  • 11. Data: 2006-05-16 21:06:24
    Temat: Re: legitymowanie policjanta
    Od: "Euro-Lex" <e...@r...pl>

    > No dobra, ale jakoś sobie tego nie wyobrażam (p-policjant, o-obywatel):
    >
    > p- proszę Pana dowód osobisty
    > o- najpierw proszę Pana legitymację służbową
    > p- [zdziwienie na twarzy] ... proszę
    >   [tu ze złością miga mi swoją legitymacją] a teraz proszę dowód osobisty
    > o- jeszcze nie spisałem wszystkich danych z Pan legitymacji, proszę
    >   potrzymać ją dłużej, tak żebym mógł wszystko przepisać
    >
    >      ...(2 minuty później po spisaniu)....
    > o- no dobrze, a teraz może sobie Pan obejrzeć mój dowód

    kazdy funkcjonariusz Policji powinien się przedstawić, tzn. imie i nazwisko,
    stopień i przydział służbowy, poznadto jesli nie jest w mudurze obowiązkowo
    musi posikazac legitymacje sluzbowa. Jesli jest w mundurze pokazuje
    legitymacje na zadanie. Nigdzie nie ma mowy na jak dlugo ma pokazac te
    legitymacje, moze pokazac w taki sposob aby sie z nia osoba zapoznala, ale
    niekoniecznie zapisala widniejace tam dane.
    pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2006-05-16 21:29:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 May 2006 22:24:56 +0200, d852 napisał(a):

    > Wydaje się nierealna, bo żyjemy w Polsce - zacofanym kraju.
    > U nas policjant to wróg. Kojarzy się z bezpodstawnym legitymowaniem i
    > problemami.

    I dobrze sie kojarzy. Dzis wyszedlem na chwile na lawke posiedziec i
    pogadac. Akurat kilkadziesiat metrow dalej stal radiowoz. Po chwili
    policjanci podeszli do nas i stwierdzili, ze albo spier... stad albo oni
    wypisza mandat, bo "slyszeli" ze glosno sie zachowujemy a pozatym czesto
    maja stad wezwania do zaklocania ciszy. I jak maja mi sie kojarzyc? Mam ich
    kochac za to?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-05-16 21:32:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Euro-Lex napisał(a):

> [...]
    > legitymacje, moze pokazac w taki sposob aby sie z nia osoba zapoznala, ale
    > niekoniecznie zapisala widniejace tam dane.

    Czy ja dobrze rozumiem, że słowo "wylegitymować" ma dotyczyć zarówno
    osobę legitymującą, jak i legitymowaną? Więc z tą możliwością
    zapisania... to chyba nie za bardzo ;-)

    M.

  • 14. Data: 2006-05-16 22:04:21
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    d852 wrote:

> [...]
    > U nas policjant to wróg. Kojarzy się z bezpodstawnym legitymowaniem i
    > problemami. W wielu krajach zachodu jest podobno inaczej.

    Nie podobno tylko na pewno.
    Tylko tam za podskoczenie policjantowi po prostu ląduje się w kajdankach.
    To i policjanci są milsi, bo wiedzą, że nie będą się musieli użerać z
    byle powodu.
    Widziałem już gościa wychodzącego w kajdankach za jazdę bez biletu,
    widziałem już gościa, który swoją jazdę samochodem zakończył po haśle
    "ja tak szybko nie mogłem jechać" i widziałem już gościa, który za długo
    przebierał nogami jak mu policjant kazał położyć sie na masce.
    Wszystko ma swoje plusy i minusy.

  • 15. Data: 2006-05-16 22:50:04
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Euro-Lex wrote:
    > Nigdzie nie ma mowy na jak dlugo ma pokazac te
    > legitymacje, moze pokazac w taki sposob aby sie z nia osoba zapoznala, ale
    > niekoniecznie zapisala widniejace tam dane.

    Jest mowa. Art. 61 ustawy o policji.

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-05-17 05:15:01
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

> [...]

    > maja stad wezwania do zaklocania ciszy. I jak maja mi sie kojarzyc? Mam ich

    Odmawiasz przyjęcia mandatu, prosisz pasożytów o okazanie legitymacji, piszesz
    skargę do przełożonego. Chętnych do pracy w policji nie brakuje.

  • 17. Data: 2006-05-17 08:15:42
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    scream napisał(a):

> [...]
    > maja stad wezwania do zaklocania ciszy. I jak maja mi sie kojarzyc? Mam ich

    A ja kocham swój telefon który pozwala zapisać kilka godzin voice lub 2h
    voice + obraz.

    Myśle, że takie coś znakomicie by rozwiązało problem tego konkretnego
    patrolu.

    MZ

  • 18. Data: 2006-05-17 09:14:09
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    jaQbek napisał(a):

    > Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A jeśli w mundurze to nie musi ?

    napisal przeciez wyzej

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 19. Data: 2006-05-17 10:09:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 May 2006 07:15:01 +0200, jaQbek napisał(a):

    > Odmawiasz przyjęcia mandatu, prosisz pasożytów o okazanie legitymacji, piszesz
    > skargę do przełożonego. Chętnych do pracy w policji nie brakuje.

    Problem w tym, czy sędzia uwierzy dwóm policjantom, czy dwóm-trzem
    chłopakom po 20-22 lata?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2006-05-17 10:09:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 May 2006 10:15:42 +0200, Marcin Żyła napisał(a):

    > A ja kocham swój telefon który pozwala zapisać kilka godzin voice lub 2h
    > voice + obraz.

    Niedlugo bede kupowal sobie nowy telefon i zadbam o to, zeby mial dobry
    dyktafon :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl