę mienia, czyli ustawa
    o ochronie osób i mienia,oraz przepisy wykonawcze do niej.
    Na stronie MSWiA masz poradnik jak załatwiać koncesje na ochrone osób i
    mienia(w każdym bądź razie był) łącznie z ankietą, którą należy wypełnić
    przy ubieganiu się o takową.

    JureK

  • 3. Data: 2004-03-05 20:57:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "araru" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Na ustawienie kilku kamer i obserwację szkoły nie jest wymagana koncesja.
    Przecież tak jest w wielu sklepach.

  • 4. Data: 2004-03-07 10:25:52
    Od: "Albin" <h...@p...onet.pl>

    Szanowny kolego sprecyzuj o co Ci własciwie chodzi, co masz na
    mysli mówiąc monitoring??

    Chodzi Ci o telewizje użytkową czy ozabezpieczenie obiektu systemem
    sygnalizacji włamania i napadu z transmisją sygnału na np stanowisko
    monitorowania drogą telefoniczną lub radiową.

    Monitoring nie pochodzi od monitora.

  • 5. Data: 2004-03-07 16:06:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Albin" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Rozumiem Twoją ciekawość, ale dla czego ode mnie wymagasz odpowiedzi na to
    pytanie? Powinieneś pytanie umieścić pod "araru".

    Natomiast mnie osobiście monitoring kojarzy się po prostu z "podglądem" i
    nie ma znaczenia w jakim celu go realizujemy, a koncesja i tak nie będzie
    potrzebna. Potrzeba posiadania koncesji zajdzie dopiero wówczas, gdy
    zaczniemy usługę monitoringu łączyć z wysyłaniem grup interwencyjnych, bo
    to się łapie pod ochronę osób i mienia. Dokąd będziemy sobie sami
    podglądać i w razie czego dzwonić na policję, to żadnej koncesji mieć nie
    musimy. Ba, nawet możemy samotrzeć z sąsiadem wykonać wypad bojowy i ująć
    na gorącym uczynku złodzieja, by go przekazać policji. Gdyby było inaczej,
    to posiadacze wszystkich kamer internetowych musieli by występować o
    koncesje, bo przecież przez taką kamerę również można zobaczyć złodzieja i
    zadzwonić na policję.

    Koncesja nieodłącznie wiąże się świadczeniem usług innym podmiotów, a nie
    z monitorowaniem własnego obiektu, nieistotne w jakim celu.

  • 6. Data: 2004-03-08 17:54:20
    Od: "JureK" <b...@s...pl>

    W Twojej odpowiedzi widzę niekonsekwencję:

    Z jednej strony piszesz, że nie trzeba koncesji, a z drugiej piszesz,
    że:cyt." Koncesja nieodłącznie wiąże się świadczeniem usług innym podmiotów,
    a nie
    z monitorowaniem własnego obiektu, nieistotne w jakim celu..."Przecież
    ARARU wyrażnie pytał Cie o moniotorowanie obiektów takich jak szkoły,
    uczelnie...Nie podejrzewam, że jest właścicielem prywatnej szkoły lub
    uczelni.

    Na swoim terenie możesz robic wszystko, aby tylko nie szkodzić innym i nikt
    nie będzie wymagał od Ciebie koncesji. W przypadku świadczesnia usług
    monitorowania obiektów, będziesz jednak chronił mienie cudze i wtedy
    niestety koncesja MSWiA.Sposób ochrony w tym przypadku jest mało istotny.

    JureK

  • 7. Data: 2004-03-08 21:54:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JureK" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ARARU wyrażnie pytał Cie o moniotorowanie obiektów takich jak szkoły,
    > uczelnie...Nie podejrzewam, że jest właścicielem prywatnej szkoły lub

    A na jakiej podstawie nie podejrzewasz? Przejrzałem wątek do tyłu i nie
    znalazłem niczego, co by na to wskazywało. No ale nie mam również
    argumentu przeciwnego. Stąd dość szeroko odpowiedziałem, by autor tak
    skąpy i tajemniczy w informacjach sam sobie dopasował do stanu
    faktycznego.

> [...]
    > monitorowania obiektów, będziesz jednak chronił mienie cudze i wtedy
    > niestety koncesja MSWiA.Sposób ochrony w tym przypadku jest mało

    Nie każdy monitoring musi się wiązać z ochroną. Może to być związane z
    nadzorowaniem pracy przez nauczycieli w tym wypadku. Na przykład dyrektor
    będzie patrzył, czy dyżurują albo nie szwędają się po szkole, zamiast
    uczyć. Zresztą z postu pytającego nie wynika, czy on chce sam świadczyć
    usługę patrzenia w ten monitor (jeśli jest osobnym podmiotem, to wówczas
    by musiał mieć koncesję), czy tylko to zainstalować, a patrzyć będzie już
    pracownik zainteresowanego monitorowaniem. Ba, może nikt nie patrzeć, a
    zainstaluje się magnetowid i w razie nieszczęścia będzie się dopiero
    przeglądać.

    Stąd uważam, że na zadane ogólnie pytanie, czy na monitoring jest wymagana
    koncesja moja odpowiedź jest zdecydowanie negatywna. Na monitoring nie
    jest wymagana koncesja. Koncesja jest wymagana na świadczenie usług
    monitoringu, a to zupełnie inna sprawa.