  • 1. Data: 2010-03-23 14:19:52
    Temat: meldunek a egzekucja komornicza
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mam pytanie :)
    czy jesli jest egzekucja komornicza na osobie ktora nie mieszka fizycznie w
    mieszkaniu pod danym adresem, ale jest zameldowana a mieszkanie nalezy do
    innej osoby to komornik moze wykonac egzekucje na majatku wlasciciela
    mieszkania? bo mniej wiecej taka bzdure dzisiaj uslyszalem (komornik vs
    wlascicielka mieszkania).
    mozliwe to?

  • 2. Data: 2010-03-23 14:30:56
    Temat: Re: meldunek a egzekucja komornicza
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Gut wrote:
> [...]
    > majatku wlasciciela mieszkania? bo mniej wiecej taka bzdure dzisiaj
    > uslyszalem (komornik vs wlascicielka mieszkania).

    Nie do końca z majątku właściciela.
    Komornik ma "niestety" dosyć duże uprawnienia.

    Teoretycznie po oświadczeniu właścicile, że dłużnik tutaj nie mieszka i
    nie ma pod tym adresem żadnego majątku dłużnika, komornik powinien
    sporządzić protokół i sobie pójść.

    Może, ale nie musi, bo w ten sposób nigdy by niczego nie odzyskał.
    Każdy by oświadczał, że dłużnik tutaj nie mieszka.

    Komornik działa wg własnego uznania. I może uznać, że jedna rzeczy
    należą do dłużnika "bo tak mu się wydaje".

    Wówczas składa się skargę przeciwegzekucyjną w sądzie właściwym dla
    danego komornika w ciągu 7 dni od zajęcia wykazując, że dane rzeczy do
    dłużnika nie należą. Sąd podejmuje decyzję.

    Niestety jak się osoby niemieszkającej nie wymeldowało lub tylko miało
    przyjemność z nią mieszkać, to potem trzeba się mocno samemu nabiegać.
    Tak to już jest.

  • 3. Data: 2010-03-23 14:32:44
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 23 Mar, 15:19, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    > wlascicielka mieszkania).
    > mozliwe to?

    Komornik domniemuje, ze skoro jest tam ktos zameldowany, to jest to
    jego wlasnosc.
    Chodzi mu o to, by wlasciciel mieszkania udowadnial, ze to jego.

    Szkoda, ze dluznik nie zameldowal sie w hotelu ;-)

  • 4. Data: 2010-03-23 18:10:17
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > Niestety jak się osoby niemieszkającej nie wymeldowało lub tylko
    > miało przyjemność z nią mieszkać, to potem trzeba się mocno samemu
    > nabiegać. Tak to już jest.

    Jeszcze tylko napisz jak można samemu "wymeldować" kogoś z mieszkania.
    Kogoś kto się np. wyprowadził i nie raczył się wymeldować. Pojechał
    pilnować jakiejś rafy koralowej, czy cuś.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2010-03-23 18:16:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Massai pisze:

    > Jeszcze tylko napisz jak można samemu "wymeldować" kogoś z mieszkania.
    > Kogoś kto się np. wyprowadził i nie raczył się wymeldować. Pojechał
    > pilnować jakiejś rafy koralowej, czy cuś.

    Ile razy można pisać o tym samym?

    http://www.mswia.gov.pl/wai/pl/362/4527/Wymeldowanie
    _w_drodze_decyzji_administracyjnej.html
[...]

    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-03-23 19:22:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Massai wrote:

    > Jeszcze tylko napisz jak można samemu "wymeldować" kogoś z mieszkania.
    > Kogoś kto się np. wyprowadził i nie raczył się wymeldować. Pojechał
    > pilnować jakiejś rafy koralowej, czy cuś.

    idzie sie do biura meldunkowego, mowi, ze chcec sie w trybie
    administracyjnym wymeldowac osobe, ktora dawno nie mieszka i tego nie
    zrobiła.
    Reszte panienki w okienku ci powiedza.

  • 7. Data: 2010-03-23 19:31:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > idzie sie do biura meldunkowego, mowi, ze chcec sie w trybie
    > administracyjnym wymeldowac osobe, ktora dawno nie mieszka i tego nie
    > zrobiła.
    > Reszte panienki w okienku ci powiedza.

    Oj, nie zdziwiłbym się, gdyby powiedziały, że się "nie da".

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-03-23 20:10:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Oj, nie zdziwiłbym się, gdyby powiedziały, że się "nie da".

    a to akurat wiedza, bo to standardowa procedura.
    Bardziej "nie da sie" zameldowac bez papierka i właściciela mieszkania obok.

  • 9. Data: 2010-03-23 20:13:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > a to akurat wiedza, bo to standardowa procedura.
    > Bardziej "nie da sie" zameldowac bez papierka i właściciela mieszkania
    > obok.

    Właśnie tak miałem. Poszedłem, spytałem się jak mogę się zameldować,
    jeśli osoby z tytułem nie przyprowadzę, czy wystarczy moje oświadczenie.
    Zamiast odesłać do odpowiedniego wniosku, to jeszcze z koleżanką
    dyskutowała, jak to tak może być, że ktoś przychodzi i ot tak chce się
    zameldować bez niczego. I oczywiście nieśmiertelny śmieszny argument "a
    jakbym to ja chciała tak się u pana zameldować?".

    Już lepiej się spytać na grupie, niż w urzędzie, w końcu nie wiadomo,
    czy to, co powiedzą TAM będzie zgodne z prawem i prawdą ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-03-24 00:22:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Mar 2010, Liwiusz wrote:

    > Już lepiej się spytać na grupie, niż w urzędzie

    Dopiero teraz na to wpadłeś? ;)

    pzdr, Gotfryd