  • 21. Data: 2010-09-09 17:59:31
    Temat: Re: mandat niezgodny z prawem
    Od: "Papo5murpfs" <a...@w...pl>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > jak przyjąłeś mandat to sprawa jest zamknięta niezależnie od tego czy ty
    > tam w ogóle byłeś czy nie.

    to jest jakieś tfoje widzimisie, czy jakieś przepisy to regulują?:O)

    > jeleń powinien się nauczyć, że nie musi mandatu przyjmować.

    właśnie jelenie się uczą, problem jdnak w tym że jak mandatu nie przyjmniesz
    to nie będziesz miał dowodu na to że prubowano wrobić cię w jelenia:O(

  • 22. Data: 2010-09-09 17:59:33
    Od: "Papo5murpfs" <a...@w...pl>

    Órzytkownik "witek" napisał:

    > nie. oznacza, że przyznałeś się, że przekroczyłes predkość, niezależnie od
    > tego ile jechałeś. uważasz, inaczej niż policjant - nie przyjmuj mandatu.

    zgadza się, przyjołem mandat bo przekroczyłem prędkość 40km/h, problem w tym
    ze na tej drodze nie jest to zadnym wykroczeniem, bo taqm obowiązuje zakaz
    przekraczania 90km/h:O)

    poza tym sprawa nie zafsze jest taka prosta, często możesz dostać mandat z
    jakiegoś dziwnego i rozpasłego artykułu, kturego nie znasz na pamięć, po
    prostu uległeś sugestii milici że coś tam w aucie nie spełnia przepisuf
    zgodnie z jakimś tam artykułem, bo wierzysz że milicja zna prawo, ale dałeś
    się nabrać bo to nieprawda:O)

  • 23. Data: 2010-09-09 21:19:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Sep 2010, witek wrote:

    > nie.
    > oznacza, że przyznałeś się, że przekroczyłes predkość, niezależnie od tego
    > ile jechałeś.

    Podejrzewam że oryginalne pytanie miało dotyczyć przypadku wystawienia
    mandatu za "jazdę z prędkością 40 kmph" (a *NIE* za "przekroczenie
    prędkości 40 kmph") na drodze na której wolno jechać 90 kmph.
    Czyli za czyn nie będący wykroczeniem.
    Tyle, że zapis pytania został zaimplementowany w jakiejś mało
    znanej (i powszechnie niezrozumiałej) wersji języka zbliżonego
    do polskiego ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-09-09 22:41:11
    Od: Jacek S <o...@f...cy>

    W dniu 2010-09-09 19:59, Papo5murpfs pisze:

    > nie, to oznacza że wystawiony został mandat niezgodnie z prawem i ja go
    > przyjołem i co teraz?:O)

    Nie, ze sposobu, w jaki prowadzisz tę dyskusję wynika, że Ty i tak
    wiesz lepiej - rób jak chcesz. Gwarantuje Ci, że skoro mandat przyjąłeś,
    to go prędzej czy później zapłacisz ( zajęcie komornicze wypłaty,
    tudzież zwrotu podatkowego - sposobów jest wiele ).

    > ja tam mogę zapłacić,

    No i zapłacisz...

    > ale milicja

    Milicja?!

    > tesz powinna za nieznajomość przepisuf,
    > prawda?:O)

    Nie. Trzeba było mandatu nie przyjmować i dochodzić swoich racji w
    sądzie grodzkim. Przyjąłeś - dyskusja bez sensu.

    Z mojej strony EOT.

    --
    Jacek S.

  • 25. Data: 2010-09-10 09:58:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/9/2010 12:59 PM, Papo5murpfs wrote:

    > nie, to oznacza że wystawiony został mandat niezgodnie z prawem

    zgodnie z prawem,
    czy mandat jest wystawiony za cos co nie jest wykroczeniem? Nie.
    jest wystawiony za przekroczenie predkosci, ktore jak najbardziej
    wykroczeniem jest. wiec mandat jest wystawiony zgodnie z prawem.

    i ja go
    > przyjołem i co teraz?:O)

    teraz trzeba go zapłacić.

    > ja tam mogę zapłacić, ale milicja tesz powinna za nieznajomość przepisuf,
    > prawda?:O)

    a co jest niezgodnego z przepisami?

  • 26. Data: 2010-09-10 09:59:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    > to jest jakieś tfoje widzimisie, czy jakieś przepisy to regulują?:O)

    przepisy

    > właśnie jelenie się uczą, problem jdnak w tym że jak mandatu nie
    > przyjmniesz
    > to nie będziesz miał dowodu na to że prubowano wrobić cię w jelenia:O(

    jak przyjmiesz, to bedziesz miał dowód, że jesteś jeleniem, a nie ze
    probowali cie wrobić.

  • 27. Data: 2010-09-10 10:01:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > tym
    > ze na tej drodze nie jest to zadnym wykroczeniem, bo taqm obowiązuje zakaz

    cos sie uparł przy tym myśleniu.
    przyjąłeś mandat = popełniłeś wykroczenie.
    stan faktyczny jest bez znaczenia.

> [...]
    > zgodnie z jakimś tam artykułem, bo wierzysz że milicja zna prawo, ale dałeś

    skoro nie jesteś pewien czy wykroczenie popełniłeś czy nie, to nie mów
    głośno, że popełniłeś, czyli nie przyjmuj mandatu.
    mandat przyjmuje sie wtedy jak sie chce potwierdzic, ze sie wykroczenie
    popełniło. w kazdym innym przypadku - nie.

  • 28. Data: 2010-09-10 10:07:04
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]
    > głośno, że popełniłeś, czyli nie przyjmuj mandatu.
    > mandat przyjmuje sie wtedy jak sie chce potwierdzic, ze sie wykroczenie

    A co w sytuacji, gdy mandat przyjął, bo np. nie wiedział, że może odmówić
    (ew. był zdenerwowany, wystraszony, ma 99 lat, z władzą woli nie zadzierać,
    whatever else) a dopiero później sprawdził stan faktyczny i okazało się, że
    mandat został wystawiony niesłusznie? Też po ptakach i nic z tym nie da się
    zrobić?

    K.

  • 29. Data: 2010-09-10 10:14:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/10/2010 5:07 AM, Krzysztof wrote:

> [...]
    > zadzierać, whatever else) a dopiero później sprawdził stan faktyczny i
    > okazało się, że mandat został wystawiony niesłusznie? Też po ptakach i

    Z podpisanym mandatem nic sie nie da zrobić.
    Policjant o prawie do odmowy informuje bardzo wyraźnie.

  • 30. Data: 2010-09-10 10:21:34
    Od: Jacek S <o...@f...cy>

    W dniu 2010-09-10 12:07, Krzysztof pisze:

> [...]
    > zadzierać, whatever else) a dopiero później sprawdził stan faktyczny i
    > okazało się, że mandat został wystawiony niesłusznie?

    Cytując: "nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności, lecz
    wprost szkodzi "

    > Też po ptakach i
    > nic z tym nie da się zrobić?

    Dokładnie.