  • 1. Data: 2002-04-11 08:22:28
    Temat: mieszkania zakładów państwowych
    Od: Andrzej z Zaborza <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy może mi ktoś powiedzieć jak ma wyglądać sprawa czynszu w tego typu
    mieszkaniach?
    Czy po wykupie na własność trzeba płacić dalej czynsz? czy tylko np fundusz
    remontowy?

    W mojej konkretnej sytuacji (mieszkanie po kopalni) zarządzanie nad
    mieszkaniami przejęła w pewnym momencie Spółdzielnia wydzielona z
    kopalni. W tej chwili blokują możliwość wykupu mieszkań twierdząc że
    została zaskarżona ustawa Dz.U 2001 nr 4 poz 24 która to dawała
    możliwość wykupienia takich mieszkań za kilka procent wartości rynkowej.
    Czy wiecie może coś na temat kto to zaskarżył i co konkretnie w tej
    ustawie? Także chciałbym wiedzieć czy ustawa która ukazała się w
    dzienniku ustaw (czyli weszła w życie) i stotnie może nie działać z
    powodu tego że ktoś ją zaskarżył.
    Lub proszę mnie skierować gdzie na ten temat szukać info.
    Dzięki za pomoć

    --
    Pozdrawiam Andrzej
    Zapraszam: http://www.endrju.host.sk

  • 2. Data: 2002-04-11 11:46:12
    Temat: Re: mieszkania zakładów państwowych
    Od: "qurtis" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej z Zaborza" <m...@p...onet.pl>

    > Czy po wykupie na własność trzeba płacić dalej czynsz? czy tylko np
    fundusz
    > remontowy?

    po wykupie nie palci sie czynszu bo sie jest wlascicielem a czynsz palci sie
    za kozrystanie z cudzej nieruchomosci. Wysokosc oplat po wykupie ustala
    wspolnota mieszkaniowwa. w praktyce moze to byc znacznie wiecej niz do tej
    pory

> [...]
    > powodu tego że ktoś ją zaskarżył.
    > Lub proszę mnie skierować gdzie na ten temat szukać info.

    o zaskarzeniu nie slyszalem ale jest tak ze ustawa okresla warunki wykupu
    (6+3 % za kazdy rok mieszkani i pracy w zakladzie) ale decyzja co do tego
    czy sprzedawac mieszkani czy tez nie nalezy do wlasciciela czyli zkladu lub
    spoldzielini (jak piszesz). Uwazaj z tym wykupywaniem czesto to sie w
    ogole nie oplaca

  • 3. Data: 2002-04-11 21:34:32
    Od: Andrzej z Zaborza <m...@p...onet.pl>

    Thu, 11 Apr 2002 13:46:12 +0200, qurtis tak się wyraził(a):

> [...]
    > wspolnota mieszkaniowwa. w praktyce moze to byc znacznie wiecej niz do tej

    Mam na myśli tzw familoki jest to dom składający się z 4 mieszkań.
    Czy tutaj także mają powstawać wspólnoty? Czy warunkiem powstania
    wspólnoty jest wykupienie wszystkich mieszkań w domu?
    Jeśli tak to co jeśli mieszkanie wykupi tylko jedna rodzina?
    Jakie przepisy to regulują?

> [...]
    > czy sprzedawac mieszkani czy tez nie nalezy do wlasciciela czyli zkladu lub
    > spoldzielini (jak piszesz). Uwazaj z tym wykupywaniem czesto to sie w

    To zaskarżenie właśnie najbardziej mnie interesuje. Z tego powodu nie
    można wykupić mieszkania za naprawdę małe piniądze (b. duzo lat pracy)
    Dlaczego ma się nie opłacać? Przez 20 lat spółdzielnia 2 x pomalowała
    klatkę i raz robiła dach (stara niemiecka robota).

    --
    Pozdro Andrzej
    Zapraszam: http://www.endrju.host.sk

    begin I_Love_Micro$oft_(KLEZ).mp3

  • 4. Data: 2002-04-12 22:13:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, qurtis wrote:
    [...]
    >+ spoldzielini (jak piszesz). Uwazaj z tym wykupywaniem czesto to sie w
    >+ ogole nie oplaca

    Prawda. Stanowiąca dowód że coś w pewnym kraju między Bugiem
    a Odrą jest lekko nie tak, nie sądzisz ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-12 22:48:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, Andrzej z Zaborza wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wspólnoty jest wykupienie wszystkich mieszkań w domu?
    >+ Jeśli tak to co jeśli mieszkanie wykupi tylko jedna rodzina?

    Wspólnota powstaje z mocy prawa, jęsli jest więcej niż 1 właściciel
    - na przykład jeśli jedna osoba wykupi :)
    Oczywiście przy układzie "1 i reszta" są spore szanse z użeraniem
    się że remont został np. zlecony najdroższej firmie w okolicy :]
    Najlepiej jak ponad połowa wykupi :)

    >+ Jakie przepisy to regulują?

    Poczytaj:
    http://www.gazetaprawna.pl/tygodnie/wspolnoty/dodate
    k_specjalny.html

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-15 10:18:33
    Od: Andrzej z Zaborza <m...@p...onet.pl>

    Sat, 13 Apr 2002 00:48:42 +0200, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    tak się wyraził(a):

    > Poczytaj:
    > http://www.gazetaprawna.pl/tygodnie/wspolnoty/dodate
    k_specjalny.html